Yliopiston alku
Yliopistolaiset, neuvoja kaivataan! Pääsin juuri Helsingin yliopistoon, mutta epäselvää on miten toimin nyt. Olen ottanut paikan vastaan, ilmoittautunut läsnäolevaksi, aktivoinut käyttäjätunnukseni ja kahlannut kaikki nämä sivut läpi mutta vieläkään en oikein tiedä miten jatkaa. Pitääkö minun nyt itsenäisesti ennen minkäänlaista ohjausta valita kursseja syksyksi ja ilmoittautua? Olen nähnyt mainintaa mallilukujärjestyksestä, mistä tämän voisi löytää? Vai ilmestynkö vaan paikalle orientoitumiseen ja siellä selviää?
Kiitos vaan jos joku jaksaa neuvoa innokasta!
Kommentit (3)
Tutustu opinto-oppaasta tutkintorakenteeseen. Sieltä näkyy, mitä kursseja tarvitset, ei niissä varmaan aloittaessa ole kauheasti valinnanvaraa. Kielikeskuksella varmaan omat ohjeet.
Omasta aloituksesta on kauan, silloin oppaat piti ihan paperisena hakea, mutta nythän on kätevää kun voit kaiken katsoa jo weboodista.
Uudet opiskelijat yleensä raiskataan orientaatiopäivän iltana. Se on sellainen eräänlainen orientaatioriitti. Mutta ei siihenkään tarvitse valmistautua, jokainen saa kyllä osansa. :)
Ilmesty paikalle orientoitumispäivänä, ja hyödynnä tuutoreita :)