Mistä löytäisi äitikavereita, jotka ei kuitenkaan ole mitään "supermammoja"
Vaan naisia joilla myös lapsia, jotka sattuvat nyt olemaan äitejä....
Kokeilin huvikseni momzieta, mutta siellä oli naiset lähinnä vailla vaunulenkkejä ja puistoseuraa, puhuttiin lähinnä niiden kanssa hampaiden puhkeamisista ja kasvun kehityksestä. Olisin halunnut löytää naikkosen jolle olis voinut heittää että Hei, lähetkö bisselle joku päivä! Tai kysyä että mitäs diggailet clooneyn ulkonäöstä, tai sillain, u get the point.
Kerran kävin myös huvinvuoksi eräässä lastenvaatteita myyvässä kirpputorilla, mutta ne äidit tuntu sielläkin olevan ihan toista maata, tuli ihan mieleen se putouksen tyyppi, kikka? :D
Ja sen takia äitikavereita nimenomaan tahtoisin, että oma 1v sais kavereita, ja että ymmärrettäisiin suurimmaksi osaksi toistemme elämänkulkua.
Mistä te ootte löytänyt?
Kommentit (33)
1 v ei tartte kavereita. Pidä huoli että itselläsi on kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sun kavereilla ole lapsia?
Kun ei mulla ole yhtään minkäänlaista kaveria, lapsen ja miehen lisäksi! :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta kyllähän tyttö kasvaa, ja olisi kiva että olisi joku kenen kanssa kasvaa yhdessä, tarkoittaen sitä että meillä äideilläkin olisi elämänkestävä ystävyys. Liian naiivi ajatus tälle päivälle? 🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta kyllähän tyttö kasvaa, ja olisi kiva että olisi joku kenen kanssa kasvaa yhdessä, tarkoittaen sitä että meillä äideilläkin olisi elämänkestävä ystävyys. Liian naiivi ajatus tälle päivälle? 🤗
On.
Leikkipuistosta löytyi ystäviä kun lapset olivat siinä iässä. Siellä onneksi kammoksuttiin näitä supermammoja. Olihan siellä niitäkin mutta omissa superporukoissaan.
Kotiäiti olen vielä hetken aikaa, noin 4kk päästä aloitan taas työt päiväkodissa, en viitsi lasten äitien kanssa alkaa työajalla bondaamaan, ja työkaverit on jäänyt hieman etäisiksi, jo suuren vaihtelevuudenkin takia.
Leikkipuistoissa käydään kans tytön kanssa, ja tavataankin välillä muita lapsia sielä, mutta en tiedä olenko sit niin awkward kun meidän aikuisten kesken on yleensä sellaista kiusaantunutta myhäilyä ja lapsen kautta puhumista. . "sanoks sä pojalle hei.... Kato minkälainen auto hällä on, haluaisitko säki!"
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kotiäiti olen vielä hetken aikaa, noin 4kk päästä aloitan taas työt päiväkodissa, en viitsi lasten äitien kanssa alkaa työajalla bondaamaan, ja työkaverit on jäänyt hieman etäisiksi, jo suuren vaihtelevuudenkin takia.
Leikkipuistoissa käydään kans tytön kanssa, ja tavataankin välillä muita lapsia sielä, mutta en tiedä olenko sit niin awkward kun meidän aikuisten kesken on yleensä sellaista kiusaantunutta myhäilyä ja lapsen kautta puhumista. . "sanoks sä pojalle hei.... Kato minkälainen auto hällä on, haluaisitko säki!"
Ap
Meillä sattui olemaan sellainen kiva porukka joka kävi joka päivä suunnilleen kesät talvet. Aluksi oli tottakai tuollaista mutta siitä se lähti ja käytiin myös keikoilla ja baareissakin joskus. Osan kanssa ollaan vieläkin ystäviä melkein 20 vuoden takaa.
