Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat kontrolloivat lapsena vessakäyntejäni ja nyt en pysty käymään missään muualla vessassa, kuin kotona, paniikki mennyt niin pahaksi

Vierailija
10.07.2018 |

Eli mulla käy niin, että menen aivan lukkoon, en vaan saa edes mitään ulos muualla. Mitä hittoa mä teen? Suht yleinen vaiva tämä taitaa tämä ujopissailu olla, mutta oikeasti....

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen syy vanhemmilla on kontrolloida lapsensa vessakäyntejä? Sairasta touhua tuollainen.

Vierailija
2/23 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla konrolloi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen syy vanhemmilla on kontrolloida lapsensa vessakäyntejä? Sairasta touhua tuollainen.

Valitettavasti ja tästä saa sitten nuorena aikuisenakin maksaa hintaa...

Vierailija
4/23 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla konrolloi?

Syytettiin ihan teininäkin, jos joi vettä tai kahvia tai muuta, kun se tietää vessahätää. Kuulostaa absurdilta, mutta sain siis raivot päälle välillä näistä asioista.

Vierailija
5/23 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on hyvä alku, että olet tajunnut tuon yhteyden. Ja että ylipäätään muistat lapsuuden asioita.

Vierailija
6/23 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kuulostaa ihan naurettavalta tää mun tapa millä itse olen lähes päässyt eroon tuosta ujopissaudesta mutta,ite kun menen esim.yleiseen vessaan hoen ittelleni _mielessäni_ rauhallisesti et: pissaa vaan ei oo mitään hätää piiis,pis,piis sen kun vaan pissaan ei oo mitään hätää tollee rauhoittelen ja rentoutan itteni enkä keskity siihen että,nyt on pakko pissata yritä nyt tai sitten pöntöllä istuessani alan miettimään ihan muuta vaikka ompas nätit kaakelit, ja tosi ruma matto mitäs likaa tuossa on yms. tollatavoin keskitän ajatukseni muualle kun ajattelen jotain ihan turhaa.

Neuvo kuulostaa ihan naurettavalta mutta,itsellä vaiva poistunut lähes täysin. Tiiän kuinka ikävä vaiva toivottavasti oli apua.

Vierailija
7/23 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ujo poissa, ollut lapsesta asti. Se varmaan lähti jotenkin hoputtamisesta, tai siitä että äiti oli samassa kopissa odottamassa. Siitä sitten tuli tietenkin hirveet paineet. En myöskään uskaltanut laittaa yleisen vessan lukkoa kiinni, joten äitini joutui odottamaan oven edessä, ja sekin aiheutti paineita. Eli olen tiedostanut, että jos joku odottaa mua, tai esim on jonoa siihen mun vessakoppiin, mistään ei tule mitään. Inhottava vaiva, mutta olen osittain osannut kouluttaa itseäni ottamaan sellaisen asenteen, että ei ole mitään kiirettä. Olen myös lukenut, että hengityksen pidättäminen hetken aikaa auttaa, joten sekin on auttanut minun osaltani sitä pidätyslihaksen rentouttamista.

T. N24

Vierailija
8/23 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää kuulostaa ihan naurettavalta tää mun tapa millä itse olen lähes päässyt eroon tuosta ujopissaudesta mutta,ite kun menen esim.yleiseen vessaan hoen ittelleni _mielessäni_ rauhallisesti et: pissaa vaan ei oo mitään hätää piiis,pis,piis sen kun vaan pissaan ei oo mitään hätää tollee rauhoittelen ja rentoutan itteni enkä keskity siihen että,nyt on pakko pissata yritä nyt tai sitten pöntöllä istuessani alan miettimään ihan muuta vaikka ompas nätit kaakelit, ja tosi ruma matto mitäs likaa tuossa on yms. tollatavoin keskitän ajatukseni muualle kun ajattelen jotain ihan turhaa.

Neuvo kuulostaa ihan naurettavalta mutta,itsellä vaiva poistunut lähes täysin. Tiiän kuinka ikävä vaiva toivottavasti oli apua.

Eikä ole naurettava neuvo, vaan hyvä ja toimiva. Oot ihana ihminen, kun haluat auttaa toista. -Ei ap.

Vierailija
9/23 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako, jos laitat samalla vesihanan valumaan?

Vierailija
10/23 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla konrolloi?

Syytettiin ihan teininäkin, jos joi vettä tai kahvia tai muuta, kun se tietää vessahätää. Kuulostaa absurdilta, mutta sain siis raivot päälle välillä näistä asioista.

Wtf?

Mitä ihmettä 8O Vesilaskuako ajatellen?

Vierailija
11/23 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wc kontrolli on aloatsmisen muoto, mulle tehtiin lapsena samaa. Sai olla tietty määrä keroja ja sai olla vain tietty määrä wc paperia. Ylityksistä tuli rangaistus.. T. Narsisti isän lapsi

Vierailija
12/23 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttaa hanan aukaisu.

Ja itsenihän on opetettu häpeämään normaaleja ruumiintoimintoja. Siksi vessa-ahdistus.

Vierailija
13/23 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaako, jos laitat samalla vesihanan valumaan?

Minulla ainakin auttaa melkein aina. Laitan yleensä myös toisen käden veden alle. Märän veden tunteminen saattaa auttaa.

T. N24

Vierailija
14/23 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta: miksi sinulla on pilkku ennen kuin-sanaa?

Vierailija
15/23 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla konrolloi?

Eli vanhempia häiritsi, että talossa oli elossa oleva ihminen.

Vierailija
16/23 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua auttaa kännykän räpläily, varsinkin jos lukee jotain lehtijuttua tai muuta sellaista. Siinäkin saa ajatukset muualle. Mutta ei sekään aina toimi, tuo jonon muodostuminen ainakin on ihan varma stoppi mulle. Tai jos viereisessä kopissa on joku. Inhottava vaiva jota saa aina miettiä kun johonkin lähtee. Lentomatkojakin voi oikeastaan tehdä vain lähikohteisiin, kun en mistään kaukomatkasta 10 tunnin lennolla selviäisi ikinä.

Vierailija
17/23 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- - Lentomatkojakin voi oikeastaan tehdä vain lähikohteisiin, kun en mistään kaukomatkasta 10 tunnin lennolla selviäisi ikinä.

Jep! Itse olen tehnyt pariin otteeseen 10 tunnin lentoja, ja ne on ihan saatanasta!! Se tunne, kun rakko täyttyy, ravaa vessassa mutta mitään ei tule ulos, ja alat miettimään että onko koneessa lääkäriä, joka osaa antaa ensiapua, kun rakko räjähtää. Ihan oikeasti, se on kamalaa. Kylmä hiki nousee jo ajatuksesta. Tosin noina lentoina olen sitten joutunut lopulta ponnistamaan niin lujaa virtsaa ulos, että kakkonenkin on lopulta tullut ulos, vaikkei hätää olisi ollutkaan. Terveellistä? Ei todellakaan.

T. N24

Vierailija
18/23 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on "ujo rakko" vaikka kotona ei määräilty vessakäynneistä. Itselläni toimii tämä: ajattelen, että on hirveä kiire, kauheasti töitä, kova stressi, en ehdi mitään, kiihdytän vähän hengitystäkin. Siitä seuraa se, että pystyn virtsaamaan.

En tiedä mihin tämä perustuu, mutta toimii. Kokeilkaa josko auttaisi teilläkin.

Vierailija
19/23 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa vesihana, tämä auttaa, kun omat lorinat eivät sen alta kuulu.

Vierailija
20/23 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestokatetri?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan