Minulla on ulosottoon menneitä lainoja 68 000 e
Kommentit (23)
Miksi? Mullakin on lainaa jota lyhennän kuukausittain palkastani.
Mulla oli lyhennykset pahimmillaan 1300 e/ kk eri velkojille . Ei naurattanut.
kun jouduin / pääsin ulosottoon, se oli mun pelastus monella lailla
Mistä kaikesta velkoja on syntynyt? Otatko vielä velkaa?
Velkaantunut AP kirjoitti:
Mulla oli lyhennykset pahimmillaan 1300 e/ kk eri velkojille . Ei naurattanut.
Mulle tuo on ihan peruslyhennys. Miksi olet elänyt yli varojesi?
Vierailija kirjoitti:
Mistä kaikesta velkoja on syntynyt? Otatko vielä velkaa?
Tuskin kukaan myöntää lisää lainaa, kun ei olla aiempiakaan velkoja maksettu.
Mulla on sellainen outo karma ollut, että edellisen kerran olin kusessa 1991 lainojeni takia. Sitten ulosotossa ja velkajärjestelyssä 2008 asti. Taas kun olin "luottokelpoinen" niin eikös joku ahne mulkvisti Jenkeissä aloittanut finanssikriisin heti miten. Noh taas ollaan tässä, tää on varmaan mun normi- ei luottotietoja mutta itse olen syypää. En osaa käyttää rahaa.
En halua kysyä, ihmettelen vaan miten joku fiksu ihminen voi velkaantua noin pahasti?
Vierailija kirjoitti:
Mistä nuo velat on tulleet?
Alkuvuosina ihan kulutuksen rahoitukseen, sitten velalla velan maksuun. Nykyäänhän saa ihan oikeusjärjestelmän estämättä periä vaikka 500 % vuosikorkoja. Hieno homma lainakoijareille !
Tuloni pienenivät vuosien aikana merkittävästi ja koetin pitää yllä entistä kulutusta, huonoin tuloksin.
Vierailija kirjoitti:
En halua kysyä, ihmettelen vaan miten joku fiksu ihminen voi velkaantua noin pahasti?
Aikoinaan meillä oli oma firma kun olin nuori. Siellä sai ottaa "kottia". Oltiin ns "rikkaita". Enpä koskaan oppinut ajoissa rahan käyttöä kun mutsi betalar aina kaiken kun vähän vaan naukaisin.
Mitä ajattelit siinä vaiheessa kun ostit velalle tai kun otit velkaa velan maksuun. Ajattelitko todella, että saat ne maksettua?
Onko elämä vaikeaa luottotiedottomana?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajattelit siinä vaiheessa kun ostit velalle tai kun otit velkaa velan maksuun. Ajattelitko todella, että saat ne maksettua?
Ei, kun piti vaan pitää tyhmästi luottotiedoista kiinni- En suosittele !
Vierailija kirjoitti:
Onko elämä vaikeaa luottotiedottomana?
Ei ole, asun ison vuokrataloyhtiön asunnossa, vuokrat olen aina maksanut ennakkoon tai viimeistään eräpäivänä jo 15 vuotta.
Teleoperaattorille minulla myäs välit kunnossa, maksan laskuni, ei ole prepaidia ja puhelin on tullut aina kun tarvitsen uusia.
Lähinnä kysymys on siinä, että en voi enää valita keneltä mitäkin ostan- mutta oma vika.
Mulla monta kertaa pelottanut se, että milloin mun lainat menee ulosottoon. Pinnalla vielä onneksi ollaan.
Otin muutama vuosi sitten autolainan miehelleni, joka vannoi maksavansa joka erän.
Tähän päivään mennessä ei ole yhtään erää maksanut vaan kaikki menee minun rahoistani.
Ja syy siihen on, että anoppi oli kieltänyt poikaansa maksamasta senttiäkään.
Onneksi mies tuli järkiinsä kun lähdin lätkimään, palasimme kuukauden eron jälkeen yhteen ja aikoo nyt tulevaisuudessa maksaa joka erän. (Maksaa myös säästötililleni sen verran mitä olen lainaa kerennyt jo maksaa).
Vierailija kirjoitti:
Mulla monta kertaa pelottanut se, että milloin mun lainat menee ulosottoon. Pinnalla vielä onneksi ollaan.
Otin muutama vuosi sitten autolainan miehelleni, joka vannoi maksavansa joka erän.
Tähän päivään mennessä ei ole yhtään erää maksanut vaan kaikki menee minun rahoistani.
Ja syy siihen on, että anoppi oli kieltänyt poikaansa maksamasta senttiäkään.
Onneksi mies tuli järkiinsä kun lähdin lätkimään, palasimme kuukauden eron jälkeen yhteen ja aikoo nyt tulevaisuudessa maksaa joka erän. (Maksaa myös säästötililleni sen verran mitä olen lainaa kerennyt jo maksaa).
Ja mies siis luottotiedoton ja anopin kanssa en aio olla enää tekemisissä ikinä.
En todellakaan.