Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Thai-poikien pelastaminen aloitetaan - alue eristetty

Vierailija
08.07.2018 |

Nyt alkaa tapahtua. Pelastustoimiin kuulumattomat poistettu alueelta.

Kommentit (2093)

Vierailija
1541/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä tylytystä mitä eilen parilta kaikkitietävältä av-mammalta täällä sain, kun sanoin uskovani että olosuhteet ja operaatioiden nopea eteneminen huomioon ottaen tänään tiistaina varmaan pyritään pelastamaan kaikki loputkin (huolimatta siitä mitä tiedotteissa oli sanottu). Ei kuulemma missään nimessä mahdollista. Hyvä kun te taas tiesitte paremmin. ;) 

Oli miten oli, ihan loistava juttu että nyt näyttää menevän näin hyvin tämä. Tietenkään ei pidä nuolaista ennen kuin tipahtaa eli ennen kuin joka ainoa tyyppi on hengissä ulkona sieltä, mutta kyllä tässä jo on aika optimistinen olo. Nämä pelastusoperaatiot ovat aina mielenkiintoista katsottavaa. Minusta ei olisi ikinä tuohon mitä nuo pelastajat tuolla tekevät, joten osoitan kunniaa ihan vain täältä ruudun takaa ja olen onnellinen että tällaisia ihmisiä on tässä maailmassa olemassa. :) 

On kyllä upeaa kun olit oikeassa. Ja nyt sen kaikki tietää

Vierailija
1542/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on älyttömän hieno juttu että on olemassa vapaaehtoisia ihmisiä jotka henkensä uhalla menee pelastamaan muita vaarallisiin olosuhteisiin. Mua kuitenkin ärsyttää että noista pojista on leivottu jotain sankareita vaikka ne on omaa tyhmyyttään tuolla luolassa nyt jumissa. Jätetty kiellot noudattamatta ja menty vaan syvemmälle luolaan joidenkin nimienkirjoitusten takia. Hieno juttu että he saadaan pelastettua, kukaan ei ansaitse kuolla noin, mutta ei noi pojat oo mitään rohkeita sankareita vaan tyhmästi käyttäytyneitä ja edesvastuuttomia.

Samalla vieressä Japanissa satoja kuolee tulvissa.

Tästä on tehty mediashow, mitä mekin innolla seuraamme.

Pojat eivät ole sankareita. Pelastajat ovat.

Hommaan tärvääntyy hitosti resursseja ja pelastajat vaarantavat henkensä tuntemattomien takia.

Moni ei niin tekisi.

Ja samalla mammat lynkkaa mediaa siitä, miten tällä tapauksella oikein mehustellaan. Samaan aikaan katsovat 12 tuntia päivässä suoraa lähetystä ja hädin tuskin ehtivät vessassa käymään. Tällaiset ihmiset täällä ketjussa on se syy miksi media niin paljon tälläkin mehustelee.

Tuskinpa ne median lynkkaajat ovat niitä, jotka seuraavat tapahtumia...

Itse katson samasta syystä kuin seurasin Estonian pelastustoimia ja Chilen kaivosmiesten pelastamista: kun ihmisiä on hengenvaarassa, haluaa että tarinalla on onnellinen loppu. (Estonian tapauksessa niin tosin ei käynyt.) Maailmassa on tarpeeksi tragedioita. Sitä toivoo, että edes joskus kävisi hyvin muutenkin kuin satukirjoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1543/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoi monsuunikausi sitten kesäkuussa tai vaikkapa jo toukokuussa, luolan ulkopuolella olevassa kyltissä varoitettiin menemästä luolaan heinä-marraskuun välisenä aikana.

luolan kyltissä varoitettiin menemästä luolaan sadekauden aikana

Vierailija
1544/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Medialukutaito tässä kehittyy :) Kun eilen illalla uutisoitiin että thaimaalaiset pelastajat ovat sanoneet ” vielä kolme päivää niin kaikki on pelastettu” ymmärsin oitis että thaimaalaiset ovat sanoneet että ”vielä kolmas päivä, niin kaikki on pelastettu”. Uutistoiminta perustuu nykyisin ilmeisesti siihen että uutisoitavat kohteet osaavat selkeällä englannin kielellä kertoa mitä on tapahtunut.

Ihanaa ett sinä ymmärsit oitis

Vierailija
1545/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on älyttömän hieno juttu että on olemassa vapaaehtoisia ihmisiä jotka henkensä uhalla menee pelastamaan muita vaarallisiin olosuhteisiin. Mua kuitenkin ärsyttää että noista pojista on leivottu jotain sankareita vaikka ne on omaa tyhmyyttään tuolla luolassa nyt jumissa. Jätetty kiellot noudattamatta ja menty vaan syvemmälle luolaan joidenkin nimienkirjoitusten takia. Hieno juttu että he saadaan pelastettua, kukaan ei ansaitse kuolla noin, mutta ei noi pojat oo mitään rohkeita sankareita vaan tyhmästi käyttäytyneitä ja edesvastuuttomia.

