Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Thai-poikien pelastaminen aloitetaan - alue eristetty

Vierailija
08.07.2018 |

Nyt alkaa tapahtua. Pelastustoimiin kuulumattomat poistettu alueelta.

Kommentit (2093)

Vierailija
1621/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikko Paasi on kuuma!

Jep! Meinasin sanoa tän jo ennen kuin koko pelastamista oli alotettu, mut aattelin että ehkä se ei ihan ole sopiva ajankohtainen asia :D

Vierailija
1622/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pressu luolan suulle ettei tämä tragedia toistu.

Ainakin aiemmin kun on ollut luolaonnettomuuksia niin ne on usein suljettu. Harmi kyllä että aina kaikki kiva kielletään muutaman idiootin takia. Luolat ei oo vaarallisia jos et poistu merkityltä reitiltä, mutta koska aina löytyy noita Darwin-palkinnon tavottelijoita niin kaikki pitää kieltää muiltakin.

Ei noita luolastoja ole suljettu vaikka ihmisiä/turisteja on kuollutkin niiden tulviessa.

"Six foreign tourists and two Thai guides were killed in 2007 when they were swept away by flash floods in a cave in Khao Sok National Park in southern Thailand.

The fiance of one of the tourists killed in the accident survived after clinging onto a ledge in the cave for 21 hours."

https://www.thenational.ae/world/asia/desperate-search-for-12-children-…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1623/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuu pojilla olemaan kotonakaan välttämättä helppoa tän jälkeen. Tuolla on kunnia aika iso asia ja jos lapsi aiheuttaa julkisen nöyryytyksen perheelleen niin se on oikeesti iso juttu.

Tulihan se sieltä.

Mä taas uskon toisin.

Oma lapsi pelastuu kuolemalta niin jotain nöyryytyksiä mietitä.

Helppo se on suomalaisesta kulttuurista huudella. Jos kaikissa kulttuurissa ajateltais noin, ei lapsia hylättäis ja kunniamurhia tehtäis.

Vierailija
1624/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisissa on kyllä kerrottu, että he menivät sinne alunperin sateen suojaan ja joutuivat veden vuoksi pakenemaan kauemmas. No, oli miten oli, ensimmäisen kiven heittäköön se, joka ei ole itse tai omat lapset eivät ole koskaan hölmöillyt.

Toivottavasti kaikki loput pelastajat saadaan myös ulos luolasta.

Vierailija
1625/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmea sukeltajaa ja lääkäriä odotellaan vielä. Toivottavasti tulevat kohta hekin ulos.

Vierailija
1626/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoja viisauksia. Rakasta minua eniten kun sitä vähiten ansaitsen.

Syytön heittäkööt ensmäisen kiven

Älä lyö kotiin palaavaa koiraa

Vierailija
1627/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä meistä tuntuisi, jos vainaja olisi Mikko Paasi?

Varmasti rohkea ja hieno mies, mutta ainakaan minä en ollut kuullutkaan hänestä ennen tätä pelastustoimenpidettä. Joten ei varmaan tuntuisi yhtään sen kummemmalta, kuin jos joku pojista ei olisi selvinnyt.

Mutta nyt kaikki ovat turvassa, ja pelastajat toivottavasti saavat arvoisensa huomionosoitukset Thaimaassa ja kotimaissaan.

Vierailija
1628/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pressu luolan suulle ettei tämä tragedia toistu.

Ainakin aiemmin kun on ollut luolaonnettomuuksia niin ne on usein suljettu. Harmi kyllä että aina kaikki kiva kielletään muutaman idiootin takia. Luolat ei oo vaarallisia jos et poistu merkityltä reitiltä, mutta koska aina löytyy noita Darwin-palkinnon tavottelijoita niin kaikki pitää kieltää muiltakin.

Ei noita luolastoja ole suljettu vaikka ihmisiä/turisteja on kuollutkin niiden tulviessa.

"Six foreign tourists and two Thai guides were killed in 2007 when they were swept away by flash floods in a cave in Khao Sok National Park in southern Thailand.

The fiance of one of the tourists killed in the accident survived after clinging onto a ledge in the cave for 21 hours."

https://www.thenational.ae/world/asia/desperate-search-for-12-children-…

Avainsana usein. USEIN.

Vierailija
1629/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutisissa on kyllä kerrottu, että he menivät sinne alunperin sateen suojaan ja joutuivat veden vuoksi pakenemaan kauemmas. No, oli miten oli, ensimmäisen kiven heittäköön se, joka ei ole itse tai omat lapset eivät ole koskaan hölmöillyt.

Lue muutakin kuin iltalehteä. Pojat menivät luolaan miehistymään ja tarkoituksena kirjoittaa nimensä luolan takaseinälle. Mutta no joo, ei kai se sun vika oo ettei suomalaiset mediat viitsi edes oikaista tietojansa.

Vierailija
1630/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh. Jopas ollut raskaita päiviä kun pitänyt hengessä mukana sinnitellä ja sukellella 😁

Mä oon ihan poikki.

Tässä on mammojen kanssa ihan urheilusuoritus ollut kyllä!

"Koko päivän istuin nojatuolissa sipsejä syöden ja seurasin mammapalstaa ja uutisia luolapojista, huh että hengästyttää!"

HEI! Eipäs nyt olla törkeitä - sipsejä muka! Mulla on pizzaa ja suklaata!

Ja tuolikin on työtuoli. Tosin sellainen nojatuolimallinen. Mutta kuitenkin.

Ja mä oon kyllä maannu ihan sohvalla vaan. Välillä terdellä ottanut aurinkoa. Herkkuja ei ollu kun ei oo ehtinyt tässä tohinassa kauppaan.

Minäkin olen ollut pesiytyneenä sohvalle päiväkausia. Tässä on niin hyvä olla, että taidan jatkaa vielä. Keitän tässä välissä kuitenkin hyvät kahvit.

Vierailija
1631/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuu pojilla olemaan kotonakaan välttämättä helppoa tän jälkeen. Tuolla on kunnia aika iso asia ja jos lapsi aiheuttaa julkisen nöyryytyksen perheelleen niin se on oikeesti iso juttu.

Tulihan se sieltä.

Mä taas uskon toisin.

Oma lapsi pelastuu kuolemalta niin jotain nöyryytyksiä mietitä.

Minä taas uskon. että kun en omasta naapuristani osaa varmaksi sanoa, miten kotonaan kohtelee lapsiaan, niin en kyllä mene sanomaan thaimaalaisesta vanhemmastakaan.

Vierailija
1632/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on älyttömän hieno juttu että on olemassa vapaaehtoisia ihmisiä jotka henkensä uhalla menee pelastamaan muita vaarallisiin olosuhteisiin. Mua kuitenkin ärsyttää että noista pojista on leivottu jotain sankareita vaikka ne on omaa tyhmyyttään tuolla luolassa nyt jumissa. Jätetty kiellot noudattamatta ja menty vaan syvemmälle luolaan joidenkin nimienkirjoitusten takia. Hieno juttu että he saadaan pelastettua, kukaan ei ansaitse kuolla noin, mutta ei noi pojat oo mitään rohkeita sankareita vaan tyhmästi käyttäytyneitä ja edesvastuuttomia.

Samalla vieressä Japanissa satoja kuolee tulvissa.

Tästä on tehty mediashow, mitä mekin innolla seuraamme.

Pojat eivät ole sankareita. Pelastajat ovat.

Hommaan tärvääntyy hitosti resursseja ja pelastajat vaarantavat henkensä tuntemattomien takia.

Moni ei niin tekisi.

Ja samalla mammat lynkkaa mediaa siitä, miten tällä tapauksella oikein mehustellaan. Samaan aikaan katsovat 12 tuntia päivässä suoraa lähetystä ja hädin tuskin ehtivät vessassa käymään. Tällaiset ihmiset täällä ketjussa on se syy miksi media niin paljon tälläkin mehustelee.

Tuskinpa ne median lynkkaajat ovat niitä, jotka seuraavat tapahtumia...

Itse katson samasta syystä kuin seurasin Estonian pelastustoimia ja Chilen kaivosmiesten pelastamista: kun ihmisiä on hengenvaarassa, haluaa että tarinalla on onnellinen loppu. (Estonian tapauksessa niin tosin ei käynyt.) Maailmassa on tarpeeksi tragedioita. Sitä toivoo, että edes joskus kävisi hyvin muutenkin kuin satukirjoissa.

Eikä kaivosmiestenkään kohdalla hyvin käynyt kun vissiin muutaman kohdalla vaikka hengissä selvisivät. Pari jopa suljetulla eikä muilla taida mennä paljon paremmin:( Nämä tarinat kun ei lopu siihen kun kamerat sammuu vaan elämä jatkuu. Tietysti niin kauan kun on elämää on myös toivoa.

Sitähän mammat ei tajua. Kaikki pojat ulkona niin voi kiitellä itseään kun rukoili jumalaa ja ihanaa kun kaikki päättyi hyvin, vaikka usein noi asiat vaatii vuosien korjaukset eikä aina edes auta

No voi jumalauta, ovat sentään ulkona ja heillä on kaikki mahdollisuudet toipua. Siellä luolassa ne ei olis selvinneet mitenkään. Ja ei, me ei kiitellä itseämme. Ei, me tiedetään kyllä ketkä ne pojat pelasti. Ottaako sua tosiaan noin pahasti hattuun kun kukaan ei ehkä kuollutkaan?

Vierailija
1633/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on älyttömän hieno juttu että on olemassa vapaaehtoisia ihmisiä jotka henkensä uhalla menee pelastamaan muita vaarallisiin olosuhteisiin. Mua kuitenkin ärsyttää että noista pojista on leivottu jotain sankareita vaikka ne on omaa tyhmyyttään tuolla luolassa nyt jumissa. Jätetty kiellot noudattamatta ja menty vaan syvemmälle luolaan joidenkin nimienkirjoitusten takia. Hieno juttu että he saadaan pelastettua, kukaan ei ansaitse kuolla noin, mutta ei noi pojat oo mitään rohkeita sankareita vaan tyhmästi käyttäytyneitä ja edesvastuuttomia.

Samalla vieressä Japanissa satoja kuolee tulvissa.

Tästä on tehty mediashow, mitä mekin innolla seuraamme.

Pojat eivät ole sankareita. Pelastajat ovat.

Hommaan tärvääntyy hitosti resursseja ja pelastajat vaarantavat henkensä tuntemattomien takia.

Moni ei niin tekisi.

Ja samalla mammat lynkkaa mediaa siitä, miten tällä tapauksella oikein mehustellaan. Samaan aikaan katsovat 12 tuntia päivässä suoraa lähetystä ja hädin tuskin ehtivät vessassa käymään. Tällaiset ihmiset täällä ketjussa on se syy miksi media niin paljon tälläkin mehustelee.

Tuskinpa ne median lynkkaajat ovat niitä, jotka seuraavat tapahtumia...

Itse katson samasta syystä kuin seurasin Estonian pelastustoimia ja Chilen kaivosmiesten pelastamista: kun ihmisiä on hengenvaarassa, haluaa että tarinalla on onnellinen loppu. (Estonian tapauksessa niin tosin ei käynyt.) Maailmassa on tarpeeksi tragedioita. Sitä toivoo, että edes joskus kävisi hyvin muutenkin kuin satukirjoissa.

Eikä kaivosmiestenkään kohdalla hyvin käynyt kun vissiin muutaman kohdalla vaikka hengissä selvisivät. Pari jopa suljetulla eikä muilla taida mennä paljon paremmin:( Nämä tarinat kun ei lopu siihen kun kamerat sammuu vaan elämä jatkuu. Tietysti niin kauan kun on elämää on myös toivoa.

Sitähän mammat ei tajua. Kaikki pojat ulkona niin voi kiitellä itseään kun rukoili jumalaa ja ihanaa kun kaikki päättyi hyvin, vaikka usein noi asiat vaatii vuosien korjaukset eikä aina edes auta

No voi jumalauta, ovat sentään ulkona ja heillä on kaikki mahdollisuudet toipua. Siellä luolassa ne ei olis selvinneet mitenkään. Ja ei, me ei kiitellä itseämme. Ei, me tiedetään kyllä ketkä ne pojat pelasti. Ottaako sua tosiaan noin pahasti hattuun kun kukaan ei ehkä kuollutkaan?

Öyhöyh möyh möyh

Vierailija
1634/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue muutakin kuin iltalehteä. Pojat menivät luolaan miehistymään ja tarkoituksena kirjoittaa nimensä luolan takaseinälle. Mutta no joo, ei kai se sun vika oo ettei suomalaiset mediat viitsi edes oikaista tietojansa.

Thaimassa ei liene ruumiillinen kuritus kielettyä, joten vitsa tanssahtelemaan kurittomien poikien persauksiin. 

Vierailija
1635/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi sanoa mitä minä sanoin. En varmaan tätä ole mihinkään kirjoittanut tai muutakaan arvailuja tai spekulaatioita mutta en olisi ikinä uskonut että kaikki pojat selviytyy.

En uskonut mihinkään huumaamiseen, koska olen itse sukeltanut ja tiedän ettei ile mahdollista. Saati sitten luolassa. 4 km. Välillä sukellusta. Välillä kävelyä ja kiipeämistä. Äärimmäisen rankkaa. Työsukellus on hyvissäkin olosuhteissa raskasta. Tässä pelstajien paineet on olleet kamalat. Hyvin harvan hermot kestää tällaista. Minun ei kestäisi koskaan.

On pelottavaa jo pimeässä Sukeltaminen ja kun yläpuolella on jotain. Se on kammottavaa

Pojat on selvinneet ihan kamlasta tilanteesta ja hekin ovat olleet toimintakykyisiä kaikki.

Tämä kaikki on ihme

Vierailija
1636/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikien hölmöilystä seurauksena yhden syyttömän kuolema ja suru tämän omaisille.

Hirveät kulut ja näytelmä.

Että melkoisia sankareita juu.

Toivottavasti ottivat opikseen.

Miltä meistä tuntuisi, jos vainaja olisi Mikko Paasi?

Mitä mieltä yleensä on kuolleiden sankareiden omaiset?

Työssä kuolleet poliisit, palomiehet jne. Suurinosa heidän työstään johtuu ihmisten typeryydestä.

Joissakin ammateissa on riskinsä, myös auttamisen halussa. Onneksi näitä ihmisiä on, koska aina löytyy sääntöjen rikkojia.

Vierailija
1637/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tällainen samanlainen tilanne tapahtuisi Euroopassa tai jossain Suomen kaivoksessa, viranomaiset

riitelisivät työturvallisuuspykälistä niin kauan että pelastettavat ehtisivät menehtyä.

Vierailija
1638/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niille, jotka nillittävät vieläkin "vaarallisesta luolasta, jonne ei pitäisi mennä" :

Suomen suurin tunnettu kalkkikiviluola on yhdestä kohtaa todella ahdas, saa luikerrella oikein.

Ja sekin on ei ainoastaan auki, vaan sinne on opasteet ja kaikki. Tervemenoa tutustumaan! Sijaitsee Lohjalla.

https://retkipaikka.fi/torholan-luola/

Kiinnostava linkki. Oletko itse käynyt? Itseäni jäi palstalla käytyjen keskustelujen perusteella eniten vaivaamaan jonkun mainitsema "Nutty Pytty cave" ja siellä sattunut onnettomuus. En suosittele herkimmille ainakaan siellä sattuneen onnettomuuden tietojen etsintää, mutta ko. luolastosta on kuvia aivan käsittämättömän ahtaista tunneleista, joista ihmiset pusertaa itseään lävitse ja tässä Thaimaan luolastossakinhan on erittäin ahdas tunnelinkohta, johon vielä yhdistettynä vesi ja sukellusvarusteet sekä olematon näkyvyys ja kaiken lisäksi hengenpelastus, niin ei voi kuin ihmetellä ja kunnioittaa sukeltajien kylmähermoisuutta ja taitoa sekä koko pelastustiimin upeaa toimintaa.

Vierailija
1639/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en voi sanoa mitä minä sanoin. En varmaan tätä ole mihinkään kirjoittanut tai muutakaan arvailuja tai spekulaatioita mutta en olisi ikinä uskonut että kaikki pojat selviytyy.

En uskonut mihinkään huumaamiseen, koska olen itse sukeltanut ja tiedän ettei ile mahdollista. Saati sitten luolassa. 4 km. Välillä sukellusta. Välillä kävelyä ja kiipeämistä. Äärimmäisen rankkaa. Työsukellus on hyvissäkin olosuhteissa raskasta. Tässä pelstajien paineet on olleet kamalat. Hyvin harvan hermot kestää tällaista. Minun ei kestäisi koskaan.

On pelottavaa jo pimeässä Sukeltaminen ja kun yläpuolella on jotain. Se on kammottavaa

Pojat on selvinneet ihan kamlasta tilanteesta ja hekin ovat olleet toimintakykyisiä kaikki.

Tämä kaikki on ihme

Kiitetään Jumalaa että pojat pelastui.

Aamen

Vierailija
1640/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloinhan pojille selviää, että yksi sukeltaja uhrasi henkensä heidän vuokseen. Pistää varmaan hiljaiseksi 😞

Alaikäisten ei tarvi tuntea syyllisyyttä vaan aikuisen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi