Olen 44v ja nyt on alkanut luomia kasvaa ihan hirveesti??
Onko ihan normaalua? Näiyä tuntuu ilmestyvän kuin sieniä sateella?
Kommentit (8)
Mulla kasvaa kanssa jatkuvasti uusia js olen vasta 22v. Jos ne ei ole mitenkään erikoisen näköisiä eikä isoja niin ei ne varmaan mitään epänormaalia ole, mutta jos huolettaa niin käy ihotautilääkärillä.
Seborrooinen keratoosi. Luomia tietysti kannattaa aina seurata, mutta nämä ovat yleensä ns. vaarattomia rasvaluomia ja itsellänikin niitä tulee jatkuvasti lisää ikääntyessä. Jos huolettaa, käynti tk-lääkärilläkin riittää - voi ohjata eteenpäin, jos huolestuttavia muutoksia.
Kysäise lääkäriltä.
Luomia kyllä tulee lisää vanhetessa, mutta kovin aikaiselta kuulostaa.
Olen 64- vuotias ja n. viiden vuoden sisään on tullut uusia kyllä paljon. Kämmenselkiinkin on ilmeistynyt useita.
Minulla on sama juttu, olen 43-vuotias mies. Kahdesti olen muutaman vuoden aikana käynyt poistattamassa rasvaluomia, jotka ovat alkaneet kutisemaan tai heiluvat muuten valtoimenaan. Jäädytyssuihkeella näistä on päässyt helposti eroon, mutta hoito on aika kallista.
On normaalia, minulle on tullut vatsaan ihan valtavasti luomia just 40-50 vuotiaana. Nyt näyttää olevan päänahassakin muutama uusi. Kiva harjata hiuksia. Ikää on 53v. Kuinkahan paljon noita vielä kasvaa, toivottavasti ei kasvoihin tule...
Sama juttu, oikein järkytyin nyt alkukesästä kun ekaa kertaa laitoin lyhythihaista ja vähän avonaisempaa paitaa päälle ja peilistä näkyi rutosti ihan uusia luomia rinnuksessa ja käsivarsissa. Itseä ainakin yököttää niin, että jos näitä vielä lisää tulee niin eipä tarvitse enää pelkkää t-paitaa päälleen laittaa edes kotona :-(
N42
On normaalia ikääntyessä