Ehkäisyn läpi raskaaksi -miten päästä traumasta yli?
Kondomiehkäisyä käytetty vuosia (hormonallinen ei sovi), ja sen kanssa ollaan tarkkoja. Säilytetty oikein, päivämäärät ok, ei luiskahtanut pois paikoiltaan, eikä selkeästi mennyt rikki.
Vaan silti kun kierto venyi ja venyi, niin trin varuiksi raskaustestin, joka isoksi järkytykseksi oli positiivinen.
En onneksi joutunut itse tekemään mitään päätöstä, koska raskaus meni itsekseen kesken.
Mutta nyt vain mielessä kummittelee ajatus, että uskaltaako enää koskaan edes miettiäkään seksiä... Tekee mieli vain torjua kaikki miehen aloitteet, kun näen jo mielessäni kauhukuvia positiivisesta raskaustestistä.
Ja turha viisastella, tiedän kyllä että teoreettisesti seksistä voi aina tulla raskaaksi. Onkin sitten ihan eri juttu kun käy omalle kohdalle, sitä järkytystä ja "ei tää ei voi olla totta" -oloa ei voi vaan käsittää etukäteen.
Kommentit (8)
(Siis edelleen se spermisidivalmiste kondomin kanssa, jäi pois viestistä.)
Vierailija kirjoitti:
Ehdotus: mitä jos hankkisit sellaisen Ladycomp-ehkäisytietokoneen ja käyttäisit sitä kondomiehkäisyn ohella? Toinen vaihtoehto on voisi olla siittiöitä tappava voide, mutta myydäänköhän niitä enää Suomessa?
Katselin ainakin, että yhden pessaarin oheistuotteena myytiin siittiöitä lamauttavaa voidetta... Pessaaria siis ainakin mietin lisäehkäisyksi kondomin lisäksi. Mutta sitten taas jos se luiskahtaa paikoiltaan....
-ap
Myötätuntoni. Ja se selitys, että ”Pitäisi tietää, että (yhdynnällisestä hetero)seksistä voi aina tulla raskaaksi” on ihan sama kuin lohduttaisi kolarin uhria, että pitäisihän sitä jo autoon noustessaan tietää, että joskus niitä kolareita sattuu. Omilla toimillaan riskiä voi pienentää, mutta joskus rysähtää vaikka tekisi kaiken oikein.
Tiedän omakohtaisesti järkytyksesi vaikka meillä paikoiltaan karanneen kierukan lopputulos olikin toinen. Tai no jos asian toisella tavoin ilmaisee, niin hän on meidän neljäs lapsemme. Minua asian hyväksymisessä on auttanut se, että tuo tarkoittamaton iltatähti on ollut aivan ihana, pystyn ajattelemaan, että jollain tavoin näin oli tarkoitus käydä. Vaikka täysin ateisti olenkin.
Raskauden pelkoon en keksi oikein keinoja. Mutta ajattele huolella sitä, että vaikka raskaus voi alkaa suunnittelematta ja ehkäisystä huolimatta, niin ei tässä maassa kenenkään ole pakko synnyttää jos ei tahdo. Jos yhtä huono tuuri kävisi toistamiseen, niin abortti on sinun oikeutesi ja voit sitä käyttää. Älä alistu pelon vuoksi selibaattiin.
Mä tein sterilisaation kun olin ihan varma että lapsia en enää halua. Suosittelen :)
Vierailija kirjoitti:
Myötätuntoni. Ja se selitys, että ”Pitäisi tietää, että (yhdynnällisestä hetero)seksistä voi aina tulla raskaaksi” on ihan sama kuin lohduttaisi kolarin uhria, että pitäisihän sitä jo autoon noustessaan tietää, että joskus niitä kolareita sattuu. Omilla toimillaan riskiä voi pienentää, mutta joskus rysähtää vaikka tekisi kaiken oikein.
Tiedän omakohtaisesti järkytyksesi vaikka meillä paikoiltaan karanneen kierukan lopputulos olikin toinen. Tai no jos asian toisella tavoin ilmaisee, niin hän on meidän neljäs lapsemme. Minua asian hyväksymisessä on auttanut se, että tuo tarkoittamaton iltatähti on ollut aivan ihana, pystyn ajattelemaan, että jollain tavoin näin oli tarkoitus käydä. Vaikka täysin ateisti olenkin.
Raskauden pelkoon en keksi oikein keinoja. Mutta ajattele huolella sitä, että vaikka raskaus voi alkaa suunnittelematta ja ehkäisystä huolimatta, niin ei tässä maassa kenenkään ole pakko synnyttää jos ei tahdo. Jos yhtä huono tuuri kävisi toistamiseen, niin abortti on sinun oikeutesi ja voit sitä käyttää. Älä alistu pelon vuoksi selibaattiin.
Meillä myös yksi lapsi ennestään. Sen takia heti kun järkytyksen keskellä muutamalle läheiselle kerroin, niin vastassa oli onnitteluja.
Se tuntui vielä kurjemmalta, kun ei ollut koko asiassa mielestäni onnittelemista... Kun en vaan toista ole tähän hätään haluamassa.
Ja abortissa taas ongelma se, etten tiedä pystyisinkö sitä tekemään 😕
-ap
N40 kirjoitti:
Mä tein sterilisaation kun olin ihan varma että lapsia en enää halua. Suosittelen :)
Sterilisaationkin läpi on tullut porukkaa raskaaksi...
N40 kirjoitti:
"Sterilisaatio petti - Annelista tuli äiti 47-vuotiaana
Viiden lapsen äiti, töysäläinen Anneli Mastosalo oli päättänyt, ettei hän halua enää lapsia, joten hänet steriloitiin. Operaatio oli sterilisaatioista varmin menetelmä, eli Annelin munanjohtimet katkaistiin ja sidottiin. Luvattu varmuus oli 99,9 prosenttia.
12 vuotta myöhemmin hän alkoi kärsiä oudoista alavatsakivuista. Lääkäri kertoi 47-vuotiaan isoäidin vatsassa olevasta nyrkin kokoisesta kasvaimesta. Viimeinen ultraäänitutkimus kuitenkin paljasti hämmentävän totuuden.
– Uskoin, kun lääkäri käänsi ultraäänilaitteen monitorin nähtäväkseni, Anneli kertoo Ilonassa."
https://www.iltalehti.fi/perhe/2010072112070767_pr.shtml
Aina joku niihin pieniin prosentteihin kuuluu...
Ehdotus: mitä jos hankkisit sellaisen Ladycomp-ehkäisytietokoneen ja käyttäisit sitä kondomiehkäisyn ohella? Toinen vaihtoehto on voisi olla siittiöitä tappava voide, mutta myydäänköhän niitä enää Suomessa?