Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häät 4 h lentomatkan päässä

Vierailija
07.07.2018 |

Ilmoitettiin, ettei tulla. Meillä on useita lapsia ja häät on syksyllä, ei koulujen loma-aikaan.

Itse olisi pitänyt maksaa lennot ja hotellit, edes yhteistä hotellivarausta häävieraille ei oltu järjestetty. Kyseessä varakas perhe. MP?

Entäs MP siitä, täytyykö toimittaa hääparille lahja, vai riittääkö kortti. Ei olla sukua, kaukasempia tuttuja vaan.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kohteliasta lähettää onnittelukortti.

Siitä, että perheellä ne ei ole mahdollisuutta osallistua häätilaisuuteen, ei tarvitse tehdä suurempaa numeroa. Esteellinen saattaisi olla, vaikka juhla olisi naapurikaupungissakin. Missään tapauksessa ei pidä mennä avautumaan tuosta raha-asiasta yhtään kenellekään.

Vierailija
2/15 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortti ainakin laitetaan ja todennäköisesti ostetaan jokin lahjakin. Jos häät olisivat olleet Suomessa, oltaisiin toki menty ja varattu hotellit ym.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järjetöntä. En edes harkitsisi lähteväni tuollaisiin häihin, vaikka ei se rahasta kiinni olisikaan. Jos haluan matkustaa jonnekin noin kauas, haluan itse valita paikan ja ajankohdan. Enkä halua tuhlata aikaa jonkun tylsiin häihin.

Ei sitä tarvitse edes perustella että ei tule. Ilmoittaisin ettei valitettavasti voida osallistua ja korkeintaan lähettäisin kortin. Ei tarvitse lahjaa, jos ei ole edes läheinen pari kyseessä.

Vaikuttaa lähinnä typerältä itsekorostukselta tuollaisten häiden järjestäminen.

Vierailija
4/15 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 h lento eli todella omaperäisesti jossain Välimeren turistirysässä :D

En lähtisi.

Vierailija
5/15 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut itse puolenkymmentä kertaa häissä ulkomailla, ja varmaan tulee vielä lisää.....minun piireissä toi on siis ihan normaalia. 

Vierailija
6/15 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut itse puolenkymmentä kertaa häissä ulkomailla, ja varmaan tulee vielä lisää.....minun piireissä toi on siis ihan normaalia. 

Niin varmaan. Järjen häiväähän tuossa ei ole mutta kai sitten jotkut nousukkaat pitävät sitä jollain tapaa hienona.

Vierailija
7/15 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään häät eivät olisi niin tärkeät että viitsisin lähteä noin kauas. Mutta sehän tuossa varmaan on tarkoituskin että suurin osa kutsutuista ei tule mutta lähettää mahdollisesti kuitenkin lahjan. Kätevää!

Vierailija
8/15 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan. Järjen häiväähän tuossa ei ole mutta kai sitten jotkut nousukkaat pitävät sitä jollain tapaa hienona.

Nousukkaat... huoh...

Vierailija
9/15 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääpari haukutaan nousukkaiksi ym. mutta ei oteta huomioon, että toinen osapuoli saattaa olla esim. kotoisin maasta, jossa juhla vietetään. Tai mitä pahaa olisi siinä, että hääpari ottaa riskin ison osan kutsuttujen estymisestä viettämällä häänsä jossain heille mieluisessa paikassa? Ei se ole automaattisesti väärin tehty, jos kaikilla ei ole varaa samaan.

Täällä pitää päästä aina haukkumaan, eikä edes haluta ajatella asiaa neutraalista näkökulmasta.

Vierailija
10/15 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nousukkaat... huoh...

No ainakin sinuun näytti kolahtavan.

Vierailija
11/15 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä näihin häihin ei kutsuta mitään epämääräsiä kaukaisia tuttuja, koska ainakin minä olen ollut mukana siten, että jo edellisenä päivänä kokoonnutaan porukalla yhteen, on vähän kuin amerikkalaiset harjoituspäivälliset. Ei siellä ole koskaan ollut mitään kaukaisia tuttuja, ainoastaan sukulaisia ja ystäviä.

Vierailija
12/15 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ”piireissä” tällainen muka on oikein tapana? Omakin tuttavapiirini koostuu varsin hyvin toimeentulevista ihmisistä eikä kukaan ole kokenut tarvetta raahata häitään ulkomaille asti, vaikka varaa kyllä olisikin.

Se on eri asia jos toinen osapuoli on kotoisin muualta, mutta tuskinpa tuon ”puolenkymmentä”-vastaajankaan tuttavapiirissä niin on joka kerta ollut, ellei sitten ole kyse näistä naisista kellä on oikein tavoitteena saada ulkomaalainen mies.

Vierailija
13/15 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kaunis kortti riittää toki ihan hyvin.

Ja aivan ymmärrettävää että ei huvita lähteä, kun järjesteltävää on paljon (lapset, koulut, matkat, majoitus). Kysyy sekä rahaa että vaivaa ja aikaa. Kun vielä hääpari ei ole mitenkään erityinen läheinen, niin en lähtisi minäkään.

(Lähinnä olen ihmeissäni, että ulkomailla järjestettäviin häihin lähetetään kutsuja kaiken maailman puolitutuille. Vaikka voi tietysti olla että sen tyyppisillä ihmisillä jotka moisia järjestävät, ei juuri läheisiä ystäviä olekaan, puolituttuja pelkästään... meneminen on niin kivaa, että kenenkään kanssa ei läheisesti ystävysty?)

Vierailija
14/15 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

,

Vierailija
15/15 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan edes osallistuu "kaukaisempien tuttujen" häihin? En ole käynyt edes sukulaisten häissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan