Järkyttävä kasvojen iho-auttakaaaa
Eli, aina ollut vähän normaalia huonompi.
Muutama vuosi sitten alkoi märkinä ja kehittyi kyseinen akne mikä lie. Hoidettiin pois jotenkuten, mut ei oo palautunut semmoseks, mikä oli ennen tulehtulista.
Eli hoidan näin:
Puhdistus lumenegeeli.
Kasvovesi joskus vaan kun tarvii ettei mene ylihoidoksi pixi glow tonic.
Seerumi ordinary buffet/Lumene c vitamiini
Kuorinta 1 krt vko Madara aha peel naamio
Sit on vahvistava kosteusnaamio kanssa
Rasvoja eli yöks rasvainen voide lidl Q10 tai Lancome yönaamio
Ja päiväksi kosmetologi sarjan vahvistava päivävoide tai avenen herkän sekaiho spf20.
Sanokaa mitä teen väärin.
Miks tää on aina tulehtunut,herkistynyt ja paska. Onks täs pinnalla joku hiiva, huonoja bakteereja vai mikä tässä on.
Tuotteiden poisjättäminen ei tuu kysymykseen.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Kokeile hajusteetonta, parabeenitonta ja hajusteetonta sarjaa. Edim. LV ja erisan ovat hyvin sarjoja joista löytyy perusvoiteet yms. kuivallekin iholle.
Kuorinta ja muu ylihoitaminen pois. Samoin maitotuotteet. Voi olla kyse ruususta tai allergiasta. Ruusuhan voi ilmetä niin monentasoisena.
Siis hajusteetonta, parabeenitonta ja väriaineetonta sarjaa...
Vierailija kirjoitti:
Sulla on hirveä määrä erimerkkisiä ja erilaisia tuotteita käytössä. Kaikenhan ei tarvitse olla samaa sarjaa, mutta nyt kuulostaa siltä, että on sellainen sekametelisoppa käytössä, ettei ihmekään kun iho reagoi. Tässä mun neuvoja:
- Älä missään nimessä jätä kasvovettä pois! Oma ihoni on parantunut huomattavasti, kun aloin käyttää kasvovettä aamuin illoin reilusti, siis pesun jälkeen taputtelen pari kerrosta kasvovettä kasvoille. Kunnon kasvovesi kosteuttaa ja hoitaa ihoa
- Jätä geelimäinen puhdistusaine pois, on liian tuju selvästi oireilevalle iholle. Vaihda puhdistusmaitoon tai öljyyn.
- Yksinkertaista ihonhoitoa! Ota alkuun käyttöön vain puhdistusmaito, kasvovesi ja yksi kasvovoide. Katso mitä tapahtuu!
Mun siskolle lääkäri suositteli humektania, kun iho alkoi näyttää aikuisiän aknen merkkejä, ja hän kehui, että voide tosiaan auttoi ihon kuntoon. Kokeilepa sitä! Toinen, mitä suosittelen, on apteekeista saatava Atopik-sarja. On herkän ihon kotimainen luonnonkosmetiikkasarja. Siinä ei pitäisi olla mitään ihoa ärsyttävää tai allergisoivaa. Käytän sarjaa itse, ja kaikkien kokeilujen jälkeen aion jäädä tämän käyttäjäksi! Sarjasta saa myös kokeilupakkauksen, jos ei heti halua ostaa tavallisen kokoisia puteleita. Mutta jospa hankit tästä sarjasta puhdistusmaidon ja kasvoveden, kasvovoiteen tätä tai humektania. Katsot muutaman viikon, miten iho reagoi yksinkertaiseen hoitoon. Välillä voit tehdä aha peel-kuorinnan, mutta jättäisin senkin aluksi pois.
Kiitos, otan nää käyttöön.
Herkkä iho ei pidä hajusteista eikä säilöntäaineista. Nuorena ihoni parani, kun aloin käyttää peruskosteusvoidetta pesun jälkeen, erisania taisi olla. Vanhempana apuun tulivat e-pillerit, avenen hajusteettomat skin recovery cream ja erityishellävarainen puhdistusgeeli. Nykyisin puhdistan ihoni vielä aqualanilla ennen avenen geeliä. Aamulla pelkkä vesipesu ja kuivaus aina puhtaalla vanutyynyllä. Jos jaksaa iltapesun, niin kuin iho-ongelmainen jaksaa, minusta tuntuu, että meikkivoide pahimmilla punoitusalueilla suojaa ihoa ja parantaa mielialaa. Voimia.
vielä lisäisin: aikanaan minulle diagnosoitiin rosaceaa ja seborreaa... ja kuorinta teki pahaa jälkeä varsinkin rosacea-poskille
puhtaus ja kosteus kirjoitti:
Herkkä iho ei pidä hajusteista eikä säilöntäaineista. Nuorena ihoni parani, kun aloin käyttää peruskosteusvoidetta pesun jälkeen, erisania taisi olla. Vanhempana apuun tulivat e-pillerit, avenen hajusteettomat skin recovery cream ja erityishellävarainen puhdistusgeeli. Nykyisin puhdistan ihoni vielä aqualanilla ennen avenen geeliä. Aamulla pelkkä vesipesu ja kuivaus aina puhtaalla vanutyynyllä. Jos jaksaa iltapesun, niin kuin iho-ongelmainen jaksaa, minusta tuntuu, että meikkivoide pahimmilla punoitusalueilla suojaa ihoa ja parantaa mielialaa. Voimia.
Joo, pakko jaksaa. Meikkivoide auttaa.
Mietin vaan, ettei oo pinnallista ruusua, nimittäin, naamassa kokoajan tuntemuksia, kuumotusta, joskus turpee, et pitäskö käydä tk:ssa,et onks täs joku tulehdus. Ei vaan jaksais alkaa vänkäämään siellä vastaan. Tää ei hetkeäkään tunnu normaalilta, kokoajan epämiellyttävä tunne kasvojen alueella.
Hyviä ehdotuksia olet saanut, mutta minulla pisti silmään tuotteissa tuo Madara Aha Peel Mask. Käytin itse sitä koko viime talven 1 krt/vko ja teki todella hyvää ihon kunnolle.
Mutta auta armias kun kevätaurinko tuli esiin: naamio + uv-säteily sai aikaan aivan järkyttävän reaktion, ihan kuin koko naama olisi tulehtunut, punaisia kutiavia kohtia ja valkoisia näppylöitä. Onneksi tajusin mistä reaktio johtui ja parissa viikossa iho rauhoittui kun jätin naamion pois.
Nyt käytössä on ollut Evolven aha naamio ja se on huomattavasti hellävaraisempi.
puhtaus ja kosteus kirjoitti:
vielä lisäisin: aikanaan minulle diagnosoitiin rosaceaa ja seborreaa... ja kuorinta teki pahaa jälkeä varsinkin rosacea-poskille
Mulle tekee hyvää jälkeä. Tai siis. Vähän ärsyttää, mut parin pvänä päästä lähteny se kuollut ihosolukko ja kirkastunut. Et kuitenki positiivinen muutos. Ja harvennan ton kuorinnan nyt kahden viikon väliks. Oli pitkä aika ku en kuorinu ollenkaan, oli tosi tunkkainen.
Vierailija kirjoitti:
Hyviä ehdotuksia olet saanut, mutta minulla pisti silmään tuotteissa tuo Madara Aha Peel Mask. Käytin itse sitä koko viime talven 1 krt/vko ja teki todella hyvää ihon kunnolle.
Mutta auta armias kun kevätaurinko tuli esiin: naamio + uv-säteily sai aikaan aivan järkyttävän reaktion, ihan kuin koko naama olisi tulehtunut, punaisia kutiavia kohtia ja valkoisia näppylöitä. Onneksi tajusin mistä reaktio johtui ja parissa viikossa iho rauhoittui kun jätin naamion pois.
Nyt käytössä on ollut Evolven aha naamio ja se on huomattavasti hellävaraisempi.
Ok kiitos vinkistä.
Minä kyllä sanoisin, että aivan liikaa tököttejä. Ja jotakin Lumenea ei kyllä ensimmäisenä tulisi mieleen laittaa oireilevalle iholle, ei myöskään mitään seerumeita tai erikoistuotteita. Joka tapauksessa vähentäisin tuotteet putsariin ja kosteusvoiteeseen, kuorinta ehkä kerran viikossa. Jos haluat pitäytyä valitsemissasi merkeissä, pitäydy, mutta vähennä tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro nyt vähän tarkemmin mikä siinä ihossa on vikana, miltä näyttää, onko kuiva, rasvoittuuko, kutiaa, kiristää, epäpuhtauksia...? Kuva auttaisi?
Rasvoittuu vähän normaalia enemmän. Pintakuiva.
Usein kuumottaa ja vähän turpee. Kosketusihottumaa?
Kauttaaltaan tulehtuneelta ja huonon näköinen. Ei näppylöitä. Joskus yksittäisiä epäpuhtauksia.
