Jatkuvasti ahdistunut olo ja sydän tykyttää ihan mitättömistä asioista – kokemuksia?
Olen neuroottisuuteen ja ahdistukseen taipuvainen ihminen. Teen monia asioita "oikein": olen käynyt kognitiivisessa psykoterapiassa purkamassa haitallisia ajatusmalleja, teen rauhallista joogaa ja hengitysharjoituksia päivittäin, pidän huolta riittävästä unesta, syön terveellisesti ja liikun paljon... ynnä muuta.
Mutta teen tietotyötä, ja huomioni on koko ajan eri aiheissa, keskeytyksiä tulee jatkuvasti. Olen myös aktiivinen ihminen myös siinä mielessä, että mun on tosi vaikeaa pysähtyä ja olla vain.
Vaikka olen paljon oppinut stressinhallintaa, niin vieläkin usein työpäivä menee aivan harakoille kun tulee jokin murhe, palaute, mikä vain ikävä asia. Sen jälkeen on tosi vaikea rauhoittua enää. Hengittelen kyllä ja toistelen että antaa tunteen tulla ja mennä, mutta kun se valtaa mut silti. Ehkä vähän laimenee. Ja aina kestää jonkin aikaa toipua.
Nytkään en ole saanut kahteen tuntiin mitään aikaiseksi. Olen yrittänyt, menin jopa vessaan tekemään hengitysharjoituksia ja pienen meditaation. En haluaisi olla näin "vietävissä".
Onko täällä samanlaisia ahdistujia? Oletteko löytäneet toimivia keinoja rauhoittua?
Kommentit (5)
Jätä se alkoholi pois niin pääset noista oireista.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se alkoholi pois niin pääset noista oireista.
Mä juon ehkä lasin punaviiniä kuukaudessa. Alkoholi ei sovi mulle yhtään. Kahviakin juon vain kupin päivässä.
Ap
up