Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PALJASTA LUURANKOSI ÄÄNESTÄMISEN SUHTEEN

Vierailija
04.07.2018 |

Suomessa äänioikeutetuista noin 70% käyttää äänioikeutensa

Mediassa ja muualla on paljon puhetta siitä, kuinka äänestetään pinnallisesta syystä jotakin henkilöä (esim. vaikka ulkonäkö)

On myös todettu, että keskiluokka ja vähävaraiset äänestävät vähemmän kuin hyvätuloiset

On myös huomattu, että erityisesti nuoret ovat hyvin vieraantuneet politiikasta eivätkä ymmärrä siitä mitään. Ei seurata kuin viihdeuutisia.

Tästä kaikesta huolimatta, lähes jokainen kansalainen valittaa jossakin vaiheessa päätöksistä, hallituksesta jne.

Mihin SINÄ kuulut? Perustele vastauksesi jos et äänestä/et tiedä politiikasta/äänestät pinnallisesta syystä tai siksi että on hienoa päästä äänestämään.

PALJASTA LUURANKOSI ÄÄNESTÄMISEN SUHTEEN

Vaihtoehdot

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En äänestä, koska ei ole sopivia ehdokkaita. Aina kun on, niin äänestän.

Vierailija
2/3 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En äänestä, koska ei ole sopivia ehdokkaita. Aina kun on, niin äänestän.

Äänestätkö siis vain silloin jos se ehdokas omaa täysin saman ajattelutavan?

Itse en oleta että ehdokkaan kanssa tulisi olla joka asiassa samaa mieltä. En usko, että koskaan tulee vastaan sellaista ehdokasta, jonka kanssa olen kaikessa samaa mieltä. Äänestän aina sitä, joka ehdokkaista eniten ajaa niitä etuja jotka koskevat minun elämääni. Kaikkea ei siis saa kerralla. Toistaiseksi ei ole tullut vastaan niin huonoa valikoimaa ettei yksikään ajaisi minun etujani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys niille, jotka jättävät äänestämättä: miksi? Onko muita syitä kuin se ettei löydy sopivaa ehdokasta? Itse väitän että suurin osa jotka jättää äänestämättä eivät muutenkaan tiedä politiikasta eivötkä perehdy. Miksi keskiluokka ja huonotuloiset jättää äänestämättä? Moni varmasti ajattelee ettei juuri omalla äänellä ole merkitystä. Mutta kun useampi tuhat ajattelee noin, sillä onkin jo merkitystä. Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Sitten kuitenkin energiaa löytyy valittamiseen kun "minun etuja ei ajeta ja aina on huono hallitus". Mitä itse olet tehnyt asialle? Äänestämättä jättäminen on ainakin asia jota ei pidä tehdä, jos haluaa muutoksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan