Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kadotin ajokorttini kauppamatkalla, mitä teen?

Vierailija
09.07.2018 |

Kauppaan on n 150 metriä matkaa. Ei näkynyt kaupan lattialla eikä takastulomatkalla. Jos joku lähellä asuva on ottanut sen talteen, niin kannattaisko mun laittaa oma salainen numero näkyviin, niin se vois löytää mut helposti? Toisaalta jos joku ilkeä löysi sen, niin saa mun hetun lisäks vielä osoitteen.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te tekisitte, jos löytäisitte ajokortin?

Kuuluisko ne viedä poliisilaitokselle vai minne?

Vierailija
2/15 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitappa polliisille. Mitätöivät kortin.

Toki joudut hankkimaan uuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitappa polliisille. Mitätöivät kortin.

Toki joudut hankkimaan uuden.

Miksi ajokortti pitäisi mitätöidä?

Haloo siinä on naama pelissä ja se on huono jäljentää ja henk tunnuksen vaihto ei onnistu

Vierailija
4/15 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa tietää, että joku ihan lähistöllä liikkunut on sen napannut :( käyn vielä huomenna kyselemään kaupasta, jos se olisi siivouksen jäljiltä sieltä löytynyt.

Vierailija
5/15 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko tuo nyt niin paha? Mitä harmia pelkällä nimellä ja henkilötunnuksella pystyy tekemään? Kai sillä jotain pystyisi tilaamaan D: Ap

Vierailija
6/15 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä omaehtoinen luottokielto koska jonkun käsissä on nyt sun hetutiedot. Se estää sen ettei sun nimissä ainakaan tehdä luotto sopimuksia.

Vierailija
7/15 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tehdä omaehtoinen luottokielto koska jonkun käsissä on nyt sun hetutiedot. Se estää sen ettei sun nimissä ainakaan tehdä luotto sopimuksia.

Kiitos vinkistä. Mitä oot mieltä, pitäiskö mun laittaa puhelinnro näkyviin fonectaan vai ei? Ap

Vierailija
8/15 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulis että jää aika helposti kiinni, jos tekee petoksen kuten tilailee jotain toisen luottotiedoilla tai otta vipin. Koska pitää olla kumminkin jonkun tilinumero, osoite ym siihen. Kyllähän niitä silti varmaan tehdään Ap

Vierailija
9/15 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos löytäjä on rehellinen niin silloin puhelinnumero on hyvä idea fonectassa mutta jos ei ole niin silloin voi käyttää hyväkseen puhelinnumeroa kun tietää sun muut tiedot. Eli vaikea sanoa miten kannattaa tehdä. Suomalaiset on yleensä aika rehellisiä ihmisiä joten voihan se olla että löytäjä vie sen poliisilaitokselle.

Itse ainakin veisin.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkistä. Mitä oot mieltä, pitäiskö mun laittaa puhelinnro näkyviin fonectaan vai ei? Ap

Vierailija
10/15 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan parin ex-poikaystävän hetun, koska mulle jää vaan helposti numerot mieleen. En nyt ole silti ajatellut mitään tehdä niillä. Ehkä tämä ei ole niin vakavaa. Vähän paniikkiin joutui :| Ap

Vierailija
11/15 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Kyllä varmistaisin asian ja soittaisin poliisille. Tai kävisin laitoksella, jos teillä vielä sellainen on. Uuden kortin hankkiminen ei oo hirveen kallista, että saa mielenrauhan.

Vierailija
12/15 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin ei kai poliisi hoida kadonneita esineitä vaan joku löytötavaratoimisto. 

Vähän särähtää korvaan kun ap huolimattomuuttaan kadottaa korttinsa ja alkaa heti syyttelemään mahdollisia löytäjiä rikollisiksi.

Vierailija
13/15 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet katoamisilmoituksen poliisille.

https://www.mysafety.fi/ajankohtaista/ajokortin-katoaminen

Vierailija
14/15 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tämä kesänä etsinyt yhden lompakon omistajan etsimällä ajokortin nimen perusteella henkilön Fonectasta ja soittamalla siihen numeroon. Onneksi ei ollut kamoja samalla paikkakunnalla. Katsoin vielä kortin kuvasta, että täsmää. Se oli ihan vain pudonnut eikä ollut huomannut ennen kuin soitin.

Oletko ao todistanut henkilöllisyyttäsi jossain? Usein ajokortteja jää tuollaisissa tilanteissa jonnekin.

Vierailija
15/15 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 lisää, että oli lauantai. Löytötavarat on auki vain arkisin, joten siksi ajattelin, että kannattaa yrittää löytää omistaja aiemmin.