Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko sinä käynyt sisällissotaan liittyvällä muistomerkillä?

Vierailija
04.07.2018 |

Punaisten vai valkoisten? Mikä on tekosyysi, olipa se mikä tahansa, tai siihen että et ole vielä käynyt?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoisten, mutta harvoin.

Vierailija
2/17 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekosyy on, että käyn lenkillä ja lenkkipolku menee muistomerkin ohi. Muistomerkistä ei kovin selkeästi käy ilmi, kumpien se on... En siis tiedä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei  kiinnosta

Vierailija
4/17 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekosyy on, että käyn lenkillä ja lenkkipolku menee muistomerkin ohi. Muistomerkistä ei kovin selkeästi käy ilmi, kumpien se on... En siis tiedä :D

Missä se on? Onko se jossain netissä?

Vierailija
5/17 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt myös Nuijasodan muistomerkillä.

Vierailija
6/17 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaisten muistomerkeillä olen käynyt. Jotenkin siinä hahmottuu, kuinka lyhyt aika on sodasta ja siitä tulee jonkinlaista maailmanymmärrystunnetta.

Vierailija
7/17 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki jotka olen nähnyt on valkoisten yhden vankileirin kivellä olen käynyt

Vierailija
8/17 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt monellakin, sekä kirkkojen sankarihautausmailla, että myös metsien kätköissä olevilla teloituspaikoilla. Miehen kanssa harrastetaan kotimaanmatkailua, luontoretkeilyä ja historiaa, muutakin kuin sisällissotaan liittyvää.

Vierailija
9/17 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, punaisten Tampereella. Isoenoni vangittiin alaikäisenä syyttömänä ja kuoli leirillä heikkouteen.

Vierailija
10/17 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
11/17 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomussalmella montakin muistomerkkiä. Venäjän raja 10km päässä. Lukee ettei saa kuvata. Kuvata mitä!? Pelkkää mettää 😊

Vierailija
12/17 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin, punaisten.

Vierailija
13/17 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muualla, mutta Kordelinin patsaan ohi tulllut ajettua monta kertaa. Kerran joskus oon tainnu pysähtyä.

Vierailija
14/17 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Haagan veljeshaudalle osuin kerran sattumalta, äsken googlasin, että sinne on haudattu saksalaisten teloittamia punakaartilaisia ja siviilejä.  Tarkistin samalla, että oliko kyseessä sisällissodan aikainen vai myöhäisempi hautapaikka. Etten vahingossa tänne tule kirjoittaneeksi lööperiä, koska siitähän sitä poru taas nousisi.

Vierailija
15/17 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jonkin asian muistelemiseen tarvitaan muistomerkki?

Omalle isälleni asia on arka, eikä hän halua siitä puhua. Molemmin puolin tapahtui karmeita ylilyöntejä.

Miksi juuri näillä muistomerkeillä pitäisi käydä?

Vierailija
16/17 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjois-Haagan veljeshaudalle osuin kerran sattumalta, äsken googlasin, että sinne on haudattu saksalaisten teloittamia punakaartilaisia ja siviilejä.  Tarkistin samalla, että oliko kyseessä sisällissodan aikainen vai myöhäisempi hautapaikka. Etten vahingossa tänne tule kirjoittaneeksi lööperiä, koska siitähän sitä poru taas nousisi.

Minäkin käyn siellä usein, asun lähellä. Pala nousee kurkkuun joka kerta.

Vierailija
17/17 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoella tullut käytyä kustaalla lahtareiden muistomerkillä.

Raviradan kupeesta löytyy myös punaisten muistomerkki jonne olen käynyt laskemassa ruusukimpun kunnioituksesta heitä kohtaan jotka menettivät henkensä taistellessaan paremman tulevaisuuden puolesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä