Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kulttuurisen omimisen vastakohta: kielitaidoton suomalainen Espanjassa syömässä lihapullia, juomassa suomalaista kahvia ja Kossua

Vierailija
02.07.2018 |

...Frederikin keikalla. Te olette oikeita poliittisesti korrekteja sankareita!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen työni kautta aika monta sellaista jotka Suomessa kieltäytyy opiskelemasta maan kieltä tai omaksumaan maan tapoja, vaan vaatii suomalaisiakin mukautumaan heidän tapoihinsa. Ja ne ei valitattevasti ole täällä vain lomamatkalla.

Vierailija
2/9 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa sitä saa Espanjassakin olla suomalainen jos siellä asuu lähinnä ilmaston ja edullisen ruuan takia. Onhan se kauheaa teeskentelyä jos pitää jättää lihapullat syömättä sen takia että on Espanjassa. Ei ulkomaalaiset Suomessakaan jätä syömättä ruokia joista tykkää ja ala syömään klimppisoppaa ja mämmiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mites tämä vaikuttaa ap:n elämään?

Minua ei voisi vähemmän hetkauttaa mitä kukakin syö ja juo lomallansa.  Ja missä joku Pera tai Pirjo lomailee. Vaatiiko Suomesta poistuminen nykyään kielitodistuksen?

No toisille tulee itselle parempi olo kun löytää jonkun jota väheksyä!

Vierailija
4/9 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä tunnen monta sellaista, joka vannoo vain ja ainoastaan oman kulttuurin ylivertaisuuteen - leijonakoru kaulassa. Ilmeisesti se kertoo kaappirakkaudesta Afrikkaan ja omimalla sen eläimistöä ollaan salaa itsekin hieman afrikkalaisia. Ilves ei kelpaa, se on ilmeisesti liian juntti (ja liian pieni macho-miehelle, joka muutenkin pelkää, että sillä on liian pieni, afrikkalaista sen olla pitää).

Hupaisuuksia nämä on, poliittiset korrektiudet.

Vierailija
5/9 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä, eikö lihapullat ookaan ruotsalaisten perinneruoka?

Vierailija
6/9 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän lihapullat ole sen verran kansainvälinen ruoka ettei espanjalaisten tarvitse loukkaantua ja todennäköisesti espanja on vanhimpia maita euroopassa jossa on kahvia juotu.

Vierailija
7/9 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mites tämä vaikuttaa ap:n elämään?

Minua ei voisi vähemmän hetkauttaa mitä kukakin syö ja juo lomallansa.  Ja missä joku Pera tai Pirjo lomailee. Vaatiiko Suomesta poistuminen nykyään kielitodistuksen?

No toisille tulee itselle parempi olo kun löytää jonkun jota väheksyä!

Mistä löydät väheksyntää aloituksessa?

Vierailija
8/9 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaista kahvia??? Apua, nauran ääneen! Suomessahan ne parhaat kahvipensaat toki kasvaakin, juu. Ja lihapullia on pretty much kaikissa kulttuureissa. Oma suosikkini on italialainen jättilihapulla. Nom!

Vierailija
9/9 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

yo quisiera kossu, makkara, kötbullar y sinappi por favor.

:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi