Miten piimäkokkare pois rinnasta?
Nännissä on piimäkokkareita. Osa on saatu pois näillä keinoilla: imetys eri asennoissa, sormilla puristaminen, saunassa pyyhkeellä rapsutus ja pumppaus. Yksi on niin kova jo, etten edes neulaa siihen saanut. En ole toki ihan hirveästi halunnut sorkkiakaan sillä, mutta yhden sain hyvin siitä ihon pinnasta puhkaistua. Puhjenneista on tullut jopa voimakas ”pahan maidon” haju.
Mutta yksi sinnikäs on jäljellä. Vauva saa maitoa ihan ”normaalisti”, vaikka tukoksen kohdalta sitä ei tulekaan.
Hyödyttääkö tästä asiasta mennä lääkäriin ennen kuin jos tulee kunnon tulehdus? Saako ne siellä jotenkin sen puhkaistua vielä eri keinoilla?
Kommentit (5)
Pikemminkin muistuttaa finniä joka täynnä valkoista, mutta kai sitä rakeeksikin voi kutsua
Miten sellaisia "piimäkokkareita" tulee? En ole koskaan kuullutkaan.
Tavallisesti on auttanut muissa ongelmissa se, että rintaa on roikuttanut alas päin vesiastiassa, jossa on ollut lämmintä vettä. Hillopurkki riitti aikanaan minulla.
Synnärin jääkaapissa oli keräkaali ja rahkapurkkeja. Ilmeisesti käytettiin rinnan tukosongelmiin.
Keittosuolaliuosta, sitä samaa, jota käytetään nuhaisen vauvan nenän aukaisuun.
Mä haudutin ensin nänniä maidonkerääjässä, joka oli täynnä kuumalla vedellä kostutettuja vanuja. Nännin päälle vanu, jossa suolaliuosta. Sitten ronskisti steriloidulla neulalla varovasti kaivelin kokkareita pois. Osa tosiaan purskahti kuin finni.
Mulla ne teki vauvan imiessä hiton kipeääkin.
Onko ne niin kuin pieniä rakeita?