Mä pukeudun aina väärin juhliin
Yleensä olen liiankin hienona ja muut on rennommissa vaatteissa. Nyt kävikin toisin päin. Muut naiset oli kesämekoissaan, hiukset laitettuina ja kasvot meikattuina. No, mulla oli rennot vaatteet ja hiukset ponnarilla.
Kommentit (9)
No mikä oli tilaisuus? Ehkä et osannut arvioida oikein tai sua johdettiin harhaan kun yleensä pukeudut hienosti.
Mä pukeudun aina melkein samalla tavalla juhliin. Sininen kotelomekko tai pikkumusta, hiukset laineilla, kevyt meikki, simppelit korut. Kengät ainoastaan vaihtelee. Aina olen kokenut olevani sopivasti pukeutunut.
Vierailija kirjoitti:
No mikä oli tilaisuus? Ehkä et osannut arvioida oikein tai sua johdettiin harhaan kun yleensä pukeudut hienosti.
Tyttären poikaystävän syntymäpäivät. Nuoripari asuu nyt yhdessä ja siellä oli pojan sukulaiset täydessä tällingissä. T:AP
Joskus on ollut juhlia joiden pukukoodi on ollut vähän epävarma, ei niin "tuttuja" joilta suoraan voisi kysyä tm.
Olen ratkaissut asian niin että otan hieman erilaisia asusteita mukaan. Tämän voi tehdä huomaamattomasti, hiukset siististi ja päälle esim. neutraali mekko ja suht juhlavat kengät ovat asun "pohja".
Korut laitan joko lähtiessä päälle/varaan laukkuun, riippuen siitä kumpi suunta (juhlavampi/rennompi) on oletukseni. Juhlapaikalla sitten huomaamattomasti otan pois/lisään korut kun näen muiden pukeutumisen tason.
Mukana on usein myös ns. perus neuletakki tai juhlava huivi, jolla helppo asustaa esim. pikkumusta arkisemmaksi/juhlavammaksi. Pari kertaa on ollut myös käsilaukussa "pikkulaukku" (lompakkokokoa) jos naisilla juhlalaukut.
Esim. etäisempien sukulaisten juhlissa on joskus vaikea tietää ollaanko viimeisen päälle vai ihan rennosti, enkä halua olla ali- enkä ylipukeutunut.
Vierailija kirjoitti:
Joskus on ollut juhlia joiden pukukoodi on ollut vähän epävarma, ei niin "tuttuja" joilta suoraan voisi kysyä tm.
Olen ratkaissut asian niin että otan hieman erilaisia asusteita mukaan. Tämän voi tehdä huomaamattomasti, hiukset siististi ja päälle esim. neutraali mekko ja suht juhlavat kengät ovat asun "pohja".
Korut laitan joko lähtiessä päälle/varaan laukkuun, riippuen siitä kumpi suunta (juhlavampi/rennompi) on oletukseni. Juhlapaikalla sitten huomaamattomasti otan pois/lisään korut kun näen muiden pukeutumisen tason.
Mukana on usein myös ns. perus neuletakki tai juhlava huivi, jolla helppo asustaa esim. pikkumusta arkisemmaksi/juhlavammaksi. Pari kertaa on ollut myös käsilaukussa "pikkulaukku" (lompakkokokoa) jos naisilla juhlalaukut.
Esim. etäisempien sukulaisten juhlissa on joskus vaikea tietää ollaanko viimeisen päälle vai ihan rennosti, enkä halua olla ali- enkä ylipukeutunut.
Kiitos vinkistä. Vielä on kahdet kesäjuhlat tulossa. T:Ap
Juu tuntemattoman suvun kanssa kannattaa ihan suoraan kysyä.
Mutta sitten on hyvä hankkia kaappiin myös sellaisia vaatteita, jotka ovat juhlavia, mutta menevät myös arkisemmassa seurueessa. Minulla esimerkiksi löytö oli sellainen tosi nätti pusero ihanan laskeutuvaa materiaalia ja "jalokiviä" reunustamassa pääntietä. Sen kun laittaa housujen ja korkkareiden kanssa, niin ei ole alipukeutunut, mutta ei myöskään ylipukeutunut (enintään joku voi ajatella, että olen intoutunut tälläytymään).
Toinen on mekko, joka on yksistään tosi juhlava. Mutta sen kanssa voi pukea myös tennarit ja farkkutakin, jolloin onkin paljon rennompi tyyli.
Tietysti ihan hyvä vaihtoehto on kantaa oma tyylinsä ylpeydellä. Ja joskus olen lukenut, että epävarmassa tilanteessa kannattaa pukeutua mieluummin vähän yli kuin ali.
Joskus kun järjestettiin miehen kanssa juhlat, niin kyllä meiltä jotkut kysyivät, että mitä me itse puetaan juhliin päälle.
Pukukoodi olisi tietysti kutsussa aina kiva. Mutta kyllä sen kanssakin on joskus ollut tuskaa, kun yrittää sitten tulkita mitä päivänsankari ajaa koodillaan takaa. Ja epävarma olo on siihen asti, kun näkee päivänsankarin: Ai sillä onkin farkut jalassa, no ei mennyt ihan pieleen tulkinta.
En siis mitenkään hävennyt itseeni, vaatteet oli kuitenkin ihan siistit mutta rennot. Ovesta sisään astuessa tuli vaan, oho ja hups fiilis. T:Ap
Pukeudutko vääriin juhliin vain väärin juhliin?
Ensin luulin, että sait kutsun juhliin, pukeuduit häihin ja - ohops - ne olivatkin hautajaiset.
Tällä palstalla on paljon niitä, joiden mielestä ei voi pukeutua väärin juhliin, vaan, jos haluaa, niin juhlaan kuin juhlaan voi mennä mökkiverkkareissa ja vaarilta perityssä kulahtaneessa t-paidassa.