Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihotautilääkäri paljastaa: naisten kannattaa sheivata kasvonsa

Vierailija
28.06.2018 |

Tohtori Michael Prager paljastaa Daily Mail -lehdelle, että parran ajaminen vaikuttaa siihen, että miehillä on vähemmän ryppyjä ja heidän kasvojensa iho saattaa ikääntyä hitaammin. Tämä johtuu siitä, että aina kun ihoa kuoriutuu pois, ihoon tulee haava tai se ärsyyntyy iho alkaa muodostaa kollageenia. Kollageenin tuotanto tehostuu esimerkiksi silloin, kun iho menee rikki auttaakseen ihon korjaantumista ja solujen uusiutumista.

Ihokarvojen ajeleminen vaikuttaa samalla tavalla naisten ihoon, vaikka karvat ovatkin hennompia. Terä kuorii ihoa ja poistaa kuolleita ihosoluja, jolloin kollageenin tuotanto tehostuu ja esimerkiksi rypyt vähenevät. Ihon kuorimisella voisi olla samanlainen vaikutus, mutta harva nainen jaksaa kuoria kasvojensa ihoa yhtä usein kuin miehet ajavat partansa.

https://www.stara.fi/2015/02/09/ihotautilaakari-paljastaa-naisten-kanna…

http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2944961/Should-woman-SHAVE-fa…

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hemmetti onkohan totta. Sheivaan kasvot 1-2 kertaa viikossa ja näytän kuulemma ikäistäni nuoremmalta. Mulla ei siis ole vielä ryppyjä ja olen 37v. Dekoltee ei ehkä oo ihan nuoren tytön kaltainen mutta sitä en tietty sheivaakaan. Pitänee jatkaa kasvojen sheivaamista hyvillä mielin. Ei oo ollu mun lempihommaa 😂

Vierailija
2/22 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten oli muistaakseni juttua maailmantähdistä jotka näin tekevät. Tai ainakin on suositeltu ennenkin. Kuorisko toi kaksarin ja juonteet pois... Ehkä en usko ihan haavojen paranevan ilman arpia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hemmetti onkohan totta. Sheivaan kasvot 1-2 kertaa viikossa ja näytän kuulemma ikäistäni nuoremmalta. Mulla ei siis ole vielä ryppyjä ja olen 37v. Dekoltee ei ehkä oo ihan nuoren tytön kaltainen mutta sitä en tietty sheivaakaan. Pitänee jatkaa kasvojen sheivaamista hyvillä mielin. Ei oo ollu mun lempihommaa 😂

Millä sheivaat? Haluaisin kokeilla koska kasvojen untuva häiritsee. En uskalla käyttää partaterää, olisiko tuollainen kulmaveitsi turvallisempi vaihtoehto, Daily Mailin jutun yksi haastatelluista käyttää sellaista ja olen muuallakin sellaiseen törmännyt, en osannut ajatellakaan että sitä voi käyttää koko kasvoilla.

Vierailija
4/22 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, mäkin sheivaan sääret ja iho ihan kuivaa koppuraa niistä kohdista nyt.kalansuomua melkein.

Vierailija
5/22 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ajanut jo pitkään haituvat pois muovisilla partaterillä. Itselläni on paljon untuvaa, varsinkin poskissa, jotka näkyvät kesällä ihon ruskettuessa.😊

Vierailija
6/22 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sitä sivubisnestä mainostetaan. Varmasti yhteys löytyy jonkun koukeron kautta jos alkaa tonkimaan.

Vierailija
7/22 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites toi sibeliusvekki? Ehkä jos moralla kaivais...

Vierailija
8/22 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pitäisi olla poikkeuksellisen nuorekkaat sääret.

Vierailija
9/22 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tää olisi totta jotnkin varteenotettavassa mitassa, niin miehillä olisi vähemmän ryppyjä ja näyttäisivät nuoremmilta kuin naiset. Mutta näinhän ei ole. Miehillä on samanikäisinä enemmän ryppyjä ja näyttävät vanhemmilta!

Vierailija
10/22 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei. Aikanaan menin sen hölmöyden tekemään, että sheivasin untuvaiset säärikarvat ja heti rupesivat kasvamaan paksuina ja tummina. :(

Vierailija
11/22 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites toi sibeliusvekki? Ehkä jos moralla kaivais...

Suosittelen rälläkkää. Muista käyttää suojalaseja!

Vierailija
12/22 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh. Naisilla on ohuempi iho, siitä ryppyyntyminen johtuu.

Vierailija
13/22 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän retinolia, joka myöskin edistää kollageenin tuotantoa. Sekä BHA-tuotetta, joka kuorii ihoa. Kummatkin altistavat auringon vaaroille, joten senkin takia käytän suojakertoimellista voidetta paljaana olevilla ihoalueilla. En todellakaan rupeaisi sheivaamaan kasvojani; en kestäisi mitään sänkeä.

En ole kyllä huomannut, että miehet olisivat jotenkin nuoremman näköisiä kuin naiset. Ihan samalla tavalla tuntuvat rupsahtavan kuin naisetkin, varsinkin jos ovat auringossa paljon.

Vierailija
14/22 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Muistakaa ajaa etenkin silmänympärykset, niihinhän tulee usein ryppyjä.

Vierailija
15/22 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa uskottavaa, että ihotautilääkäri ohjeistaa ihmisiä tekemään jotain, mikä vähentäisi omaa asiakaskuntaansa.

Vierailija
16/22 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän retinolia, joka myöskin edistää kollageenin tuotantoa. Sekä BHA-tuotetta, joka kuorii ihoa. Kummatkin altistavat auringon vaaroille, joten senkin takia käytän suojakertoimellista voidetta paljaana olevilla ihoalueilla. En todellakaan rupeaisi sheivaamaan kasvojani; en kestäisi mitään sänkeä.

En ole kyllä huomannut, että miehet olisivat jotenkin nuoremman näköisiä kuin naiset. Ihan samalla tavalla tuntuvat rupsahtavan kuin naisetkin, varsinkin jos ovat auringossa paljon.

Asutko Suomessa? Saako retinolia pelkästään reseptillä ?

Vierailija
17/22 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuorin aina ennen tosi usein... Kahvinpuruilla. :) Ja joo se kyl sileentää ihoa :)

Vierailija
18/22 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei. Aikanaan menin sen hölmöyden tekemään, että sheivasin untuvaiset säärikarvat ja heti rupesivat kasvamaan paksuina ja tummina. :(

Karvat eivät muutu miksikään siitä että niitä leikkaa ihon päältä lyhyeksi, mutta silti tämä urbaanilegenda jaksaa elää.

Vierailija
19/22 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä merkkinen kulmaveitsi olisi hyvä?

Vierailija
20/22 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa uskottavaa, että ihotautilääkäri ohjeistaa ihmisiä tekemään jotain, mikä vähentäisi omaa asiakaskuntaansa.

Ei ryppyisyys tai vanhalta näyttäminen ole mikään sairaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi