Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kotitöitä lapsenne tekevät?

Vierailija
30.06.2018 |

?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

16- ja 12-vuotiaat pojat tyhjentävät tiskikoneen vuorotellen, imuroivat kerran viikossa ja nurmikon leikkuu on heidän vastuulla. Lisäksi satunnaisia hommia...

Vierailija
2/44 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat saaneet itse valita vastuualueensa, 15-vuotias tyttö leikkaa ruohon/haravoi lehdet/kolaa pihan, 12-vuotias poika tyhjentää ja täyttää astianpesukoneen. Kummallekin nuo hommat ovat suht mieluisia. Lisäksi huolehtivat omat huoneensa ja kylppärinsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tarvittavat ja käyvät vielä töissäkin. Ovat tosin jo 30- ja 34-vuotiaita.

Vierailija
4/44 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoroviikoin imuroivat koko talon/pyyhkivät pölyt/lajittelevat pyykit. Ja tietenkin huolehtivat omista huoneistaan.

Lapset 14v & 13v & 11v

Vierailija
5/44 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat saaneet itse valita vastuualueensa, 15-vuotias tyttö leikkaa ruohon/haravoi lehdet/kolaa pihan, 12-vuotias poika tyhjentää ja täyttää astianpesukoneen. Kummallekin nuo hommat ovat suht mieluisia. Lisäksi huolehtivat omat huoneensa ja kylppärinsä.

15 vuotias TYTTÖ mielellään leikkaa nurmen? HAH.

Vierailija
6/44 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuroi. Tosin joudun itse imuroimaan heti perästä.

Lapsi 2v.

Vierailija
7/44 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v 6kk tyhjentää ja täyttää pesukoneen apunani, joten jokaisen teinin pitäisi pystyä edes tähän....

Vierailija
8/44 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär on vasta 7-vuotias, joten sen mukaan. Petaa petinsä ja toisinaan (oikeastaan innokkaammin kuin minä) myös minun petini. Laittaa astiat koneeseen ja pyykit koriin, pyyhkii pölyjä ja vie roskapussin, kun menee ulos. Sellaista pientä, lähinnä haluan, että tyttö pitää huolen omista kamoistaan. Ei kenkiä eteisen lattialla riipinraapin, takki naulakossa ja tosiaan likapyykit muualla kuin lattioilla. Iän mukaan tulee vaatimustasoa nostettua, mutta hyvin tuo jo osaa. 

Vierailija
9/44 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1v 6kk tyhjentää ja täyttää pesukoneen apunani, joten jokaisen teinin pitäisi pystyä edes tähän....

Ja montakohan teiniä olet kasvattnut? Palataan asiaan, kun lapsesi on 14.

Vierailija
10/44 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikkia samoja mitä aikuisetkin. Tänään vaihtoivat petivaatteet kaikkien sänkyihin, pesivät, rummuttivat ja laittoivat kaappeihin. Myöhemmin kokkasivat illallisen perheelle ennen kuin lähtivät omiin teinimenoihinsa.

Vierailija
11/44 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-, 16- ja 14-vuotiaat pojat.

Huolehtivat omista huoneistaan sekä yläkerran siisteydestä muutenkin (mukaanlukien pieni WC)

Pyykkäävät omat treenikamppeensa.

Tekevät ruokaa 3-4 kertaa viikossa.

Leikkaavat nurmen/kolaavat pihan.

Huolehtivat astianpesukoneen tyhjennyksen ja täytön.

Aika monta hommaa, mutta onneksi heitä on kuitenkin kolme. Mies on reissutyössä ja minulla on pitkät työmatkat, joten ihana että pojat jaksavat auttaa.

Vierailija
12/44 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy kuulemma varsinkin tuo kolaaminen ihan treenistä. Ei tarvitse sitten muuten niin kotona treenailla. Siksi mielellään tekee.

Vierailija
13/44 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella ei mitään, kesällä vastaavat navetasta ja pihatöistä. Poika on 12v ja tyttö 14v, huomenna ovat taas töissä klo 5.30. Traktoria eivät saa ajaa kuin omalla maalla.

Vierailija
14/44 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3,5-vuotias tyhjentää ostokset kasseista paikoilleen, imuroi, pesee lattian, tyhjentää tiskikoneen, viihdyttää pikkuveljeään. Lisäksi auttaa minua muissa hommissa, mutta nuo sujuu yksinään. Toki tarvitsee ohjausta ja innostamista eikä työnjälki ihan aikuisen tekemää vastaa, mutta on hänestä apuakin jo.

Vierailija
15/44 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekevät ihan liikaa, onneksi suht mielellään. Olen yksinhuoltaja ja työpäivään matkoineen menee 13-14 tuntia. Lapset huolehtivat ruoan valmiiksi ja kotikin on siistinä ja pyykit pestynä. Onneksi ovat jo kuitenkin vähän isompia, ettei aivan lapsityövoimalla mennä. Viikonloppuisin ja loma-aikaan minä sitten tykkään hoitaa kaiken kun kerrankin on aikaa. Ja minulla on lapset 18 & 16 & 16.

Vierailija
16/44 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei? Päältä ajettavalla leikkurilla ja mies maksaa 20€ kerralta. Lyhyenä on nurmikko pysynyt.

Vierailija
17/44 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. 8- ja 10-vuotiaat.

Vierailija
18/44 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 ja 7 vuotiaat pitävät huoneensa siistinä, tyhjentävät astianpesukoneen, vievät roskat, laittavat pyykit pyykkikoriin, omat puhtaat vaatteet kaappiin, pyyhkivät pölyjä, auttavat rikkaruohojen nyppimisessä, kastelevat kesäkukkia, auttavat ruuan teossa ja vanhempi tekee itse ruokia (munakas, salaatti, hedelmäsalaatti), lämmittävät ruuan mikrossa, kirjoittavat kauppalistaan omat toiveensa ( murot, hedelmät, välipalat, leivät), Pakkaavat reissuun omat vaatteensa ja tarvikkeensa. Tietysti leikit, kaverit ja koulu etusijalla, mutta jotain kotitöitä joka päivä.

Vierailija
19/44 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotias tykkää laittaa ruokaa ja onkin siinä todella hyvä. Hän siis tekee meillä melkein aina päivällisen ja iltapalan. Ja siivoaa jäljet ja muutenkin huolehtii keittiön siisteydestä.

14-vuotias tykkää pihahommista, joten hän leikkaa nurmen, kastelee kukat ja talvella kolaa lumet. Nyt huolehtii myös pienestä kasvipenkistä. Käyttää myös aina koirat pitkällä lenkillä.

11-vuotias on vastuussa vessojen pesusta (tekee sen mielellään, en ymmärrä miksi :D) sekä lemmikkien ruokinnasta.

Jokainen huolehtii myös oman huoneensa.

Vierailija
20/44 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotias

Koiran lenkittäminen, ruoanlaitto 1-2 kertaa viikossa, astianpesukone, oma huone.

12-vuotias

Pihakukkien kastelu, pölyjen pyyhintä, roskien vieminen, oma huone.

8-vuotias

Pyykkien lajittelu, koiran ruokinta, oma huone.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan