Mitä töitä sosionomina voi tehdä? Missä harjoittelut on? Paljonko palkka suunnilleen?
Kommentit (17)
Sosionomi työskentelee päiväkodeissa vielä toistaiseksi lastentarhan opettajana, lasten kodin ohjaajana, vammaispalveluiden ohjaajana, nuorisotyöntekijänä yms... Palkka on siinä 2300e tienoilla. Sosionomi on ns. Arjen ammattilainen.
Mitä jos opettelisit vaikka käyttämään googlea...
Onko sosionomin työ henkisesti rankempaa kuin esim sh?
Tarviiko sosionomina sietää eritteitä tai pahoja hajuja? Entä neuloja?
Kiinnostaako sosionomin ammatti sinua?
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos opettelisit vaikka käyttämään googlea...
Mitä jos opettelisit olemaan viestittelemättä keskusteluihin jotka ärsyttävää? Tämä on aihe vapaa!
Vierailija kirjoitti:
Onko sosionomin työ henkisesti rankempaa kuin esim sh?
Tarviiko sosionomina sietää eritteitä tai pahoja hajuja? Entä neuloja?
Ei neuloja. Sosionomeille ei ole lääkkeen anto lupaa. Eritteitä on luonnollisesti päiväkodeissa.. Ja onko henkistesti rankempaa, niin riippuu työstä ja asiakkaista. Lastensuojelulaitos työpaikkana saattaa jollekin olla raskas.
Voiko sosionomina olla jossain siistissä sisätyössä?
Ap
Voi toimia vaikka palvelun ohjaajana, se lienee siistiä sisätyötä.. Lisäksi Sosionomi voi lisä kouluttaa itseään vaikka terapeutiksi. Sosionomi saattaa työssään kohdata ns. hankalia asiakkaita
Harkka-ajat riippuu ihan oppilaitoksesta. Omat on olleet 10vk, mutta toisen oppilaitoksen opiskelijalla oli jopa 18 vk harjoittelu.
Ja voit työskennellä esim. laitoksissa (kuten lastenkoti, kuntoutuspalvelut tms.), matalan kynnyksen kohtaamispaikoissa, sosiaalitoimistossa, järjestötoiminnassa jne.
Menepä vaikka työkkärin sivuille ja laita ammattihakuun ruksi "sosiaalialan ohjaajat ja neuvojat", sieltä näet minkälaisiin tehtäviin tällä hetkellä haetaan.
Palkka riippuu kunnasta, samoin tietty teetkö vuorotyötä. Vantaahan juuri nosti sosiaaliohjaajien palkkoja 👌
Kaikissa naisille keksityissä pseudotöissä, samanlainen keinoammatti kuin terveydenhuollon maisteri.
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa naisille keksityissä pseudotöissä, samanlainen keinoammatti kuin terveydenhuollon maisteri.
Joo. Kyllä esim. lastenkodit hyvin pyörisivät ilman työntekijöitä, vai mitä?
Voi olla siistissä sisätyössä. Itse olen sossussa, täällä on meitä useampiakin ohjaajia lastensuojelussa, aikuissosiaalityössä jne. Palkka on reilut 2500e/kk.
Vammaistyöstä löytyy useita sosionomeja, perhetyöntekijöinä, koulussa eri nimikkeillä, lastensuojelulaitoksissa, maahanmuuttotyössä, päiväkodeissa, mielenterveystyössä asumispalveluissa ja eri tyyppisinä ohjaajina. Ja varmasti paljon muualtakin, nämä nyt tuli ekana mieleen.
Työ on raskasta, mutta mielekästä. Palkan kannalta suosittelen valitsemaan jonkun toisen alan.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla siistissä sisätyössä. Itse olen sossussa, täällä on meitä useampiakin ohjaajia lastensuojelussa, aikuissosiaalityössä jne. Palkka on reilut 2500e/kk.
Vammaistyöstä löytyy useita sosionomeja, perhetyöntekijöinä, koulussa eri nimikkeillä, lastensuojelulaitoksissa, maahanmuuttotyössä, päiväkodeissa, mielenterveystyössä asumispalveluissa ja eri tyyppisinä ohjaajina. Ja varmasti paljon muualtakin, nämä nyt tuli ekana mieleen.
Työ on raskasta, mutta mielekästä. Palkan kannalta suosittelen valitsemaan jonkun toisen alan.
Oliko työnsaanti valmistuessa hankalaa? Kysyy siis viittä vaille valmis sosionomi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko työnsaanti valmistuessa hankalaa? Kysyy siis viittä vaille valmis sosionomi.
Itse en ole ollut työttömänä päivääkään, mutta valmistuttuani olin valmis tekemään töitä, joihin olin ns. ylipätevä ja sen jälkeen tein pitkään vuorotyötä. Eli töitä on, mutta esimerkiksi päivätyöhön voi pk-seudulla olla 50 hakijaa, jolloin juuri sen siistin sisätyön saaminen voi olla hankalaa ainakin heti valmistumisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole ollut työttömänä päivääkään, mutta valmistuttuani olin valmis tekemään töitä, joihin olin ns. ylipätevä ja sen jälkeen tein pitkään vuorotyötä. Eli töitä on, mutta esimerkiksi päivätyöhön voi pk-seudulla olla 50 hakijaa, jolloin juuri sen siistin sisätyön saaminen voi olla hankalaa ainakin heti valmistumisen jälkeen.
Ok! 😊
Itselleni pääasia, että töitä löytyy. Vuorotyö toisinaan jopa parempi, kun palkkakin sitten tietty parempi.
Nostan