Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olette ratkaisseet, kun mies tyrmää KAIKKI nimiehdotukset vauvalle?

Vierailija
09.07.2018 |

Tyttö nyt jo 1kk ja kohta olisi nimiäisten aika, mutta mies ei pidä mistään nimestä! Ehdotuksiani ovat olleet mm. Tinka, Lilja, Aida, Viola, Pioni, Ninni, Minka, Sade... kun kysyn, että no mikä nimi sitten olisi hyvä niin tulee mutinaa että joku suomalainen ja ei outo. Eli tytöstä pitäisi vissiin tehdä joku Tiina Johanna niin herra on tyytyväinen!
Oikeasti, hitto että stressaa .( .

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mila, Milla

Mia

Emma

Ellen

Aava

Selja

Elina

Vierailija
22/76 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minka Maria Johanna

Milja Maria Johanna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitihän sen loppuviimeksi päättää jos sopuun ei päästä.

Vierailija
24/76 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2010-18 välillä Tiina nimeä on annettu vain 101 tytölle kun esim Siljaa on annettu tuhannelle. Miehesi taitaa olla jäljillä, jos harvinaista nimeä lapsellenne haette.

Vierailija
25/76 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kuuluu päättää lapsen nimi ei naisen.

Vierailija
26/76 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimiäisten?

Miksi te ihmiset ette kasta lastanne?

Tässä puhuttiin nimen valinnasta, ei kirkkoon kuulumisesta.

Vierailija
27/76 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotus: Molemmat tekee listan nimistä jotka haluaa, parhausjärjestyksessä. Sitten vertailette listoja ja ensimmäinen osuma on etsimänne nimi. Voi olla vain aika vaivalloista (nimiä tarvitaan varmaan ainakin kymmeniä), ja parhausjärjestykseen laittaminen voi olla vaikeaa.

Vierailija
28/76 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiona

Elli

Minja

Senja

Adalmiina

Josefiina

Serafiina

Eveliina

Karoliina

Katariina

Kristiina

Viktoria

Veronika

Rebekka

Anna

Mailis

Meeri

Miira

Mea

Ksenia

Greta

Flora

Aliisa

Elisabet

Elsa

Milka

Netta

Vierailija
29/76 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanna

Elina

Siiri

Venla

Iiris

Oisko tarpeeks taviksia ?

Vierailija
30/76 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käviskö nämä kummallekin:

Miia Malviina

Miia Auroora

Minja Susanna

Milja Amanda

Meri Tuulia

Juuli Johanna

Enna Irmeli

Eevi Kristiina

Emma Irene 

Vierailija
31/76 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama juttu. Olin lapsena tykännyt Minttu-kirjoista ja teininä Tinka-kirjoista, mutta mies tyrmäsi molemmat nimet. Mies tyrmäsi Iiriksen. Tyrmäsi Jaden. Piti kuulemma olla " kunnon rehellinen,  suomalainen nimi ". Päädyin sitten Senjaan, joka kelpasi miehellekin mutta  minua harmitti. Nimi ei tuntunut oikealta, ei tunnu vieläkään.! lisäksi nyt tyttö itsekin, on 10v, on alkanut kiukutella että hänellä on tyhmä nimi...

Luki vauvakirjastaan nuo nimiehdotukset ja huusi  meille miksei hänestä' tullut Minttua , sanoin että huuda kuule isällesi joka vihaa sitä nimeä, äläkä minulle!

Vierailija
32/76 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on turha ehdotella nimiä. Eiköhän ap osaa itsekin nimipäiväkalenterin avata. Mies haluaa perinteisen nimen, joten sieltä sen nimen pitäisi löytyä.

Tutkipa ap miehesi mummojen ja isomummojen nimet. Löytyisikö sieltä mitään itseäsi kiinnostavaa. Mies voisi ostaa vähän erikoisemmankin nimen, jos se olisi hänen suvustaan tai edes lähellä esim. isoäitien nimiä. Minkä nimisiä mummoja, isomummoja ja iso-isomummoja miehesi suvusta löytyy?

Vierailija
33/76 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taivutelkaa nimiä käytännössä, tuntuuko suuhun sopivalta. Esim. Sadelle tarvitaan uusi sadetakki, tai "minä en tinkaa kaupassa koskaan" tai " istuta puutarhaan pioneita ja pistä istumaan Pioni rattaisiin...." Hah-haa! Jo on ongelma.

Vierailija
34/76 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies ei suostu tekemään mitään listaa, vaan odottaa minun valitsevan nimen.. vaan kun mikään ei kelpaa! Tuntuu ihan kiusanteolta. Että valitse sinä nimi, minä en  kyllä tykkää mistään mutta valitse silti.

a.p

Vierailija
35/76 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle vain tehtäväksi listata ainakin 10 hänen mielestään hyvää nimeä alkajaisiksi, jotta saat paremman käsityksen miten vaikea tilanne on. Ehkä tuolta listalta löytyy jopa joku sinunkin mielestä kiva nimi.

Ainakaan miehen ei pitäisi kritisoida nimiehdotuksiasi panostamatta itse yhtään.

M30

Vierailija
36/76 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko nää molempien mieleen:

Aliisa Katariina

Mia Isabella

Mette Amanda

Minja Johanna

Silja Maaria

Minea Kristiina

Matilda Katariina

Amanda Sofia

Vierailija
37/76 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mies ei suostu tekemään mitään listaa, vaan odottaa minun valitsevan nimen.. vaan kun mikään ei kelpaa! Tuntuu ihan kiusanteolta. Että valitse sinä nimi, minä en  kyllä tykkää mistään mutta valitse silti.

a.p

Sano, että lista on tehtävä! Nimipäiväkalenteri ukolle käteen. Ethän sinä mikään ajatustenlukija ole.

Vierailija
38/76 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakuliina Amppeli-Pioni😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
39/76 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saga Sofia

Ellen Isabella

Sofia Kristiina

Stina Amanda

Stiina Johanna

Emma Amanda

Vierailija
40/76 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sinä lista. Ota kalenterista kaikki nimet ka karsi omasta mielestäsi karseimmat pois. Sitten annat miehelle kynän ja kärjet yliviivata kaikki, mitkä eivät kelpaa. Eiköhän siihen joku jää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan