Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies 29v + 4v miettii; miksi sosiaalityöntekijöitä vihataan?

29.06.2018 |

Sosiaalityöntekijät kuitenkin yrittävät auttaa ihmisiä todelliseen tarpeeseen perustuen erilaisissa elämäntilanteissa ja usein asiakkaan omasta pyynnöstä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onea syntymäpäivän johdosta. Olet jo 33!

Rapu

Vierailija
2/8 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen sossuni oli ihana ja empaattinen ihminen! Tämä nykynen on ku oikea käärme. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sä oikeasti jo 33- vuotias? Onkx sulla naista, vai oletko yhä sinkku?

Vierailija
4/8 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että osasyy "vihaan" on se, kun sossun virkailijat kohtelevat ihmisiä niin eri lailla. Tiedän itse useita tapauksia, joissa täysin samoista lähtökohdista tukia haettaessa on "rahaa lyöty tiskiin" aivan eri summat.

Eli joillekin maksetaan sitä sun tätä ja vaikka ja mitä, mutta toiset saavat vain murto-osan. Aiheuttaa varmaan pientä "vihaa"?

Itse olin aikoinaan sellaisessa tilanteessa, missä jouduin minäkin apua sieltä hakemaan. Sain ruoka-rahan ja jotain hiluja, niin että just ja just selvisin. kaikki liikenevä meni vuokran maksuun ja ruokaan.

Naapurini (muutettiin aivan samaan aikaan, molemmilla 1 lapsi, työttömiä oltiin ja kaikki muutkin kriteerit samat) sai uudet huonekalut, puhelinlasku maksettiin, sanomalehti tuli sossun laskuun ja kotivakuutuskin oli jne. Jopa vaaterahaa oli kuulemma saanut.

Mulle olisi nuo edellä mainitut kuuluneet, mutta en siitä täysin tietämättömänä ollut selvillä. Mielestäni tämä olisi virkailijan pitänyt hoitaa niin, että tasapuolisesti olisi meille annettu.

En puolla lainkaan tuilla elämistä, ja olenkin ollut suurimman osani elämästäni töissä, mutta ei tämä nyt oikein mennyt! Katkera olen! Ja lisäksi tällä naapurilla firmanomistaja-vanhemmat, ja auto käytössä, sekä vanhemmat antoivat myös rahaa jne.  Kaikki kävivät tältä naapuriltani rahaa lainaamassa, kun tiesivät, että aina oli. Ja kateellisuus ei ole nyt pointti tässä!

Vierailija
5/8 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossut joutuu rikkomaan toisinaan ihmisen itsemääräämisoikeutta, esim. vastentahtoiset huostaanotot ja rajoitukset lastensuojelussa. Monien on vaikea myös tajuta että auttavan tahon käsitys avun tarpeesta ei ole sama kuin oma näkemys ja tulee ns. torjutuksi.

Toisinaan apu nähdään kyttäämiseksi. Usein palvelunkäyttäjillä on sellainen tausta, joka osaltaan hankaloittaa viranomaisiin luottamista. Kaikenlaista. Tietenkin on myös paskoja sossuja, ja tavallisia sossuja, joilla on takana valvottu yö kipeän lapsen kanssa ja paineita eri puolilta jolloin sossun omat resurssit ei riitä dialogiseen kohtaamiseen.

Vierailija
6/8 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alanuoli? Onko mielestäsi oikein toimittu, vai mitä tarkoitat? Ois kiva juttu, että perusteltais, jos vaivaudutaan "kommentoimaan" noin, kiitos! -4

Vierailija
7/8 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut entisen juopon urani aikana 3 sosiaalityöntekijää. Yksi oli todella mukava, empaattinen ja ammattitaitoinen.

Toisen kanssa sovittiin, että kirjoitan itse lausunnon jonka hän sitten hyväksyy; kyseisen tätösen kirjoitustaito oli niin olematon etten ymmärrä miten edes on suorittanut aikanaan yliopistotutkinnon! Ehkä kyseessä oli valesosiaalityöntekijä. 😁 Tosiasiassa ei naurata vieläkään, oli kysymys mun elämästä kuitenkin (olin hakeutumassa päihdekuntoutukseen.)

Kolmas tuli edellisen tilalle. Jotenkin sairaalloisen ujon tuntuinen 🤤 Ei saanut mitään hoidetuksi.

Eli vastaus kysymykseesi: koska jotkut sosiaalityöntekijät ovat täysin ammattitaidottomia. Ammattitaidottomuus+suuri valta jonkun ihmisen elämään on melko epätoivottu yhdistelmä.

Ps. On tietenkin tietty porukka, joka ei ota vastuuta omasta elämästään. Poliisi ja se sossuntäti on perseestä koska rahat ei riitä mun narkkaamiseen-tyyliä.

Vierailija
8/8 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä tavannut mulkeroa sosiaalityöntekijää, ja olen tavannu niitä monta :D

Sen sijaan olen tavannut useita sossuja, jotka vain koittavat luistaa sieltä mistä aita on matalin, eivät tee heille kuuluuvaa työtä, siis sitä mistä me veronmaksajat heille palkka maksetaan, kunnolla. Jopa aivan törkeitä lasten heitteillejättöjä olen todistanut, ja niistä ei ole seurannut virka-asemassa työtä tekevälle sossulle mitään nuhdetta kummempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän