Kun lasketaan äitiyspäivärahaa niin työttömyyspäivärahoja ei oteta mukaan?
Onko näin? Teen siis osa-aikaista työtä pienemmällä palkalla ja saan kassasta soviteltua päivärahaa. Ja viimeisessä verotuksessa olin kotihoidontuella niin sitäkään ei kannata käyttää...
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Etuuden perusta ei voi olla edellinen etuus. Kai sen tajuat?
Enpä ole niin paljoa etuuksia elämässäni hakenut että tietäisin. Siksi kysyn, mutta niin ajattelin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole niin paljoa etuuksia elämässäni hakenut että tietäisin. Siksi kysyn, mutta niin ajattelin.
Kuitenkin olet saanut työttömyyspäivää, kotihoidontukea, sitä ennen arvatenkin äitiyspäivärahaa ja vanhempainrahaa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin olet saanut työttömyyspäivää, kotihoidontukea, sitä ennen arvatenkin äitiyspäivärahaa ja vanhempainrahaa jne.
Niin? Varmaan suurin osa saa noita, onko se muka paljon? Olen saanut äitiyspäivärahan +vanhempainrahan kun esikoinen oli alle 9 kk. Olin vuoden hoitovapaalla ja sain kotihoidontuen. Menin töihin. Ja nyt uusi tilanne tämä että jouduin hakemaan työttömyyskassasta osittaista päivärahaa koska pomolla ei ole antaa täysiä tunteja enkä ole saanut muuta työpaikkaa.
Mikä siinä on ettei voi vaan vastata kysymykseen, vaan pakko nälviä samalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Varmaan suurin osa saa noita, onko se muka paljon? Olen saanut äitiyspäivärahan +vanhempainrahan kun esikoinen oli alle 9 kk. Olin vuoden hoitovapaalla ja sain kotihoidontuen. Menin töihin. Ja nyt uusi tilanne tämä että jouduin hakemaan työttömyyskassasta osittaista päivärahaa koska pomolla ei ole antaa täysiä tunteja enkä ole saanut muuta työpaikkaa.
No kun koko ajan kinaat. Olet saanut montaa etuutta ja ihan pitkäänkin.
Ja ei, et edelleenkään voi saada äitiyspäivärahaa työttömyyspäivärahan perusteella. Miksi yleensä raskaudur tollasessa tilanteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun koko ajan kinaat. Olet saanut montaa etuutta ja ihan pitkäänkin.
Ja ei, et edelleenkään voi saada äitiyspäivärahaa työttömyyspäivärahan perusteella. Miksi yleensä raskaudur tollasessa tilanteessa?
Mitä kinaan? 😂 Kysyin kysymyksen ja vastasin että niin ajattelinkin. Kunnes sinä näit aiheelliseksi arvostella minun käyttämiä vanhempaintukia (joista en edes maksimeja ole käyttänyt).
Hohhoijjaa. Minulla ei ole mitään ongelmia, halusin vain tarkistaa olenko ymmärtänyt asian oikein. Ja ilmeisesti olin.
Onko laskettu aika ennen kuin edellinen lapsi täyttää 3v? Siinä tapauksessa voit saada saman päivärahan kuin edellisestä.
Vierailija kirjoitti:
Onko laskettu aika ennen kuin edellinen lapsi täyttää 3v? Siinä tapauksessa voit saada saman päivärahan kuin edellisestä.
Ei ole..
Jos etsisit kokopäivätyön? Joskus kela laskee äitiysrahan myös 3kk palkkatuloista
Vierailija kirjoitti:
Jos etsisit kokopäivätyön? Joskus kela laskee äitiysrahan myös 3kk palkkatuloista
Joo olen etsinyt mutta luonnollisesti vaikeaa kun mahaa alkaa jo näkyä :)
Kelan sivuilla vanhempainpäiväraha-laskurissa kyllä sanotaan että päivärahaetuus voidaan laskea myös viimeksi maksetun etuuden perusteella.. ja vaihtoehtoina työttömyysetuus, kuntoutusraha ja opintoraha 🤔