Hommaan tärvääntyy hitosti resursseja ja pelastajat vaarantavat henkensä tuntemattomien takia.

Moni ei niin tekisi.

Ja samalla mammat lynkkaa mediaa siitä, miten tällä tapauksella oikein mehustellaan. Samaan aikaan katsovat 12 tuntia päivässä suoraa lähetystä ja hädin tuskin ehtivät vessassa käymään. Tällaiset ihmiset täällä ketjussa on se syy miksi media niin paljon tälläkin mehustelee.

Kaiken järjen mukaan median pitäisi kohdistaa mehusteluaan maksukykyisiin katsojiin, jollaisia mammat tuskin ovat.

Vierailija
1546/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen pelastettu poika tuodaan juuri sairaalaan.

Vierailija
1547/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä tylytystä mitä eilen parilta kaikkitietävältä av-mammalta täällä sain, kun sanoin uskovani että olosuhteet ja operaatioiden nopea eteneminen huomioon ottaen tänään tiistaina varmaan pyritään pelastamaan kaikki loputkin (huolimatta siitä mitä tiedotteissa oli sanottu). Ei kuulemma missään nimessä mahdollista. Hyvä kun te taas tiesitte paremmin. ;) 

Oli miten oli, ihan loistava juttu että nyt näyttää menevän näin hyvin tämä. Tietenkään ei pidä nuolaista ennen kuin tipahtaa eli ennen kuin joka ainoa tyyppi on hengissä ulkona sieltä, mutta kyllä tässä jo on aika optimistinen olo. Nämä pelastusoperaatiot ovat aina mielenkiintoista katsottavaa. Minusta ei olisi ikinä tuohon mitä nuo pelastajat tuolla tekevät, joten osoitan kunniaa ihan vain täältä ruudun takaa ja olen onnellinen että tällaisia ihmisiä on tässä maailmassa olemassa. :) 

Piti päästä sanomaan: "Mitäs minä sanoin?!!" Vierailija -nimimerkillä täällä kirjoittaa aika moni, joten ei tiedetä sanoitko sinä ja mitä sanoit.

Vierailija
1548/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olla sanottu noin. Uskottiin että 3 tai 5 ja ehkä ei kaikkia, kun aiemmin tuotu aina 4.

Kukaan ei ole sanonut että ei missään nimessä.

Voi hyvänen aika, sinä et ole ainoa keskustelija täällä. Tosiaan moni kommentoi että 3 tai 5, mutta enhän minä noista kommentoijista puhunutkaan. Oli tosiaan niitäkin että ei muuten pelasteta kaikkia, ja että kun on tiedotettu että vielä menee kolme päivää niin ei ole mahdollista. 

Vierailija
1549/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on nyt ulkona.

Vierailija
1550/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan pojille löytynyt ekstralämpimiä sukelluspukuja. Muistan kun itse sukelsin Thaimaassa, veneen miehistöön kuuluvat paikalliset pukivat kaksi sukelluspukua päällekkäin koska palelivat niin kovin veden alla. Hoikat täysin rasvattomat pikkupojat ovat vielä alttiimpia hypotermialle kuin ne nuoriksi aikuisiksi luokiteltavat hoikat miehet olivat.

Vierailija
1551/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lähti toinen kopteri

Vierailija
1552/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti päästä sanomaan: "Mitäs minä sanoin?!!" Vierailija -nimimerkillä täällä kirjoittaa aika moni, joten ei tiedetä sanoitko sinä ja mitä sanoit.

Niin piti, joskus on mukavaa sanoa että mitäs minä sanoin. :) Ette tietenkään tiedä, miksi ihmeessä teidän tarvisi tietääkään? Riittää että minä tiedän. Ettehän te edes tiedä kuka minä olen, enkä minä tiedä keitä te olette eikä kiinnosta. Ihan keskustelun takiahan tässä keskustellaan. 

Vierailija
1553/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on nyt ulkona.

Puh, hienoa!

Vierailija
1554/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olla sanottu noin. Uskottiin että 3 tai 5 ja ehkä ei kaikkia, kun aiemmin tuotu aina 4.

Voi hyvänen aika, sinä et ole ainoa keskustelija täällä. Tosiaan moni kommentoi että 3 tai 5, mutta enhän minä noista kommentoijista puhunutkaan. Oli tosiaan niitäkin että ei muuten pelasteta kaikkia, ja että kun on tiedotettu että vielä menee kolme päivää niin ei ole mahdollista. 

Niin? Mikä poinntti sinulla on?

Vierailija
1555/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Medialukutaito tässä kehittyy :) Kun eilen illalla uutisoitiin että thaimaalaiset pelastajat ovat sanoneet ” vielä kolme päivää niin kaikki on pelastettu” ymmärsin oitis että thaimaalaiset ovat sanoneet että ”vielä kolmas päivä, niin kaikki on pelastettu”. Uutistoiminta perustuu nykyisin ilmeisesti siihen että uutisoitavat kohteet osaavat selkeällä englannin kielellä kertoa mitä on tapahtunut.

