Miten monet pienet ja keskisuuret yritykset menestyvät
Kertokaa tyhmälle, mitä mä en ymmärrä yritysten talouden pidosta kun en voi ymmärtää monenkaan firman kannattavuutta.Esim ruokaravintola...millä ne kattaa kulunsa ja maksaa palkat ym ym kun mun laskujen mukaan asiakkaita pitäisi sitten riittää melkein jonoksi asti....
Kommentit (5)
Yritystuet, halvat kunnan takaamat lainat ja kaikenlainen kikkailu.
Mäkin haluan tietää kaikki ne kikat!
Jos ei ole perus parturi-kampaamo jolla paljon kilpailua niin kyllähän sitä voi pärjätä. Pienetkin ravintolatkin pitävät hinnat sen verran korkealla että ei siihen montaa asiakasseuruetta tarvitse päivässä ylläpitämään. Ja nykyisin sana liikkuu nopeasti, jos teet laadukasta niin asiakkaita riittää, kun taas huonosta ne viimeisetkin kaikkoaa ja tulee lappu luukulle.
Ei kaikilla yrittäjilläkään, joilla näyttäisi olevan rahaa, ole välttämättä kannattava yritys. Osa tekee sitä ihan harrastuspohjalta ja käyttörahat tulee sitten puolisolta tai esim. perinnöstä. Ja tietysti osa vaan elää yli varojensa.
Olen kanssa aina ihmetellyt joidenkin yrittäjien leveää elämäntyyliä vaikka kyseessä olisi tyyliin yhden miehen pieni konsultointi firma,vapaa aikaa tuntuu riittävän ja on viimeisen päälle pelit ja vehkeet..... mutta mä oonkin huono matikassa,en ymmärrä rahan liikkumista......
Tulee mieleen että onko se pääoma kuitenkin jostain muualta peräisin kuin lainana otettu.....