Raskaanako vaikka sterilisaatio tehty?
Kertokaa onko muilla samanlaisia kokemuksia.
Menkat nyt reilun viikon myöhässä ilman mitään järkevää selitystä. Sterilisaatio tehty 3,5 vuotta sitten, piuhat poikki jne. Tänään tein jo raskaustestin joka näytti negaa. Olen jo kolmen lapsen äiti ja ainoat kerrat, kun menkat on olleet näin reilusti myöhässä olen ollut raskaana. Ja nyt olen ollut flunssassa jo muutaman päivän ja tajusin, että myös aiempien raskauksien alkaessa olen ollut kipeänä. Noin 3kk sitten kävin vasta gynen tarkastuksessa ja totesi ultratessa, että munasarjoissa on vielä reilusti elämää eli vaihevuosioireistakaan ei pitäisi ilmeisesti vielä olla kyse. Ikää on 38v. Olen aikalailla ihmeissäni mistä kysymys, koska sterilisaation vuoksi pidän raskautta aika mahdottomana. Ja normaalisti kuukautiskiertoni on ollut säännöllinen eli tälläisiä heittoja ei ole ollut. Nyt koska olen flunssassa tuntuu olo muutenkin väsyneeltä ja todella vetämättömältä, niin vaikea sanoa mitään muista oireista. Terveydenhoitaja totesi vain ettei kannata vielä huolestua mutta kuitenkin kyllä tämä vähän huolestuttaa, koska lapsia en ollut enää ajattellut hankkia.
Kommentit (3)
Aamun testi nega, hoitajalle aika keskiviikkona (vasta)
Kävin apteekista digitestin jonka teen huomenna aamulla.....
Tänään kp 38/26
Kp 40/26. Lääkäris todettiin alhaiset estrogeenitasot eli vaihdevuodet iski 😂
Itellä ihan sama ongelma ja tulin täältä etsimään jotain infoa.... Ikää 38v, mitään aktiviteettiä ei ole tutkittu. Kolmen lapsen jälkeen tehtiin sterilisaatio -12. Menkat on toiminu melkeen kellontarkasti, mitään fyysistä syytä en keksi :(
Nyt 9 päivää myöhässä ja viimeks tänään testasin negan. Alkaa jo ahdistaa ja kaikki syöpämahdollisuudetkin pyörimään mielessä :/
Netin raskauslaskureitten mukaan viikkoja olis jo 5+2. Aikaisemmista raskauksista plussa on piirtynyt testiin jo viikolla 3+. Muita raskauteen viittaavia oireita ei ole kuin että maha tuntuu täydeltä/pingottuneelta ja ne menkat puuttuu.
Huomenna uutta testiä kehiin ja jos sekin on nega on jo pakko soittaa lääkäriin.