Teinipoika on nyt pelannut 5 viikkoa 18 tuntia päivässä!
Mieheni on sitä mieltä että luonto opettaa. Ulos se ei mene, siellä räiskii koneen äärellä ja kahdeksan tuntia nukkuu. Kesäkuun alusta nyt tehnyt sitä.
Kommentit (20)
En ihmettele jos joku teinipoika pelaa itsensä "kuoliaaksi", jollei kukaan rajoita.
Niin mitä sitten? Poika on ansaitulla lomalla ja lataa akkuja syksyä varten
Oletteko ajatelleen missään vaiheessa puuttua asiaan...?
Onneksi olkoon, pojastasi tulee pelimiljonääri, joka kustantaa sinulle vanhana huippulääkärin polvivaivoihin!
Pelaa 18 tuntia päivässä ja nukkuu silti 8?
Ei 15-vuotiaan koulunkäynti ole niin rankkaa, että niitä akkuja tarvitsee oiken "ladata"...
Alkaa varmaan olla jo aika pro? Vietä sinäkin "pari" tuntia laatuaikaa ja pelaa poikasi kanssa.
Kone pois pariksi viikoksi tekisi ihan hyvää. Kansallispuistoon vaikka vaeltamaan.
Poikahan vain elää jokaisen miehen unelmaa. Pelatkoon vaan kun nuorena vielä ehtii.
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä sitten? Poika on ansaitulla lomalla ja lataa akkuja syksyä varten
Mitähän ihmeen akkujen lataamista on istua tietokoneen ääressä?????
Rentoutumista se on siinä kun muukin viihde. Ei tarvi tuomita vaikkei itse ymmärrä
Itse teininä paljon pelanneena naisena sanoisin, että jos pelaa kavereiden kanssa niin anna pelata. Sehän on aika normaalia että haluaa viettää aikaa kavereiden kanssa, vaikka sitten netin välityksellä. Jos haluaa yhden kesän käyttää tolleen, niin antaa mennä. Isona ei sitten ole enää mahdollisuutta, eikä kouluvuoden aikana.
Suihkussa ja syömässä tietty pitää käydä, ja nukkua riittävästi.
Jos pelaa jotain yksin pelattavia pelejä pelkästään, niin olisin ehkä vähän huolissani, koska silloin tuo kertoo ettei hänellä ole ketään kavereita edes netin välityksellä. :/
Vierailija kirjoitti:
Ei 15-vuotiaan koulunkäynti ole niin rankkaa, että niitä akkuja tarvitsee oiken "ladata"...
Rankin kouluvuosi abivuoden jälkeen oli ysiluokka, vaikka olen kohta kaksi yliopistotutkintoakin suorittanut. Täytyi pyrkiä täydellisyyteen, koska 9 oli huono numero, joka laski keskiarvoa. Omat vahvuudet piti pitää kympissä ja ne harvat heikkoudet (eli kasit) oli pakko saada korotettua tai haluttu lukiopaikka jäi saamatta
Eikö teini-ikäisellä pojalla ole kotona edes minkäänlaisia velvollisuuksia, joiden takia joutuisi irrottautumaan pelikoneelta? Nyt, vanhemmat, miettimään millaista toistaitoista tossukkaa siellä kasvatatte. Oikeasti.
Et sinä ainakaan laskea osaa.
18+8=26
Vuorokaudessa on 24 tuntia.
provo siis
Itse entisenä peliaddiktina sanoisin että tuo on hankala tilanne. Minä halusin yhteen aikaan vain pelata ja lopun ajan kun en pelannut niin ajattelin ja odotin pelaamista.
Vaikea edes sanoa mikä tuohon olisi hyvä ratkaisu. Jollain tavoin pitäisi saada muita mielenkiinnon kohteita.
Omana kohtalona oli että pelasin niin kauan kunnes yksinkertaisesti kyllästyin siihen joskus ehkä siinä 25v ikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Poikahan vain elää jokaisen miehen unelmaa. Pelatkoon vaan kun nuorena vielä ehtii.
Tuossa on vain se ongelma, että sitten myöhemmin tajuat että pelasit koko nuoruutesi ja sitten vanhempana sulla ei ole juuri kavereita eikä muitakaan saavutuksia jotka kiinnostaisivat muita ihmisiä esim sitä tulevaa naisystävää.
Itse käytin kymmeniätuhansia tunteja pelaamiseen, jälkikäteen miettinyt että mitä jos tuon kaiken ajan olisi käyttänyt vaikka opiskeluun niin mikä lie professori voisi olla tällä hetkellä sen sijaan että on vain lukio+amis käytynä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on vain se ongelma, että sitten myöhemmin tajuat että pelasit koko nuoruutesi ja sitten vanhempana sulla ei ole juuri kavereita eikä muitakaan saavutuksia jotka kiinnostaisivat muita ihmisiä esim sitä tulevaa naisystävää.
Itse käytin kymmeniätuhansia tunteja pelaamiseen, jälkikäteen miettinyt että mitä jos tuon kaiken ajan olisi käyttänyt vaikka opiskeluun niin mikä lie professori voisi olla tällä hetkellä sen sijaan että on vain lukio+amis käytynä..
Sitten sulla olisi professorina suorittamisen tyhjä tunne ja haaveilet eläkepäivistä, jolloin pääset pelaamaan rauhassa. Niin ja saavutuksilla, kuten tutkintoja suorittamalla, ei saa naista
eri
Näinhän ne tekee, jollei mitään rajoja laiteta. Kuin narkkarit.