Thai-poikien pelastaminen aloitetaan - alue eristetty
Nyt alkaa tapahtua. Pelastustoimiin kuulumattomat poistettu alueelta.
Kommentit (2093)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh. Jopas ollut raskaita päiviä kun pitänyt hengessä mukana sinnitellä ja sukellella 😁
Mä oon ihan poikki.
Tässä on mammojen kanssa ihan urheilusuoritus ollut kyllä!
"Koko päivän istuin nojatuolissa sipsejä syöden ja seurasin mammapalstaa ja uutisia luolapojista, huh että hengästyttää!"
Ja tiesin ihan kaiken..arvasin oikein nukutuksen ja poikien painonkin tiesin.
Lopuksi pääsin toteamaan että mitäs minä sanoin
Milloinhan pojille selviää, että yksi sukeltaja uhrasi henkensä heidän vuokseen. Pistää varmaan hiljaiseksi 😞
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh. Jopas ollut raskaita päiviä kun pitänyt hengessä mukana sinnitellä ja sukellella 😁
Mä oon ihan poikki.
"Koko päivän istuin nojatuolissa sipsejä syöden ja seurasin mammapalstaa ja uutisia luolapojista, huh että hengästyttää!"
HEI! Eipäs nyt olla törkeitä - sipsejä muka! Mulla on pizzaa ja suklaata!
Ja tuolikin on työtuoli. Tosin sellainen nojatuolimallinen. Mutta kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä tylytystä mitä eilen parilta kaikkitietävältä av-mammalta täällä sain, kun sanoin uskovani että olosuhteet ja operaatioiden nopea eteneminen huomioon ottaen tänään tiistaina varmaan pyritään pelastamaan kaikki loputkin (huolimatta siitä mitä tiedotteissa oli sanottu). Ei kuulemma missään nimessä mahdollista. Hyvä kun te taas tiesitte paremmin. ;)
Oli miten oli, ihan loistava juttu että nyt näyttää menevän näin hyvin tämä. Tietenkään ei pidä nuolaista ennen kuin tipahtaa eli ennen kuin joka ainoa tyyppi on hengissä ulkona sieltä, mutta kyllä tässä jo on aika optimistinen olo. Nämä pelastusoperaatiot ovat aina mielenkiintoista katsottavaa. Minusta ei olisi ikinä tuohon mitä nuo pelastajat tuolla tekevät, joten osoitan kunniaa ihan vain täältä ruudun takaa ja olen onnellinen että tällaisia ihmisiä on tässä maailmassa olemassa. :)
Piti päästä sanomaan: "Mitäs minä sanoin?!!" Vierailija -nimimerkillä täällä kirjoittaa aika moni, joten ei tiedetä sanoitko sinä ja mitä sanoit.
Niin piti, joskus on mukavaa sanoa että mitäs minä sanoin. :) Ette tietenkään tiedä, miksi ihmeessä teidän tarvisi tietääkään? Riittää että minä tiedän. Ettehän te edes tiedä kuka minä olen, enkä minä tiedä keitä te olette eikä kiinnosta. Ihan keskustelun takiahan tässä keskustellaan.
Ot, mutta tyylisi kuulostaa samalta kuin monissa alun "tämä ei tule menemään hyvin/kaikki pojat eivät selviä" tyyppisissä viesteissä joita toistettiin varmasti useammankin henkilön taholta rasittavuuteen asti ja vaikutti vahvasti siltä, että jollain on vahva tarve päästä sanomaan lopuksi tuo "mitä minä sanoin"? (Ja ei, en inttänyt eilen kanssasi tuosta viidestä pelastettavasta, vaan olin samaa mieltä ja hämmennyin laillasi, miksi ajatus niin vahvasti ketjussa tyrmättiin, ilmeisesti se kolme päivää haluttiin tulkita eilisestä, eikä operaation aloituksesta, tosin ketjussa on myös selvää provoamista ja väittelynhalua kautta linjan).
Tunteet käy kuumina vauva palstalla. Meillä on hyvä olla, aurinko paistaa ja vatta täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kehutte näitä ääliöpoikia jotka ITSE kävelevät vaaraan, kylteistä huolimatta? Kun naiselle tehdään joukkoväkivaltaa niin johan huudetaan miten olisi pitänyt pysyä kotona ja oma vika, oma vika. Miksi mies on sankari kun itse kävelee omaan kohtaloonsa? Ihan turhaa tuo ylimenevä poikien kehuminen, miehiä ei saada ikinä vastuuseen jos heitä KEHUTAAN siitä että he itse aiheuttavat maailmanlaajuisen skandaalin.
En näe tyttöihin kohdistuvaa sympatiaa. Päinvastoin, jopa tyttölapsia saa syyttää heidän syrjinnästään.
Kiva loppu joo, mutta nuo kakarat ovat täysin idiootteja ja täysin vastuussa omasta kärsimyksestään. Toivottavasti katuvat että pistivät yhden kuolemaan töppäilyjensä takia.
Naisia syytetään aina. Kukaan ei riemastuisi jos akka itse kävelee vaaraan.
Tätä ei ois voinut paremmin sanoa. Tyttö raiskataan niin mietitään että oliko hän humalassa, pukeutunut paljastavasti tai liian myöhään ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ihan poikki.
Ja mä oon kyllä maannu ihan sohvalla vaan. Välillä terdellä ottanut aurinkoa. Herkkuja ei ollu kun ei oo ehtinyt tässä tohinassa kauppaan.
