Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia ahdistuslääkkeistä?

Vierailija
03.07.2018 |

Olen pian kolmekymppinen nainen. Muutama vuosi sitten silloinen avioliittoni päättyi todella traumaattisella ja ahdistavalla tavalla ja koin lyhyen ajan sisään toisen traumaattisen kokemuksen, joiden jälkeen en kyennyt edes syömään kunnolla ja voimavarat olivat pitkään niin huonot, että jaksoin hädintuskin käydä suihkussa tai poistua asunnostani. Ajoittain käyttäydyin itsetuhoisesti ja mm. join todella rankalla kädellä useita päiviä putkeen, sekakäytin reseptillä saamiani särkylääkkeitä alkoholin kanssa, vahingoitin itseäni viiltelemällä ja harkitsin itsemurhaa.

Sittemmin olen päässyt tästä ajasta yli ja elämä rullaa pääosin mukavasti jatkuvaa unettomuutta lukuun ottamatta, mutta huomaan edelleenkin, että toisinaan (joskus useamman kerran viikossa, joskus harvemmin, usein pärjään viikkoja hyvinkin) iskee aivan älyttömiä, lamauttavia ahdistuskohtauksia jotka sulkevat mut asuntooni sekoamaan yksinään. Yhdistävää laukaisevaa tekijää en näille kohtauksille keksi, mutta esim. järkyttävät tilanteet, satunnaiset pikku kinat ystävien tai perheen kanssa, stressi ja kiire... jopa niinkin typerät asiat, kuin asu- tai hiuskriisi, saattavat laukaista mussa aivan älyttömän voimakkaan ahdistuksen jonka yhteydessä itsetuhoisetkin ajatukset ovat usein läsnä. Kaikelta katoaa merkitys, pelkkä ylitsepääsemätön ahdistus ja pelko on mielessä, ajatuksetkaan eivät kulje kunnolla, lietson itse oloa ruoskimalla itseäni siitä, kuinka huono ihminen olen.

Näiden tilanteiden iskiessä turvaudun hävettävän usein alkoholiin ja yksinkertaisesti yritän juoda itseni uneen. Mulla on jääkaapissa aina vähintään yksi viinitonkka, koska noina hetkinä en kestä itseäni ja selvinpäin oleminen tuntuu mahdottomalta, on pakko yrittää turruttaa itseni ihan miten vaan.

Viime aikoina olen miettinyt jonkinlaisen avun hakemista tähän. Arkeni rullaa hyvin, eikä elämässäni ole varsinaisesti mitään syytä olla ahdistunut. Tänään aamulla, taas yhden unettoman ahdistusyön jälkeen viinitonkan viimeisiä tilkkoja suoraan pussista juodessa kuuntelin pihan lasten leikkejä ja päätin, että en halua elää elämääni näin.

Ajatus siitä, että voisin kohtauksen iskiessä syödä pillerin ja vain rauhoittua, tuntuu taivaalliselta, joskin yltiöoptimistiselta ja mahdottomalta. Onko kenelläkään käytössä minkäälaisia lääkkeitä ahdistukseen, kenties vastaavanlaiseen, ja mitkä ovat kokemuksenne?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tehokkaita lääkkeitä on olemassa, mutta ne ovat hyvin koukuttavia eikä niitä voi käyttää alkoholin kanssa, joten en tiedä kirjoittaako lääkäri tossa tilanteessa sinulle. Masennuslääkereseptin saa helpommin.

Vierailija
2/3 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sanoa että kärsit ahdistuksen ohella myös paniikkikohtauksista, niin saattaa tipahtaa bentsoresepti helpommin.

Itse käytän Opamoxia ahdistukseen ja unettomuuteen, varsin bueno lääke, kaikki tuntuu jotenkin helpolta ja kevyeltä sen otettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset yrittäisi terapiaan? Kuulostaa, että sinulle on jäänyt itseinhoa noista kokemuksista ja triggeröidyt varsin herkästi jatkamaan itsetuhoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan