Minkä puremia nämä ovat? (Kuva)
Huomattiin että miehelle tullut tällaisia itikan puremia jalkaan:
http://i67.tinypic.com/20qxld4.jpg
Ovat voimakkaasti kutisevia ja isoja punaisia paukuroita. Varmaan monikin itikka voi pistää ihmistä mutta kummastuttaa suuri määrä (toisessa jalassa 13 ja toisessa 17kpl) ja molemmissa menevät suoraa linjaa polven alapuolelta nilkkaan. Onko tietoa mikä itikka?
Kommentit (16)
Ampiaisen tai huóran puremia. Laita Pupputeemiä niihin.
Vierailija kirjoitti:
Lude tai lintukirppu. Muita vaihtoehtoja on vähän... ehkä syyhy voisi olla vielä yksi.
Mies on siis pahasti allerginen hyttysten pistoille, hänelle tulee niistä ihan kauheat paiseet. Ovat vähän samantyylisiä mutta erona suora linja kuten kuvassa huomaa.
Olen varma ettei syyhystä ole kyse, se ei tekisi tuollaisia isoja klomppeja/liki paiseita vaan on pieninyppyistä ihottumaa... Eikä meillä kyllä luteita ole.
Tuskin on mitään normi ”itikan” puremia, teillä muhii jotain tuholaisia sängyssä.
Voiko hyttyset pistää noin suorassa linjassa?
- Ap
Oletteko varmoja, että kyseessä on itikka? Ettei tuo olisi nokkosihottumaa tms.?
Vierailija kirjoitti:
Tuskin on mitään normi ”itikan” puremia, teillä muhii jotain tuholaisia sängyssä.
Outoa, kun mulla ei ole minkään valtakunnan puremaa tai pistosta missään. Samassa pedissä saman peiton alla nukutaan joka yö.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko varmoja, että kyseessä on itikka? Ettei tuo olisi nokkosihottumaa tms.?
Olen/ollaan varmoja. Nuo on hyvin samanlaisia kuin hyttysen pistot. Isoka koholla olevia punaisia patteja jotka kutiaa pirusti. Mies on aina ollut allerginen/herkästi reagoiva hyttysen pistoille ja hänelle pistoakohtaan tulee aina kauhea patti. Näyttävät samoilta mutta nyt noita on isot määrät ja molemmissa jaloissa kulkevat suoraa linjaa pitkin pitkin jalkoja.
Vierailija kirjoitti:
Nokkosihottuma?
Kuvassa ei käy ilmi se mutta nuo ovat tosiaan paljon ihosta koholla olevia patteja.
Lutikka? Puremat ovat lukemani perusteella rivissä.
Vierailija kirjoitti:
Lutikka? Puremat ovat lukemani perusteella rivissä.
Olen ihan varma ettei meillä ole luteita. Emme myöskään ole yöpyneet kotoa muualla
Tiedän kyllä miltä luteet näyttävät, mistä niitä tulee etsiä jos epäilee että niitä on omassa kotona ja minkälaisia jälkiä jättävät. Meillä on myös sängyssä kokovalkoiset lakanat ja vuodrvaatteet joten luulisi että lakanoissa olisi veritahtoja noin monien puremien jälkeen
Näyttää kuin olisi roiskunut jotain polttavaa joka valunut...
Mut ettei olis murkku kuljeskellut lahkeen sisällä ja yrittänyt pois? kuuklaas kuvahaulla muurahaisen purema...
Noita kirppuja epäilen minäkin. Miehesi vaan on niille allerginen sä et. Onko teillä kotieläimiä? Itse olen todella allerginen itikanpistolle ja se ei ole tuon näköinen, eikä suorassa linjassa.
Nuo pistosten rivit on voinut muodostua ihan sitenkin, että jos on yllä väljähköt suorat housut, niin herkästihän ne ovat iholla kiinni juuri tuosta reiden ja säären etuosasta, etenkin jos iho on ollut vähän hikinen. Silloin kangas ihan liimantuu iholle noilta kohdin. Juuri niistä kohdin sitten ötökät pääsevät pistämään kankaan läpi, muualta ei yletä.
Lintukirppu. Erehtyy puremaan ihmistä, ja maisteltuaan tajuaa lähteä
Lude tai lintukirppu. Muita vaihtoehtoja on vähän... ehkä syyhy voisi olla vielä yksi.