Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aapua, "leikkausalueella ei saa olla naarmuja tai tulehtuneita näppyjä", on, leikkaus tänään! Miten hoitaa?

Surkeus
10.07.2018 |

Joopa joo. Ohjeessa lukee, että leikkausalueella ei saa olla naarmuja tai tulehtuneita näppyjä. En tiedä, mistä nuo ilmestyivät, mutta nyt on. Pieniä kuin näppyjä, iho auki, punaisia ympäriltä.
Olen desinfioinut hulluna, laittanut Pimafucortia, kortisonivoidetta siinä toivossa, että punoitus laskisi.
Leikkaukseen pari tuntia - paitsi jos peruutttavat tämän takia!
Osaako joku neuvoa, saisiko noita rauhoittumaan ja kuivumaan / rupeutumaan NOPEASTI?
Olen tosi onneton!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne ja kysy neuvoa. Oletko varma, että ne ovat tulehtuneita tms. ja estävät leikkauksen?

Vierailija
2/12 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sulta leikataan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hätäile äläkä tee niille enää yhtään mitään, ettei ne ala näyttää tulehtuneilta. Voi olla, että ne eivät lääkärin mielestä vaikuta leikkaukseen ja leikkaus tehdään. Jos niitä ei ollut vielä eilen, ne eivät voi olla mitään vakavaa tai pahasti tulehtuneita. Tuskin pienet näpyt haittaa.

Älä laita ainakaan voidetta, se on kiellettyä leikkausalueella. Jos sinulla on väritöntä desinfiointiainetta, voit kokeeksi pyyhkäistä näppylöitä vanulla jossa on desinfiointiainetta, mutta älä tee muuta. Älä ainakaan hankaa niitä.

Ota ihan rennosti.

Vierailija
4/12 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä ainakaan itse kannata sörkkiä eri aineilla enempää. Lääkäri varmaan tekee päätöksen siitä onko ne sellaisia että ne haittaavat tai ei. 

Vierailija
5/12 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnat leikataan. En tiedä, voisivatko olla kissan kynnen kärjen jälkiä, onko tassutellut kun olen nukkunut? Kumminkin ympäriltä punottavat. Kuin pieniä raavittuja finnejä...vaikea selittää.

Eli voiteet pois, pelkkää desinfiointia? Check. Ajattelin joka tapauksessa pestä voiteet pois ennen leikkaukseen menoa.

Ei nämä mitään isoja ole, mutta jos estävät leikkauksen niin itken. Niitä on joku kuusi toisessa rinnassa, lähellä nännin aureolaa.

Vierailija
6/12 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaxuhali <3

Jos kumitissejä olet ottamassa, niin kannattaisi peruuttaakin se leikkaus.

Vierailija
7/12 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan ole ottamassa kumitissejä. En ottaisi koskaan. Tämä on ihan lääketieteellisin perustein tehtävä leikkaus. Ap

Vierailija
8/12 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks sulla Bepanthenia? Mulle lääkäri suositteli sitä, jos tulee ihoon jotain vaurioita. Ylihuomenna polven tekonivelleikkaus. Tsemppiä sulle leikkaukseen!

Vierailija
9/12 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hieman tulehtuneet avohaavat, ja edelleen tehtiin niin mittava immuunipuolustusta koskeva leikkaus kun vaan voi (sisäelimet vaihtoon). Annettiin tosin aika jännä antibioottipilleri. Kaikki paisumat selästä jne katos.

Vierailija
10/12 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos te kivat, jotka vastasitte asiallisesti! Desinfioin desinfiointisuihkeella. Sitten toivotaan parasta. Kiitos vielä!! ap

Vierailija
11/12 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vielä!

Leikkaus pystyttiin tekemään. Se on nyt ohi ja paraneminen saa alkaa. Olin tosi huolissani, jos olisi jouduttu perumaan tai siirtämään. Ei vieläkään aavistustakaan, mistä ne näpyt tai naarmut tuli tai mikä ne aiheutti! Huh. Ap

Vierailija
12/12 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kuulla, että leikkaus pystyttiin tehdä. Nyt vaan ota rauhallisesti ja koita lepäillä.

Voimia toipumiseen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi