Mikä vamma voi tässä olla kyseessä??
Opin kävelemään 1v 3kk ikäisenä (en tiedä onko se myöhään, mutta suurin osa tutuista oppinut 10 kk iässä), pyöräilemään ilman apupyöriä muistaakseni vasta 6-vuotiaana, sekä uimaan opin vasta 10-vuotiaana... oli ihan hemmetin noloa aina mennä lapsena ainoana sinne pienten lasten altaaseen opettelemaan uimista. Muuten olen kyllä liikunnallisissa asioissa ihan normaali tietääkseni...? Nämä asiat tulivat mieleen, kun tajusin etten osaa ajaa polkupyörällä jossa penkki on liian korkealla pituuteeni verrattuna 😂
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Mäkin otin ekat askeleeni aika tarkkaan 1v3kk iässä, ja muistan olleeni kavereista viimeinen, jolla oli apupyörät. Uimisessa olin ihan hyvä, parempi kuin ikätoverit. Osasin puhua sujuvasti paljon ennen kuin osasin kävellä, sen opin poikkeuksellisen aikaisin. Osasin kirjoittaa ja lukea ennen kuin osasin ajaa pyörällä. :D Aikuisena mulla ei ole mitään ongelmia muuta kuin autoa en usko oppivani ajamaan ja pudottelen jatkuvasti pullonkorkkeja ym pikkuesineitä, eli mulla on kömpelöt kädet jossain suhteessa. Pystyn kuitenkin pikkutarkkaankin työhon, ja olen esim piirtänyt valokuvarealismia työkseni. Kompastelen nykyäänkin jatkuvasti asioihin enkä osaa katsoa jalkoihini koko aikaa, olen vähän kuin Potterin Nymphadora Tonks. :D
Jos mulla jotain älyllistä vammaa on, en ole kyllä huomannut. Olen lakimies ja kirjailija.
Joo, kuulostaa tutulta! Esineitä en pudottele, mutta jaloista oon jotenkin kömpelö, en oppinut ikinä hiihtämään enkä luistelemaan, ja kaatuminen pelottaa. Luojan kiitos ei oo enää nyt aikuisiällä pakko missään niitä taitoja harjoittaa. Minä myös opin lukemaan ja kirjoittamaan ennen eskari-ikää, eli sillä osa-alueella ei mitään häiriötä pitäisi olla.
Mäkin otin ekat askeleeni aika tarkkaan 1v3kk iässä, ja muistan olleeni kavereista viimeinen, jolla oli apupyörät. Uimisessa olin ihan hyvä, parempi kuin ikätoverit. Osasin puhua sujuvasti paljon ennen kuin osasin kävellä, sen opin poikkeuksellisen aikaisin. Osasin kirjoittaa ja lukea ennen kuin osasin ajaa pyörällä. :D Aikuisena mulla ei ole mitään ongelmia muuta kuin autoa en usko oppivani ajamaan ja pudottelen jatkuvasti pullonkorkkeja ym pikkuesineitä, eli mulla on kömpelöt kädet jossain suhteessa. Pystyn kuitenkin pikkutarkkaankin työhon, ja olen esim piirtänyt valokuvarealismia työkseni. Kompastelen nykyäänkin jatkuvasti asioihin enkä osaa katsoa jalkoihini koko aikaa, olen vähän kuin Potterin Nymphadora Tonks. :D
Jos mulla jotain älyllistä vammaa on, en ole kyllä huomannut. Olen lakimies ja kirjailija.