Niille, jotka nillittävät vieläkin "vaarallisesta luolasta, jonne ei pitäisi mennä" :
Suomen suurin tunnettu kalkkikiviluola on yhdestä kohtaa todella ahdas, saa luikerrella oikein.
Ja sekin on ei ainoastaan auki, vaan sinne on opasteet ja kaikki. Tervemenoa tutustumaan! Sijaitsee Lohjalla.
https://retkipaikka.fi/torholan-luola/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kehutte näitä ääliöpoikia jotka ITSE kävelevät vaaraan, kylteistä huolimatta? Kun naiselle tehdään joukkoväkivaltaa niin johan huudetaan miten olisi pitänyt pysyä kotona ja oma vika, oma vika. Miksi mies on sankari kun itse kävelee omaan kohtaloonsa? Ihan turhaa tuo ylimenevä poikien kehuminen, miehiä ei saada ikinä vastuuseen jos heitä KEHUTAAN siitä että he itse aiheuttavat maailmanlaajuisen skandaalin.
En näe tyttöihin kohdistuvaa sympatiaa. Päinvastoin, jopa tyttölapsia saa syyttää heidän syrjinnästään.
Kiva loppu joo, mutta nuo kakarat ovat täysin idiootteja ja täysin vastuussa omasta kärsimyksestään. Toivottavasti katuvat että pistivät yhden kuolemaan töppäilyjensä takia.
Tätä ei ois voinut paremmin sanoa. Tyttö raiskataan niin mietitään että oliko hän humalassa, pukeutunut paljastavasti tai liian myöhään ulkona.
Hyvin sanottu, koska itse kirjoitit?
Ei tuu pojilla olemaan kotonakaan välttämättä helppoa tän jälkeen. Tuolla on kunnia aika iso asia ja jos lapsi aiheuttaa julkisen nöyryytyksen perheelleen niin se on oikeesti iso juttu.
Pressu luolan suulle ettei tämä tragedia toistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin sanottu, koska itse kirjoitit?
Joo, ihan yksin kirjottelen täällä! Vain minä yksin vauvapalstalla!
Vierailija kirjoitti:
Pressu luolan suulle ettei tämä tragedia toistu.
Ainakin aiemmin kun on ollut luolaonnettomuuksia niin ne on usein suljettu. Harmi kyllä että aina kaikki kiva kielletään muutaman idiootin takia. Luolat ei oo vaarallisia jos et poistu merkityltä reitiltä, mutta koska aina löytyy noita Darwin-palkinnon tavottelijoita niin kaikki pitää kieltää muiltakin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuu pojilla olemaan kotonakaan välttämättä helppoa tän jälkeen. Tuolla on kunnia aika iso asia ja jos lapsi aiheuttaa julkisen nöyryytyksen perheelleen niin se on oikeesti iso juttu.
Tulihan se sieltä.
Mä taas uskon toisin.
Oma lapsi pelastuu kuolemalta niin jotain nöyryytyksiä mietitä.
Poikien hölmöilystä seurauksena yhden syyttömän kuolema ja suru tämän omaisille.
Hirveät kulut ja näytelmä.
Että melkoisia sankareita juu.
Toivottavasti ottivat opikseen.
Miltä meistä tuntuisi, jos vainaja olisi Mikko Paasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ihan poikki.
Ja mä oon kyllä maannu ihan sohvalla vaan. Välillä terdellä ottanut aurinkoa. Herkkuja ei ollu kun ei oo ehtinyt tässä tohinassa kauppaan.
Olen istunut terassilla ilman herkkuja. Vain olutta on ollut
Vierailija kirjoitti:
Poikien hölmöilystä seurauksena yhden syyttömän kuolema ja suru tämän omaisille.
Toivottavasti ottivat opikseen.Miltä meistä tuntuisi, jos vainaja olisi Mikko Paasi?
Kyllä yksi suneltaja hehkutti poikia. Miten hyvin olivat pärjänneet luplassa. Ja miten joutuivat tekemään jotain mitä kukaan muu lapsi ei ole tehnyt.
Muutenkaan en etsi syyllisiä. Enkä tuomitse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ottivat opikseen.Miltä meistä tuntuisi, jos vainaja olisi Mikko Paasi?
Kyllä yksi suneltaja hehkutti poikia. Miten hyvin olivat pärjänneet luplassa. Ja miten joutuivat tekemään jotain mitä kukaan muu lapsi ei ole tehnyt.
Muutenkaan en etsi syyllisiä. Enkä tuomitse
En minäkään.
Järjen käyttö ei thaissa ole korkeassa kurssissa.
Yksikin eksyi luolaan. Pelastui, koska siellä hortoili muitakin eksyneitä tonttuja, jotka huusivat apua.
Yhdessä tämä lössi onnistui monen tunnin kuluttua löytämään ulospääsyn. Luolahan on labyrintti, ei putki.
Tämä mies ei yllättäen aio kieltää tytärtään menemästä luolaan.
Eli mitään ei opita
Mut ei se haittaa. Kyllä joku tulee omaa henkeään vaarantaen aina apuun.
👍👍
No, mm. tätä lähetystä olen itse seurannut, suoraa livekuvaa niin luolalta kuin sairaalaltakin: https://www.youtube.com/watch?v=3JF-6RzBNHk
Ja kuten jo eilen sanoin, suora kuva on universaalia, ei tule kielimuuri tielle. Nyt siis pelastuspaikalta on lähtenyt kolme ambulanssia, joiden kuljetettavat ovat helikopterein, ja sairaalan kopterikentältä ambulanssein vietyinä kaikki perillä sairaalassa.