Ostin sitten Timberlandin kengät ja liian pienet...
Voi itkujen itku!!!
Ostin tytölle Timberlandin kengät jotka maksoi 55€.
Kaupassa mitattiin jalkaa ja tulokseksi tuli 24-25. Kengät ostin kokoa 25. Vielä kun ne oli tytön jalassa painoin jalan päältä, että missä kohdassa varpaat on ja tuntui, että siellä se sentti käyntivaraa on.
Lapsi halusi jättää kengät heti jalkaan ja leikattiin laput irti.
Kotona kun otti kengän pois toisesta lähti pohjallinen mukana ja siihen oli jäänyt jalan jälki joka näytti, että kenkä on ihan jämti, ei yhtään käyntivaraa. Lapsi siis pyöri siinä kaupassa sukkasillaan kun soviteltiin kenkiä ja sukanpohja tuli likaiseksi niin, että se jälki siihen pohjalliseen jäi.
Eli ostin sitten liian pienet kengät eikä varmasti voi enää vaihtaa kun käytetty jo...
Kommentit (5)
mutta lasten kengät saa yleensä vaihtaa, jos ovat käyttämättömät. Kannattaa tosiaan käyttää sovittamiseen aikaa: irtopohjallisen avulla oikea koko + tunnustella käsin kengän korkeutta ja leveyttä.
Eri valmistajilla tietysti tuo koko 25 voi olla eri kokoinen - tai mikään " tietysti" , mutta valitettavasti niin on. Pieni lapsi pitää helposti varpaita kippurassa, joten kengän päältä kokeilemalla ei kokoa voi määrittää.
Minä en ole ostanut yksiäkään kenkiä lapsille ellei ole mukana ollut paperille piirretty jalkapohjan kuva. Vaikka lapsen jalkaan sovitetaankin kenkää, niin voin varmistaa oikean koon ja sopivan kasvuvaran tuon jalkapiirroksen avulla. Laitan vaan tuon paperisen tai pahvisen jalankuvan kenkään ja tunnustelen, miten jää kenkään tilaa. Olen ostanut parit kengät (ja sopivat) jopa ilman lapsen mukana oloa.
Hyvä tuuri kävi siinä mielessä, että soitin kauppaan ja kerroin miten kävi.
Sain kengät vaihdettua =)
Tämä ei tietenkään yhtään lohduta, mutta itse ostan lähes aina kengät vertaamalla lapsen jalkaa pohjallisen kokoon lapsen seistessä sen päällä. Jos ei kengässä ole irtoavaa pohjallista niin sitten irtopohjallisen avulla.