Tuli mieleen allergia. Itsellä kun on allerginen reaktio niin se näkyy aina naamassa (ei muualla) seuraavat 2-3 viikkoa, kunnes iho on toipunut ja uusiutunut. Silloin hoidan sitä mahdollisimman vähän, paranee nopeammin. Mutta paha tietenkään sanoa onko kohdallasi kyse jostain ihan muusta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sun ruokavalioon kuuluu??
Ihan kaikkea. Sekasyöjä. Viljaa ja maitoa oon aina vähentämässä, kun ne ei sovi, mut sit aina tulee syötyä niitäkin.
Ihoni on hyväkuntoinen. Meikkaan ja käytän puhdistukseen etupäässä vain apteekkisarjan misellivettä. Yöksi toisen apteekkisarjan hyaluronivoidetta. Joskus, kun on enemmän meikkiä, sattumalta kolmannen(!) apteekkisarjan 3in1 puhdistusmaitoa.
Sarjat ovat Uriage, La Roche Posay ja Vichy.
En koskaan kuori. Seerumeita en käytä. Juon paljon vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro nyt vähän tarkemmin mikä siinä ihossa on vikana, miltä näyttää, onko kuiva, rasvoittuuko, kutiaa, kiristää, epäpuhtauksia...? Kuva auttaisi?
Kauttaaltaan tulehtuneelta ja huonon näköinen. Ei näppylöitä. Joskus yksittäisiä epäpuhtauksia.Tuli mieleen allergia. Itsellä kun on allerginen reaktio niin se näkyy aina naamassa (ei muualla) seuraavat 2-3 viikkoa, kunnes iho on toipunut ja uusiutunut. Silloin hoidan sitä mahdollisimman vähän, paranee nopeammin. Mutta paha tietenkään sanoa onko kohdallasi kyse jostain ihan muusta.
Siis kun mulla jotain tämmöstä. Tähän ois viel ihan ok. Vaiva pitkäaikainen mulla. Et ainoo mikä huolettaa on se vaihtoehto, että pinnallinen ruusu tms tulehdus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt käytössä on ollut Evolven aha naamio ja se on huomattavasti hellävaraisempi.Ok kiitos vinkistä.
https://www.houseoforganic.fi/product/5004/evolve-organic-beauty-miracl…
Tässä tämä Evolven naamio mitä olen nyt käyttänyt Madaran tilalla.
Hormonaaliseen akneen autto mulla vaan basiron voide. Iltasin sitä vaan kasvoihin ja about 2 viikkoa niin naama on ku vauvan pylly. Ja epäpuhtauksia oli todella paljon.. eipä oo enään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt käytössä on ollut Evolven aha naamio ja se on huomattavasti hellävaraisempi.Ok kiitos vinkistä.
https://www.houseoforganic.fi/product/5004/evolve-organic-beauty-miracl…
Tässä tämä Evolven naamio mitä olen nyt käyttänyt Madaran tilalla.
Kiitos, ostan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauttaaltaan tulehtuneelta ja huonon näköinen. Ei näppylöitä. Joskus yksittäisiä epäpuhtauksia.
Hellävarainen putsari, esim. Cetaphil oily skin cleanser tai Cetaphil gentle skin cleanser. Jätä hajustetut tuotteet pois. Luinnonkosmetiikka ärsyttää omaa herkkää ihoani. Minulla ei ole akne, atooppinen iho joka reagoi herkästi. Kun ihoni reagoi käytän vain Cetaphiliä tai perusvoidetta putsarina (muut eivät tarpeeksi hellävaraisia). Avenen lähdevesisuihke ja Humektan perusvoide. Avene Hydrance optimake light tai Misshan cc voide sisältävät aurinkosuojan.
Vierailija kirjoitti:
Hormonaaliseen akneen autto mulla vaan basiron voide. Iltasin sitä vaan kasvoihin ja about 2 viikkoa niin naama on ku vauvan pylly. Ja epäpuhtauksia oli todella paljon.. eipä oo enään.
Teininä joskus käytin. Ihan hyvä tuote, mut liian vahva mulle. Käytän yksittäisen näppylän päälle, siihen toimii hyvin.
Kokeile hajusteetonta, parabeenitonta ja hajusteetonta sarjaa. Edim. LV ja erisan ovat hyvin sarjoja joista löytyy perusvoiteet yms. kuivallekin iholle.
Kuorinta ja muu ylihoitaminen pois. Samoin maitotuotteet. Voi olla kyse ruususta tai allergiasta. Ruusuhan voi ilmetä niin monentasoisena.