Mitä veisin huomenna piknikille? Ideat (ja rahat) lopussa!
Tuttavapariskuntamme kanssa sovimme piknikin huomiselle jo ajat sitten enkä voi sitä enää perua. Rahaa minulla on käytettävissä n. 15 euroa. Tuttavapariskunta aikoo tuodaa leipää, leivänpäällisiä, oliiveja, suolaisia keksejä ja jotain erikoista juustoa, jonka nimeä en muista. Mitä minä voisin viedä? Mieleeni ei tule kuin jotkut sipsit.
Kommentit (20)
Leivo jälkiruuaksi joku makea piirakka ja lupaa keittää kahvit, jos omistat termarin. Ei maksa omaisuuksia, varsinkaan jos sinulta löytyy pakastimesta raparperia tai marjoja.
Jotain makeaa, kun on jo noin paljon suolaista tai hedelmiä, marjoja, ehkä mansikoita.
Eikö sulla ole kaapeissa yhtään mitään? Tekisin itse jotain makeaa.
Älä vie mitään. Sen sijaan ripuloi tuttavapariskunnan leivän päälle. Minä teen tuota aina piknikillä. Paljon hauskempaa kuin joku muka ihana yhdessä syöminen. Kaikilla on aina ollut mukavaa. :)
Tee suolainen pannari tai suolaisia/makeita muffinseja.
Vierailija kirjoitti:
Leivo jotain kivoja keksejä ja niiden kaveriksi mansikoita.
Mukava idea, mutta minulla ei ole aikaa. Ehdin huomenna pikaisesti kauppaan. -AP
Tosiaan, leivo suolainen tai makea piirakka. Lisäksi viinipullo.
Jos kaapissa on kananmunia / aquafabaa + sokeria niin tee marenkia. Halpaa kuin saippua ja silti vaikuttavaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukava idea, mutta minulla ei ole aikaa. Ehdin huomenna pikaisesti kauppaan. -AP
Ihka oikea av-mamma. Ruoanlaittoon ei ole aikaa, palstalla makaamiseen on.
Viinirypälerasia
Keksejä
Valmis kääretorttu
Donitseja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kotona! Mieheni on lasten kanssa mummolassa, joten vietän "tyttöjen iltaa" Helsingissä ystävieni kanssa ja jään yöksi, koska asumme kaukana Helsingistä. Piknik järjestetään siis Helsingissä, se on osa tätä sateenkaaritapahtumaa. -AP
No viet esim. paistopisteen juttuja, vaikka munkkirinkelit, omenataskuja/omenakampaa, donitseja.. Tai sit joku valmispiirakka, Pågen pullapussi, kaurakeksejä (Pirkka merkkiset hyviä) pullavapitko, irtokarkkeja, suklaalevy...
Ja jos alkaa olee liian raskaan oloista niin rusinoita, vesimelonia, mandariineja, banaania, persikoita...
Onko tarpeeksi valinnan varaa? :D
Keität 5 pakkausta nuudeleita (mutta käytä vain 2-3 pussia mausteita ettei tule liian suolaista), pari pilkottua tomaattia, kurkkua ja salaatinlehtiä mukaan. Tadaa! Aasialainen salaatti.
Kylmät nakit ja perunasalaatti toimii aina
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kotona! Mieheni on lasten kanssa mummolassa, joten vietän "tyttöjen iltaa" Helsingissä ystävieni kanssa ja jään yöksi, koska asumme kaukana Helsingistä. Piknik järjestetään siis Helsingissä, se on osa tätä sateenkaaritapahtumaa. -AP
Tuhlaa tänään vähemmän niin on huomenna varaa
Mutakakku kaupan pakastealtaasta, kaveriksi tuoreita marjoja esim vadelmia tai pensasmustikkaa. Lisäksi voi olla vielä sumutekermavaahtoa.
Vierailija kirjoitti:
Keität 5 pakkausta nuudeleita (mutta käytä vain 2-3 pussia mausteita ettei tule liian suolaista), pari pilkottua tomaattia, kurkkua ja salaatinlehtiä mukaan. Tadaa! Aasialainen salaatti.
Hyi. Ei kai kukaan käytä näitä nuudelimausteita