Vaikea tilanne. Ei kaikki supermammat ole oikeasti niitä, kunhan esittävät. Vaikea löytää joukosta tavallisia ihmisiä. Itse seurasin "niitä" vieraalla paikkakunnalla (muutimme työn perässä), kyllä löytyi kavereita. Keskity niihin, jotka eivät esitä ylipirteätä kaikkea osaavaa ja tietävää perseennuolijaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mulla oli joskus samanlaista kiusaantunutta meininkiä puistoissa. Sitten mä vaan opettelin kyselemään kaikkea. Lapsesta, elämäntilanteesta, töistä, kouluista, kesälomasta. Ei kaikkien kanssa juttu tietenkään sujunut helposti, mutta joidenkin kanssa nuo kysymykset sai aikaan hyviä keskusteluja.
Kesällä kaikki perhekerhot on kesälomilla, mutta jos kaupungissasi on kohtaamispaikkoja lapsiperheille, käy siellä, voi olla että löytyy sopivaa seuraa. Lisäksi leikkipuistoissa käy väkeä, sinne siis. Me aloitettiin heti perhekerhoilut, kun vähänkään synnytysten jälkeiset kivut antoivat periksi, olisin tullut hulluksi ilman aikuista seuraa.
Mistä suunnalta oot? Kaljaa tai muuta alkoa en juo mutta muuten ihan normaali ihminen jolla elämää lapsen lisäksikin. Lapsi piakkoin 2v, joten ei ihan saman ikäiset olisi keskenään. Ite oon alle 30v ja asun pk-seudulla.
No täältä aaveeltä löytyy mwitä.taviksia. kerro kaupubkisi niin katsotaan :)
Itselläni 1- ja 3-vuotiaat. Kaupunki on Vaasa. Mistä itse olet? En todellakaan ole supermamma. Ei kiinosta puhua hampaista, vaipoista, kumisaappaista yms.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni 1- ja 3-vuotiaat. Kaupunki on Vaasa. Mistä itse olet? En todellakaan ole supermamma. Ei kiinnosta puhua hampaista, vaipoista, kumisaappaista yms.
kirjoitusvirheen korjaus
Voi että, ite asustelen keski-uudellamaalla, Tuusulan kupeessa! Ei kyllä olis pahitteeksi saada täältä av kavereita, vaikka sitten nettiystäviä Vaasasta asti, mikäs siellä kesäpäivää viettäessä joskus :D
Ja mitä tuli kaljan kittaamiseen, mitään bileseuraa ei ollut päällimmäisenä mielessä, imetänkin vielä, mutta olishan se kiva joskus tehdä jotain ihan vain aikuisten kesken!
Ap
Itse löysin harrastuksesta tällaisia tolkkuja äitikavereita. Tai oikeastaan hyviä tyyppejä, ketkä sattuvat olemaan äitejä. Minulla oli kyllä muutenkin ystäviä, mutta kukaan ei sattunut olemaan samassa elämäntilanteessa, eli pienen lapsen äiti, ja kaipasin välillä sellaista, että voisi osallistua yhdessä esim lastentapahtumiin yms.
Yritin myös noita perhekerhoja jne, mutta sehän on vähän sellaista, että mammat raskausmahoissaan ja vimma-leggingseissään höpisevät sormiruokailuista ja siitä, että mitä tehdään kun isi pääsee lomalle. Kyllä te tiiätte nämä.
Harrastuksesta löytyi mahtavia, samalla aaltopituudella olevia tyyppejä. Suosittelen lähtemään siitä lähtökohdasta, että mikä itseä kiinnostaa. Se, että on samanikäiset lapset, ei kuitenkaan kovin pitkälle riitä ystävyyden pohjaksi.
Mä oon ei-mammamainen äiti, tosin lapsi on jo 10-vuotias. Asun Hämeessä ja ehkä pk-seudulle muuttamassa syksyllä.
Eikö sun kavereilla ole lapsia?