Silmälasien linssit??
Auttakaas, ekat lasit olen ostamassa, taittovirhettä joku 2,75 ja näkö joku -3. Älkää kysykö miten olen tähän asti pärjännyt ilman. Ostanko instrumentariumista 190 maksavat linssit vai 290? Onko heijastuksenesto miten tärkeä? Noihin tulee vielä vakuutus, sinisen esto ja sangat lisäämään hintaa 😢
Kommentit (8)
Mä otan kyl kaiken mahdollisen. Käytän laseja päivittäin ja hyvät linssin säilyy hyvinä pitkään. Tosin ootan aina et on hyvä ale ennen kuin rupeen ostamaan. Nykysetkin linssit ois maksanu noin 400 euroa mut sain puoleen hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Osta specsaverilta tms. halvimmat ilman mitään lisäjuttuja (n.20-30eur) ja kokeile pari kuukautta tarvitko mitään erikoisuuksia niihin. Jos tarvit, niin tuo pari kymppiä ei ole kallis testi. Tyrkyttävät sielläkin kaikki mahdolliset pinnoitteet ym. mutta sanot vain että halvin mahdollinen.
Ihan hyvä idea muuten, mutta laseilla on jo kiire, en pärjää alkavassa työssäni ilman niitä ja siinähän sitten kestää kun ne vai tilaamassa...ja en kyllä paksuja linssejä halua.
Niin siis se "antistaattinen", onko tärkeää olla? Miten näkyy arjessa onko vai ei ole? Ja mitä on "yksilölliset näköalueet"?
Ap
Kannattaa ottaa heijastuksenesto. Itse ainakaan en tykkää, kun heijastus osuu laseihin ja heijastus näkyy kuvissa.
Käy tsekkaamassa myös halvemmat liikkeet, ellet sitten ole kovasti brändien perään tai erityisen hyvin rahoissasi.
Minä olen ottanut aina ne vähän kalliimmat linssit. En kuitenkaan kaikkein kalleimpia. Kai niillä peruslinsseilläkin pärjää.
Vakuutusta en ole ottanut laseille, sillä minulla kotivakuutus korvaa myös silmälasit. Toki siinäkin omavastuu on.
Kyllä ne siellä Instrussa neuvoo, kerrot vain rajat esim.hinnassa jota et halua ylittää ym "vaateesi" laseillesi. Sen vain sanon, että silmälaseissa ei kannata.ns säästää varsinkin jos tulevat päivittäiseen käyttöön ja ovat todellakin näköelimenä sinulla eikä vaikkapa asusteena/koristeena.
Itselläni ollut lasit yli 30v ja nyt olen 4kymppinen, uudet lasit ostoslistalla tänäkesänä ja kyllä niihin sen 400-500€ saa taas menemään. Heijastukseneston aina otan ja kaikki 3 ohennushiontaa, koska vahvuuteni tosi suuret eli -10 ja -8,25.
Sinun vahvuuksillasi riittää mielestäni 1-2 ohennuskertaa, mutta makuasia.
Ja Instrun asiakas olen ollut 2kymppisestä.
Jep, kiitos kaikille! Katsoinkin, että siellä on nuo toisiksi parhaat linssit siedettävään hintaan, eli 315e. Otan ne, sillä tosiaan tarvitsen laseja joka päivä kun silmät niihin tottuu. Mutta en ota sitä blue blockeria..
Onpas jännää, kohta minäkin näen paljon enemmän kuin nyt, vaikka en kuulema tule edes laseilla näkemään kuin valtaosa. Mutta kivaa!!
Ap
Osta specsaverilta tms. halvimmat ilman mitään lisäjuttuja (n.20-30eur) ja kokeile pari kuukautta tarvitko mitään erikoisuuksia niihin. Jos tarvit, niin tuo pari kymppiä ei ole kallis testi. Tyrkyttävät sielläkin kaikki mahdolliset pinnoitteet ym. mutta sanot vain että halvin mahdollinen.