Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työssäkäyvät äidit

Vierailija
10.07.2018 |

Ihan mielenkiinnosta kyselen, että miten työssäkäyvien äitien lähipiiri suhtautuu siihen, että äidilläkin on ns. elämää kodin ulkopuolella?

Olen hiukan allle kolmevuotiaan lapsen äiti ja teen töitä kohtuulliset 37.5h viikossa. Töiden jälkeen en "voi" harrastaa mitään vaan viimeiset vuodet olen hoitanut perheen asioita kotona. Tällä hetkellä on tilanne, jossa isovanhemmat ovat kääntäneet selän ja vaativat minua lopettamaan työt tai tekemään osa-aikaista ja loput ajasta olla lapsen kanssa. Lapsi on päivät hoitopaikassa eli mitään mummolasidonnaisuuksia ei edes ole kuin muutamia tunteja toisinaan. Syyttävät siis minua siitä, että en ole tarpeeksi hyvä äiti lapselleni. Ja lapsella on kuitenkin isä.

Itse olen tällä hetkellä ihan shokissa, koska en ole nähnyt tekeväni mitään väärää! Ja koska en edes vietä aikaani muualla kuin kotona tai töissä en näe itseäni kovin itsekkäänä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää työelämässä joten en kuulu vertaisryhmääsi.

Et ole huono äiti kun käyt töissä.Kuka, edes isovanhemmat,jotka tod.näk ovat omaa ikäluokkaani,odottavat äidin jäävän kotiin?

Tosin tältä palstalla olen huomannut,että se huomattavasti yleisempää kuin 80/90-luvulla.Älä huoli lapsestasi kasvaa ihan täyspäinen ja samoin sinusta.

nim.äiti,joka kärräsi 11kk ikäisen lapsensa päiväkotiin ( ryhmässä oli 6 saman ikäistä)

Vierailija
2/3 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne isovanhemmat mitään voivat vaatia, kun eivät lasta työaikanasi hoida?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edelleenkään harrasta mitään. Paitsi lukemista, sisustamista ja puutarhanhoitoa kotona. Yhtenä keväänä yritn käydä kielikurssilla kerran viikossa, mutta joku sairasteli koko ajan ja se oli pakko jättää.

T. Teinien äiti