Ihanaa ett sinä ymmärsit oitis

No sinäpä se olet ärripurrina :) poloinen..

Vierailija
1556/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan pojille löytynyt ekstralämpimiä sukelluspukuja. Muistan kun itse sukelsin Thaimaassa, veneen miehistöön kuuluvat paikalliset pukivat kaksi sukelluspukua päällekkäin koska palelivat niin kovin veden alla. Hoikat täysin rasvattomat pikkupojat ovat vielä alttiimpia hypotermialle kuin ne nuoriksi aikuisiksi luokiteltavat hoikat miehet olivat.

Jostakin luin, että pojilla olisi kaksi sukelluspukua yllä.

Vierailija
1557/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoi monsuunikausi sitten kesäkuussa tai vaikkapa jo toukokuussa, luolan ulkopuolella olevassa kyltissä varoitettiin menemästä luolaan heinä-marraskuun välisenä aikana.

luolan kyltissä varoitettiin menemästä luolaan sadekauden aikana

Joo, oli varoituskyltti. Varoituskyltti oli kyllä. Oli oli.

Niin kuin joku tuolla aiemmin sanoi: ettekö te pyhimykset joilla on varaa syytellä poikia varoituskyltin huomioimatta jättämisestä ole eläissänne jättäneet yhtään varoitustekstiä huomioimatta? Ette ole ikinä ottaneet mitään riskiä mikä on periaatteessa pieni mutta sellainen missä silti voi käydä tosi pahasti, kuten rullaluistelleet, ajaneet ylinopeutta, syöneet vähän vanhentunutta ruokaa, ajaneet pyörällä ilman kypärää? Koska jos olette, olette riskeeranneet neliraajahalvauksen, aivovamman, yhden tai useamman ihmiesen tappamisen jne. Ja paljon muuta. Koska riski on aina olemassa, mutta on enemmän kuin inhimillistä arvioida se olemattoman pieneksi varsinkin tutuissa paikoissa ja tilanteissa. 

Ainoat ihmiset jotka tuolla ovat täysin harkituksi ja todennäköisyydet tietäen valinneet altistaa itsensä hengenvaaraan, ovat pelastajia. 

Huomaatteko, teidän samaa toistavien vatipäiden kanssa alkaa vähän mennä hermo.

Vierailija
1558/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni ei niin tekisi.

Tuskinpa ne median lynkkaajat ovat niitä, jotka seuraavat tapahtumia...

Itse katson samasta syystä kuin seurasin Estonian pelastustoimia ja Chilen kaivosmiesten pelastamista: kun ihmisiä on hengenvaarassa, haluaa että tarinalla on onnellinen loppu. (Estonian tapauksessa niin tosin ei käynyt.) Maailmassa on tarpeeksi tragedioita. Sitä toivoo, että edes joskus kävisi hyvin muutenkin kuin satukirjoissa.

Eikä kaivosmiestenkään kohdalla hyvin käynyt kun vissiin muutaman kohdalla vaikka hengissä selvisivät. Pari jopa suljetulla eikä muilla taida mennä paljon paremmin:( Nämä tarinat kun ei lopu siihen kun kamerat sammuu vaan elämä jatkuu. Tietysti niin kauan kun on elämää on myös toivoa.

Vierailija
1559/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän mitä kirjoitettu että voi hyvänen aika sulle itsellesi.

Olen lukenut koko ketjun.

Seuraan sitä vähän väliä.

Kukaan ei ole sanonut että ei missään nimessä pelasteta viittä huomenna.

Vierailija
1560/2093 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukutusaine vs. rauhoittavat -kiistan voi lopettaa. Thaimaan pääministeri kertoo, että rauhoittavia on annettu, ja se on samaa tavaraa jota hän itse käyttää rentoutuakseen käydessään ampumassa.

"Some reports boys are being drugged to make this journey. To be clear, Thai PM was clear today the children were not given anaesthetic: "Who the hell would give that to a kid?" He says they were given "something to make them to make them not too nervous and panic""

"The rescued boys were given anti-anxiety drugs but not anaesthetic, the Thai prime minister Prayut Chan-o-chau, has revealed."

"Thai PM says the boys have been given anti-anxiety medication for the journey out the cave - the same medication he takes to help him relax when he shoots guns."

https://twitter.com/yayqe/status/1016634724981149697

Tämä lähti varmaan siitä kun Ivanin haastattelusta sai sen kuvan että pojat oli niin tillitallin ettei refleksit suunilleen pelanut. Mä aion illalla ottaa punkkua ja itkeä onnesta jos ne kaikki saadaan hengissä sairaalaan turvaan😭💔🍷

Aina löytyy syy ryypätä.