Kun addiktio alkaa ottamaan valtaa
Kirjavinkkejä, nettilinkkejä? Jotain, ihan mitä vaan psykologista tukea, jolla tuon pahaan riippuvuuteen lipsahtamisen saisi estettyä. Tajuan merkit, mutten vaan ymmärrä vielä lopettaa pelaamista. :( Vertaistukea?
Kommentit (11)
Kuule olet sen verran pitkällä jo ettei tuossa enää mitkään kirjojen lukemiset auta! KONKREETTISTA apua sun pitäisi saada ja äkkiä. Vielä kun on mahdollista lopettaa.
Sanotaan ettei toivottomia tapauksia ole. Itse olen vähän eri mieltä: mites ne kaikki itsemurhan tehneet? Oli kyse sitten alkoholismista, huumeista, pelaamisesta... Äläkä luulekkaan ettei sinulle voisi käydä niin.
T. Ex-juoppo
stoppi kirjoitti:
Se on kiinni sun omasta päästäsi. Kun päätät lopettaa niin se on siinä. Eli tahdonvoimasta.
T. Ei ikinä addiktioon sairastunut
Sama mulla, mutta alkoholiongelmani on totta. Hoidan ahdistustani näin. Juon nykyisin 4-6 pulloa viiniä viikossa, enkä saa oltua ilman. Mistä apua? Joku AA kuulostaa väärältä paikalta. Olen siisti virkanainen, äiti ja vaimo.
https://www.paihdelinkki.fi/fi/tietopankki/tietoiskut/pelaaminen-muut-t…
Www.pelitaito.fi
Peluuri.fi
Googleta: peliriippuvuus
peliriippuvuus apua
Vierailija kirjoitti:
Sama mulla, mutta alkoholiongelmani on totta. Hoidan ahdistustani näin. Juon nykyisin 4-6 pulloa viiniä viikossa, enkä saa oltua ilman. Mistä apua? Joku AA kuulostaa väärältä paikalta. Olen siisti virkanainen, äiti ja vaimo.
https://www.paihdelinkki.fi/fi/oma-apu/alkoholi/vahentamisen-ja-lopetta…
https://www.a-klinikka.fi/henkiloasiakkaille/apua-paihde-ja-mielenterve…
↑
Tarvitsetko apua alkoholinkäytön vähentämiseen tai lopettamiseen? Kiinnostaako avokatko kotona? Hoitoa verkossa -ohjelma yhdistää verkossa tapahtuvan oman työskentelyn ja ammattilaisen tarjoaman tuen
Voimia ja tsemppiä ongelmista ylipääsemiseen!
Vierailija kirjoitti:
Hei, lue tämä:
https://www.amazon.co.uk/Understanding-High-Functioning-Alcoholic-Break…
Olen ollut itsekin addiktoitunut erääseen nettisivustoon sekä erääseen päihteeseen. Mun vinkit on että kerrasta poikki vaan ja keksit parille ensimmäiselle päivälle jotain muuta tekemistä (vaikka tukihenkilö kaveriksi jos ei muuten onnistu). Kun saat uuden päiväjärjestyksen rullaamaan niin kaikki on sen jälkeen helpompaa. Järjestä elämäsi niin, ettet joudu houkutusten valtaan (jos nettipeli, niin on ohjelmia millä voit estää tietyt sivustot, käytä muutenkin konetta alkuun mahdollisimman vähän, anna pankkitunnarit väliaikaisesti vaikka kaverin haltuun tms.). Nollatoleranssi!
Olen samaa mieltä kuin ensimmäinen kommentoija, että se on hyvin pitkälti sun omasta tahdosta kiinni. Ei se ainakaan kenenkään muun tahdosta riipu. Kun itse päätät että NYT RIITTÄÄ, niin sen jälkeen voit ottaa vastaan ulkopuolistakin apua. Ja taistelu jatkuu ikuisesti sun pään sisällä.
Mitä nykyisessä elämäntilanteessa et halua, mistä haluat eroon? Kun luovut pelaamisesta, luovut niistä asioista. Pidä fokus tässä. Muistuta itsellesi jatkuvasti mitkä on ne huonot puolet ja miksi kannattaa pysyä päätöksessä. Tsemppiä ja pysy lujana. Sinäkin pystyt siihen!
Vierailija kirjoitti:
Minusta AA kuulostaa erityisen oikealta paikalta sinulle. Ihan sama mitä sieltä peilistä katsoo ja mitkä sinun perhesuhteesi ovat, olet alkoholisti ja tarvitset apua (jo lastesikin tähden) ja oikea paikka sinulle on erityisesti AA.
Vierailija kirjoitti:
Siis luuletko että aa:ssa on ainoastaan jotain 50-kymppisiä Peroja? 😆 Nuorin tuntemani raitistui AA:n avulla 24-vuotiaana. Siellä on perheenäitejä-ja isiä ihan yhtä lailla kuin jossain kaupan kassajonossa. Tietenkin jossain pikkupaikkakunnalla ei edes ole välttämättä kokoontumisia, kaupungeissa taas saattaa olla joka päivä useampikin.
Itse sain avun lopulta muuta kautta kuin AA:sta. Se ei toimi kaikille, mutta hiton monelle toimii. Itse olin valmis tekemään ihan mitä tahansa että se juomishelvetti loppuu. Kokeilemaan ihan mitä tahansa.
No joo. Kysyit mistä apua. Et sitten esim a-klinikasta ole kuullut..? Päihde-ja mielenterveystoimisto? Kyllä sä googlea osaat varmaan käyttää. Varsinainen ongelma taitaa nyt olla se ettet ole käynyt tarpeeksi pohjalla. Fikuimmat hakevat apua ennen kuin kaikki hajoaa. Se ei välttämättä vaadi kuin yhden kännin, kun tapahtuu jotain sellaista ettei paluuta enää ole. Anteeksi jos kuullostan tylyltä, mutta jotain sun tarttis nyt tehdä. Siis muutakin kuin kirjoittaa av:lle.
T. N.34, 5 vuotta selvinpäin (enkä tullut edes uskoon.) 😆
Se on kiinni sun omasta päästäsi. Kun päätät lopettaa niin se on siinä. Eli tahdonvoimasta.