Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan liikkeiden tunteminen

Vierailija
10.07.2018 |

Olen ensimmäistä kertaa raskaana ja nyt sitten mietityttää noi liikkeet, joiden kait pitäisi jo tuntua hiukan edes. Olen rv 18+6. Ainakin neuvolassa näin sanottiin, et liikkeiden pitäis jo tuntua.
Mutta mulla todettiin ekassa ultrassa, että istukka on etuseinässä kiinni, joka tietenkin vaimentaa liikkeiden tuntumista aika reilustikin.
Mut miltä niien liikkeiden pitäisi tuntua? Miltä ne on teillä tuntuneet?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo varmasti heikentää sitä liikkeiden tuntumista. Nimittäin lähinnä vain ne potkut tuntuvat, jotka vauva potkii ulospäin. Jos vauva potkii sisäelimiin päin, se ei tunnu juuri miltään. Tuon kokoisen sikiön potkut tuntuvat aika samalta kuin se, jos suolessa liikkuu ilma äkisti.

Vierailija
2/12 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole rauhassa, kyllä ne alkaa tuntumaan. Mulla oli kanssa istukka edessä ja vasta rv20 tuntui kevyitä potkuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, ei varmaan pitäs olla huolissaan, mut onhan sitä pienestä silti huolissaan kun ei tunnu liikkeitä ja vaikka tuntuisikin niin en osaa tunnistaa niitä vauvan liikkeiksi.

Mut kai tässä on vaan odoteltava kärsivällisesti.

-ap

Vierailija
4/12 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, ei varmaan pitäs olla huolissaan, mut onhan sitä pienestä silti huolissaan kun ei tunnu liikkeitä ja vaikka tuntuisikin niin en osaa tunnistaa niitä vauvan liikkeiksi.

Mut kai tässä on vaan odoteltava kärsivällisesti.

-ap

Joo, tuollaista se on! Se äidin huoli alkaa jo ennen kuin vauva on syntynytkään. 

Vierailija
5/12 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole rauhassa, kyllä ne alkaa tuntumaan. Mulla oli kanssa istukka edessä ja vasta rv20 tuntui kevyitä potkuja.

Mulla sama. Nyt rv 30 ja ulkopuolisetkin näkevät liikkeet selvästi mahasta. Ole huoleti.

Vierailija
6/12 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuntuu semmoisena muljahteluna.

Mulla meni esikoisesta ensimmäisten liikkeiden tunteminen yli raskauden puolen välin. Vaikka istukka oli takana. Että älä hätäile :)

Vierailija
7/12 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että huolettaa. Itsellä oli istukka just edessä ja vauva muutenkin rauhallinen. Meni päälle 20rv ennen kuin tuntui. Tiedät kyllä sitten kun ne alkaa, on kuin pieniä nyppäysiä sisältä.

Jos haluat houkutella, niin sitä mehua ja kylkiasento. Rauhallista vatsan liikuttelua jotta hieman herättelet. Mutta vielä turha kiirehtiä, kyllä ne sieltä alkaa kohta tuntumaan.

Vierailija
8/12 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin muutkin on sanoneet, ei syytä huoleen :)

itsellä istukka edessä, rv 36 menossa eikä tunnu/näy kunnolla vieläkään :)

vasta 22 viikolla taisin tuntea ensimmäisen kerran jonkinlaisen muljauksen, jonka oletin olevan vauva :)

Vierailija
9/12 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinkuin muutkin on sanoneet, ei syytä huoleen :)

itsellä istukka edessä, rv 36 menossa eikä tunnu/näy kunnolla vieläkään :)

vasta 22 viikolla taisin tuntea ensimmäisen kerran jonkinlaisen muljauksen, jonka oletin olevan vauva :)

Aika jännä. Itse taas toivoisin vauvan välillä olevan edes hetken paikoillaan. :D Sen verran paljon ja kovaa kääntyilee ja potkii kellon ympäri. En tiedä mistä sillä riittää energiaa. Rv 30 meneillä.

Vierailija
10/12 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös istukka etuseinämässä ja olikohan rv 23 tai 24 kun alkoi minkäänlaisia liikkeitä tuntua. Koita vaan vielä malttaa mielesi :)

Vierailija
11/12 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi liikkeet tuntuvat vain vähän, ihan kuin vatsaa olisi perhosia, kun vauva kasvaa niin liikkeet voimistuvat.

Vierailija
12/12 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille ihanista vastauksista! :)

Huoli on kova, vaikka ekassa ultrassa kovin oli pipana sitä mieltä, et häntähän ei kuvata vaan selkänsä ahkeraan kääns lekurille. :D

On vaan jotenkin malttamaton olo ja kun ei varaa ole ostella himaan doppleria niin sit se on tätä huolehtimista.

Mut yritän luottaa, et toisella kaikki hyvin ja kohta alkaa potkut tuntumaan. <3

Oireitakin on erittäin vähän, mitkä myös nostaa huolta aina välillä, vaikka ilonen olenkin et aikalailla ainoana oireena tuhoton väsymys ja rintojen aristelu.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän