Jos pystyy tuntemaan seksuaalista vetoa molempiin sukupuoliin, kumpaa sukupuolta oleva kannattaa valita elämänkumppaniksi?
Samaa vai eri sukupuolta oleva? Nainen vs mies? Tätä asiaa voi pohdiskella ihan järjellä, perustelkaa.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Oton miehen, mutta olemme nyt hankkimassa yhteistä "tyttöystävää" iloksemme ☺
Muistakaa sitten, että ei ole reilua vaatia, että tyttöystävä olisi pelkästään teidän kanssanne.
Mä otin sen kehen satuin rakastumaan :D Ei niitä potentiaalisia elämänkumppaneita mitenkään joka oksalla istu, että siinä olisi varaa alkaa valikoida triviaalien seikkojen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oton miehen, mutta olemme nyt hankkimassa yhteistä "tyttöystävää" iloksemme ☺
Muistakaa sitten, että ei ole reilua vaatia, että tyttöystävä olisi pelkästään teidän kanssanne.
Miksei? Jos kolmistaan sovitaan, että ollaan yhdessä, niin sitten on niin.
Minun mielestä termi 'elämänkumppani' sopii vain miehen ja naisen liittoon. Se on perua maailmasta, jossa on sitouduttu yhteen ihmiseen ja pyritty perustamaan perhe. Tämä ei ole mikään uskonnollinen tms. arvolatautunut näkemys; en vain koe tuon termin sopivan muihin suhteisiin.
Saman sukupuolen suhteet ovat steriilejä kaverisuhteita ja kuuluvat kehityksellisesti lapsuuteen. Saman sukupuolen suhteiden harrastajat ovat myös yleensä onnettomampia ja sairaampia kuin muut, koska elävät vaistojensa vastaista elämää johtuen tiedostamattomista traumoista tai tyytymisestä omaan sukupuoleen, kun ei saada vastakkaisen sukupuolen kumppania kiinnostumaan.
Vierailija kirjoitti:
Olin vuokranvälitysfirmassa töissä muutaman vuoden.
Miespuoliset homoparit täällä Helsingissä saivat asuntoja paremmin kuin muut. Ovat niin fiksun oloisia, ja tyylikkäitä
Moni vuokrantantajakin haluaa näyttää tällaisen suvaitsevaiduuden.
Ylipäänsä homous on Helsingissä positiivinen juttu ja voi viedä työelämässäkin eteenpäin. Muta ei varmaan Lapissa ja Kainuussa.
Eli riippuu...
Ei voi pitää paikkaansa. Vai että homous auttaa työelämässä etenemään ja kämpän saamisessa 😂😂
Mieluummin ehkä ottaisin naisen, pitkät parisuhteet ovat miesten kanssa ja pari onnetonta kariutunutta suhdetta naiseen. Tämä viimeisin otti sitten miehen, ei ilmeisesti oikein uskaltautunutkaan tuntemaan, vaikka alkuun oli olevinaan hyvin rakastunut. No kai se on helpompaa. Oli kyllä niin kyllästynyt miehiin, että ihmettelen että kuitenkin taas halusi kokeilla. Mutta itsellekin aikoinaan kävi niin, kun olin epävarmempi.
Naisen kanssa on jotenkin tunteikkaampaa ja suloisempaa kuin miehen ja kyllästyttää liika seksikeskeisyys.
Otin sen kehen rakastuin. Mikä tuossa on epäselvää?
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Minun mielestä termi 'elämänkumppani' sopii vain miehen ja naisen liittoon. Se on perua maailmasta, jossa on sitouduttu yhteen ihmiseen ja pyritty perustamaan perhe. Tämä ei ole mikään uskonnollinen tms. arvolatautunut näkemys; en vain koe tuon termin sopivan muihin suhteisiin.
Saman sukupuolen suhteet ovat steriilejä kaverisuhteita ja kuuluvat kehityksellisesti lapsuuteen. Saman sukupuolen suhteiden harrastajat ovat myös yleensä onnettomampia ja sairaampia kuin muut, koska elävät vaistojensa vastaista elämää johtuen tiedostamattomista traumoista tai tyytymisestä omaan sukupuoleen, kun ei saada vastakkaisen sukupuolen kumppania kiinnostumaan.
Selvä trollihan tämä, mutta antaa mennä:
Entä heteroparit, jotka eivät halua tai voi saada lapsia? Onko heidänkään parisuhteensa elämänkumppanuutta? Vai ovatko nekin ”steriilejä kaverisuhteita”?
Mitä eroa on lapsen adoptoineella homo/lesboparilla suhteessa lapsen adoptoineeseen heteropariin?
Miten selität komeat/kauniit homot/lesbot, jotka eivät ole kokeneet mitään traumaattista, ovat onnellisia ja heillä olisi vientiä molempien sukupuolten keskuudessa. Onko heitä olemassa?
Voitko osoittaa minulle jonkun, joka ”harrastaa parisuhteita” oman sukupuolensa kanssa, koska vientiä ei vastakkaisen sukupuolen suunnalta tule?
Näkemyksesi on erittäin arvolatautunut. Menee kategoriaan ”en ole rasisti, mutta..”.
Mun mielestä jo se että lääpitään ja pussaillaan jonkun kanssa, on merkki enemmästä. Miksi siis kaksi samansukupuolista eivät voisi olla suhteessa? jotkut tosin kutsuu tuollaista kaveruudeksi, minä en, jos toistuvaa.
Miksi sanot molempiin kun sukupuoli ei ole binäärinen? Suljetko kaikki muut kuin cissukupuoliset ulos?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sanot molempiin kun sukupuoli ei ole binäärinen? Suljetko kaikki muut kuin cissukupuoliset ulos?
Itse olen fluid ja pan, mutta en todellakaan jaksaisi aina olla loukkaantumassa.
Jos ap nyt vain pitää cissukupuolisista?
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Termi elämänkumppani viittaa mun mielestä ihmiseen, jonka kanssa jaat elämäsi. Enkä myöskään jaa ajatusta siitä, että samaa sukupuolta olevien ihmisten suhteet ovat aina kaverisuhteita, ellet sitten rakastu kavereihisi. Kai sitä nyt rakastuu ihmiseen ja viehättyy ihmisestä, eikä sukupuolesta?
Mutta jos näkemyksesi on kovin yleinen, alan ymmärtää sitä, miksi tälläkin palstalla on tullut ilmi ihmisten vaikeuksia ymmärtää eri sukupuolta olevien välisiä platonisia ystävyyssuhteita. Osa tuntuu olevan sitä mieltä, että miehen ja naisen välillä on aina oltava sutinaa, koska he ovat mies ja nainen ja kanssakäymisissä.
On toki totta, että homous on biologisesti poikkeva tila, koska se ei johda suvunjatkamiseen. Mutta entä sitten? Eiköhän tällä maapallolla ole aivan tarpeeksi ihmisiä jatkamassa sitä sukuaan? Ja mä myös kritisoin ajatusta siitä, että samasta sukupuolesta viehättyvät "elävät vaistojensa vastaista elämää johtuen tiedostamattomista traumoista tai tyytymisestä omaan sukupuoleen, kun ei saada vastakkaisen sukupuolen kumppania kiinnostumaan", koska homoutta esiintyy muissakin eläinlajeissa. Mitä traumoja niillä muilla eläimillä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen fluid ja pan, mutta en todellakaan jaksaisi aina olla loukkaantumassa.
Jos ap nyt vain pitää cissukupuolisista?
Sitten ap on transfobi.
Kyseessä ei ole ihan niin puhtaasti tunneasia kuin voisi luulla.