Loma-aamuina väsyttää, ei pääse käyntiin
Onko kenelläkään muulla samaa ongelmaa? Loma-aamuina väsyttää ja ahdistaa ihan kauheasti. Menee monta tuntia ennen kuin piristyy / pääsee käyntiin. Työaamuina herään viiden jälkeen ja olen paljon pirteämpi.
Johtuukohan tämä siitä, jos nukkuu liian myöhään? On tullut nukuttua kymmeneen asti . Työaamuina olen paljon pirteämpi, vaikka jäisi yöunet vähiin.
Onko muilla samanlaista?
Kommentit (5)
Sama juttu. Laitoin burn outin piikkiin. Olen töissä hyvin kuormitettu ja siitä toipuminen näköjään vie lähes koko loman.
Sama. Paitsi että lomallakin herää jo viiden jälkeen pyörimään eikä saa enää unta. Mulla vielä loma pakko pitää pätkinä, eli ei yhtään ehdi päästä lomamoodiin. Aivan liian stressaava työ, tiedän.
Kivaa löytää kohtalontovereita, vaikka tämä ei olekaan mukava vaiva. Olen itsekin töistä pahoin stressaantunut ja jospa tämä liittyy siihen.
Minullakin on loma pätkitty osiin. Tuntuu tosiaan, ettei pääse lomamoodiin. Eka pätkä oli kaksi viikkoa. Ensimmäinen viikko meni aivan horroksessa. Toisella viikolla alkoi jotenkin toipua, mutta samalla ahdisti ajatus töihin paluusta. Olin viikon töissä ja tuntui kuin en olisi ikinä ollutkaan lomalla. Ärsyttää tällainen pätkiminen. Ei ehdi kunnolla toipua.
Nyt olen taas lomapätkällä. Kokeilen huomenna laittaa kellon soimaan, etten nuku niin myöhään.
Ap.
Eilen heräsin klo 11, kävin uudelleen pötkölleen joskus kahden aikaan ja nukahdin kun väsytti niin paljon. Heräsin uudelleen joskus illalla klo 18-19 maissa ja valvoin neljään yöllä. Tänään heräsin puoliltapäivin, torkuttelin pari tuntia, join kahvit ja söin, jaksoin katsoa puolet elokuvasta ja kävin taas nukkumaan.
Heräsin vähän iltakahdeksan jälkeen ja nyt on virkeä olo. Kohta pitää ottaa nukahtamislääkkeet ja koittaa saada unen päästä kiinni että jaksaisi aamulla herätä töihin.
Juuri sama vaiva täälläkin, enkä tiedä, mikä auttaisi!