Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaaksi syöpähoitojen jälkeen

Vierailija
03.07.2018 |

Olen 28-vuotias lapsesta haaveileva nainen. Noin kymmenisen vuotta sitten sain sytostaattihoitoa imusolmukesyöpään (Hodgkininin lymfooma). Ensin oli puolen vuoden sytostaattikuuri ja sen jälkeen sädehoitoa kaulan alueelle. Nyt olisi lapsenhankinta ajankohtaista mutta huolettaa, miten hoidot ovat vaikuttaneet hedelmällisyyteen. Lisäksi olen lopettanut juuri e-pillerit ja huolettaa niiden vaikutus, kuinka kauan kestää, että raskaus alkaa.

Onko kellään kokemusta raskaaksitulosta sytostaattien jälkeen ja kuinka kauan yrityksessä kesti?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äidilläni oli syöpä ennen kun sai minut. Sai sädehoitoja ja kai sytostaattejakin. Minä synnyin vajaa 10v niiden jälkeen. Raskaaksi hänen ei pitänyt enää tulla, mutta toisin kävi.

Itselläni tosin on jonkin verran sairauksia ja vaivoja ja epäilen, että äitini aikanaan saamilla syöpähoidoilla on osuutta asiaan.

Vierailija
2/4 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä ystävällä oli myös imusolmukesyöpä. Hänellä oli yksi lapsi ennen sairastumistaan, muutama vuosi myöhemmin hän sai toisen. Lapsi on jo teini ja tietääkseni täysin terve.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun äidilläni oli syöpä ennen kun sai minut. Sai sädehoitoja ja kai sytostaattejakin. Minä synnyin vajaa 10v niiden jälkeen. Raskaaksi hänen ei pitänyt enää tulla, mutta toisin kävi.

Itselläni tosin on jonkin verran sairauksia ja vaivoja ja epäilen, että äitini aikanaan saamilla syöpähoidoilla on osuutta asiaan.

Syöpä taisi muuten myös äidilläni olla imusolmukkeissa.

Vierailija
4/4 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli muutama vuosi sitten sama syöpä kuin sinulla, sain sytostaatteja ja kantasolusiirron myös, sädehoitoa en saanut. Silloin muistelen lukeneeni jostain oppaasta että sytostaatit alentavat väliaikaisesti hedelmällisyyttä, mutta eivät lopullisesti. Kantasolusiirto taas piti aiheuttaa käytännössä 100% hedelmättömyyden mutta kuinkas ollakaan, sain terveen vauvan vuosi hoidon jälkeen. Ei siis mennyt kuin muutama kuukausi. Emme toki yrittäneetkään raskautta, mutta emme myöskään olleet ehkäisyn kanssa niin tarkkoja koska raskaus ei ollut todennäköinen. Raskaus oli iloinen yllätys , sillä olin toivonut kuitenkin saavani toisenkin lapsen. Tämä syöpähoitojen jälkeen syntynyt on siis toinen lapsemme. Raskausaikana seuranta oli tarkkaa ja kävin usein ultrassa.