Miten olette ratkaisseet, kun mies tyrmää KAIKKI nimiehdotukset vauvalle?
Tyttö nyt jo 1kk ja kohta olisi nimiäisten aika, mutta mies ei pidä mistään nimestä! Ehdotuksiani ovat olleet mm. Tinka, Lilja, Aida, Viola, Pioni, Ninni, Minka, Sade... kun kysyn, että no mikä nimi sitten olisi hyvä niin tulee mutinaa että joku suomalainen ja ei outo. Eli tytöstä pitäisi vissiin tehdä joku Tiina Johanna niin herra on tyytyväinen!
Oikeasti, hitto että stressaa .( .
Kommentit (76)
Minka Maria Johanna
Milja Maria Johanna
Äitihän sen loppuviimeksi päättää jos sopuun ei päästä.
2010-18 välillä Tiina nimeä on annettu vain 101 tytölle kun esim Siljaa on annettu tuhannelle. Miehesi taitaa olla jäljillä, jos harvinaista nimeä lapsellenne haette.
Miehen kuuluu päättää lapsen nimi ei naisen.
Vierailija kirjoitti:
Nimiäisten?
Miksi te ihmiset ette kasta lastanne?
Tässä puhuttiin nimen valinnasta, ei kirkkoon kuulumisesta.
Ehdotus: Molemmat tekee listan nimistä jotka haluaa, parhausjärjestyksessä. Sitten vertailette listoja ja ensimmäinen osuma on etsimänne nimi. Voi olla vain aika vaivalloista (nimiä tarvitaan varmaan ainakin kymmeniä), ja parhausjärjestykseen laittaminen voi olla vaikeaa.
Fiona
Elli
Minja
Senja
Adalmiina
Josefiina
Serafiina
Eveliina
Karoliina
Katariina
Kristiina
Viktoria
Veronika
Rebekka
Anna
Mailis
Meeri
Miira
Mea
Ksenia
Greta
Flora
Aliisa
Elisabet
Elsa
Milka
Netta
Hanna
Elina
Siiri
Venla
Iiris
Oisko tarpeeks taviksia ?
Käviskö nämä kummallekin:
Miia Malviina
Miia Auroora
Minja Susanna
Milja Amanda
Meri Tuulia
Juuli Johanna
Enna Irmeli
Eevi Kristiina
Emma Irene
Meillä oli sama juttu. Olin lapsena tykännyt Minttu-kirjoista ja teininä Tinka-kirjoista, mutta mies tyrmäsi molemmat nimet. Mies tyrmäsi Iiriksen. Tyrmäsi Jaden. Piti kuulemma olla " kunnon rehellinen, suomalainen nimi ". Päädyin sitten Senjaan, joka kelpasi miehellekin mutta minua harmitti. Nimi ei tuntunut oikealta, ei tunnu vieläkään.! lisäksi nyt tyttö itsekin, on 10v, on alkanut kiukutella että hänellä on tyhmä nimi...
Luki vauvakirjastaan nuo nimiehdotukset ja huusi meille miksei hänestä' tullut Minttua , sanoin että huuda kuule isällesi joka vihaa sitä nimeä, äläkä minulle!
Mun mielestä on turha ehdotella nimiä. Eiköhän ap osaa itsekin nimipäiväkalenterin avata. Mies haluaa perinteisen nimen, joten sieltä sen nimen pitäisi löytyä.
Tutkipa ap miehesi mummojen ja isomummojen nimet. Löytyisikö sieltä mitään itseäsi kiinnostavaa. Mies voisi ostaa vähän erikoisemmankin nimen, jos se olisi hänen suvustaan tai edes lähellä esim. isoäitien nimiä. Minkä nimisiä mummoja, isomummoja ja iso-isomummoja miehesi suvusta löytyy?
Hei taivutelkaa nimiä käytännössä, tuntuuko suuhun sopivalta. Esim. Sadelle tarvitaan uusi sadetakki, tai "minä en tinkaa kaupassa koskaan" tai " istuta puutarhaan pioneita ja pistä istumaan Pioni rattaisiin...." Hah-haa! Jo on ongelma.
Kun mies ei suostu tekemään mitään listaa, vaan odottaa minun valitsevan nimen.. vaan kun mikään ei kelpaa! Tuntuu ihan kiusanteolta. Että valitse sinä nimi, minä en kyllä tykkää mistään mutta valitse silti.
a.p
Miehelle vain tehtäväksi listata ainakin 10 hänen mielestään hyvää nimeä alkajaisiksi, jotta saat paremman käsityksen miten vaikea tilanne on. Ehkä tuolta listalta löytyy jopa joku sinunkin mielestä kiva nimi.
Ainakaan miehen ei pitäisi kritisoida nimiehdotuksiasi panostamatta itse yhtään.
M30
Oisko nää molempien mieleen:
Aliisa Katariina
Mia Isabella
Mette Amanda
Minja Johanna
Silja Maaria
Minea Kristiina
Matilda Katariina
Amanda Sofia
Vierailija kirjoitti:
Kun mies ei suostu tekemään mitään listaa, vaan odottaa minun valitsevan nimen.. vaan kun mikään ei kelpaa! Tuntuu ihan kiusanteolta. Että valitse sinä nimi, minä en kyllä tykkää mistään mutta valitse silti.
a.p
Sano, että lista on tehtävä! Nimipäiväkalenteri ukolle käteen. Ethän sinä mikään ajatustenlukija ole.
Jakuliina Amppeli-Pioni😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Saga Sofia
Ellen Isabella
Sofia Kristiina
Stina Amanda
Stiina Johanna
Emma Amanda
Tee sinä lista. Ota kalenterista kaikki nimet ka karsi omasta mielestäsi karseimmat pois. Sitten annat miehelle kynän ja kärjet yliviivata kaikki, mitkä eivät kelpaa. Eiköhän siihen joku jää.
Mila, Milla
Mia
Emma
Ellen
Aava
Selja
Elina