Onko tennarit sopivat hautajaiskengät?
Voiko hautajaisiin laittaa mustat, valkopohjaiset tennarit mustan mekon kanssa, vai pitääkö olla nahkakengät?
Kommentit (12)
Voit ostaa täysmustat kangaskengät esim tokmannilla. Nahkakengät on toki tyylikkäämmät.
En laita nahkakenkiä koska olen vegaani!!
Ei tennareita eikä kangas kenkiä hautajaisiin! Juhlavasti pitää pukeutua myös kenkiä myöten. Nykyaikana pukeudutaan liian vapaasti tärkeisiin tapahtumiin!
Laita nyt vaikka mustat ballerinat ennemmin. Tennarit on vähän sama kuin farkut.
Tennarit mustilla pohjilla ainakin käy hyvin. Mun mummo sanoi aikoinaan ennen kuolemaansa, ettei hänen hautajaisiin tarvitse tulla vaatteilla koreilemaan
Teini voi tulla tennareissa, mutta täysi-ikäiselle ei oikein sovi, jos muuten on musta leninki ja sukkahousut.
Vierailija kirjoitti:
Ei tennareita eikä kangas kenkiä hautajaisiin! Juhlavasti pitää pukeutua myös kenkiä myöten. Nykyaikana pukeudutaan liian vapaasti tärkeisiin tapahtumiin!
Eli nykyisen kulutushysterian aikana pitäisi vielä hautajaiskengätkin olla erikseen muista kengistä? Mulla ei ole, eikä tule yksiäkään nahkakenkiä, eikä sen jälkitelmiä kaappiin pölyttymään. Jos en kelpaa hautajaisiin kangaskengissä, niin mieluummin olen tulematta. Kaikesta ne ihmiset saakin ongelmia revittyä, jopa kengistä.
Vierailija kirjoitti:
Laita nyt vaikka mustat ballerinat ennemmin. Tennarit on vähän sama kuin farkut.
Miksei tummat, siistit farkut käy hautajaisiin?
Hei vähän respektiä nyt! Pubikuteet eivät kuulu surutilaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Teini voi tulla tennareissa, mutta täysi-ikäiselle ei oikein sovi, jos muuten on musta leninki ja sukkahousut.
;
Miksi teini-ikäisiä koskivat eri säännöt kuin muita ?
Kyllä siinä iässä jo oikea hautajaisiin pukeutuminen on syytä oppia.
(jos ei edes siinä, niin milloin muka sitten ?)
Pikkulapset on sitten eri juttu, mutta pääsääntöisestihän heidät viisas äiti jättää jonkun hoitoon ja katsottavaksi hautajaisten ajaksi.
ps* jos ei ole varaa ostaa jotain mustia nahkakenkiä, niin kirpparilta saa tarkoitukseen muutamalla eurolla sopivat.
Vierailija kirjoitti:
Tennarit mustilla pohjilla ainakin käy hyvin. Mun mummo sanoi aikoinaan ennen kuolemaansa, ettei hänen hautajaisiin tarvitse tulla vaatteilla koreilemaan
Hautajaispukeutumisen tulee olla hillittyä ja asiallista.
Vaatteilla 'koreilu' on sitten aivan jotain muuta kuin se.
Nahkakengät. Tuolla Teemu Selänteen äidin hautajaisvierailla jollain oli tuo asukokonaisuus (Iltalehden sivuilla kuva) ja mun mielestä ei oikein natsannut..mutta olen ollut hautajaisissa, joissa vainajan miniällä oli mustat farkut ja tennarit jalassa, joten kai se alkaa olla tämän päivän hautajaistrendi.