keksikää minulle työ _ yksi ainoa kriteeri _ ei raivotautisia
Mielelläni ansaitsisin rahaa eli mielelläni tekisin töitä. Minulle on aivan sama mitä työtä teen, minulla on työlleni vain yksi vaatimus: työn on oltava sellainen jossa en koskaan joudu tekemisiin yhdenkään raivotautisen ihmisen kanssa. Eli mikähän työ voisi sopia?
Tällä hetkellä tosiaan olen onnellinen "vapaaehtoisesti työtön" eli mieluummin elän työttömänä toimeentulotuella kuin olen sekuntiakaan raivotautisten keskuudessa työelämässä. Olen siis raivotautisten työttömäksi pakottama. Ikä 30v, olen terve, olen korkeakoulutettu, osaan kieliä ja työkokemusta on. Voin kyllä mainiosti jatkaa toimeentulotuella eläkkeelle asti, mutta tietysti erittäin mielelläni tekisin töitä, jos tuollainen ihmeellinen asia löytyy eli raivotautisista vapaa työ. Onko sellaista olemassa vai onko se vain utopia? Vai onko parempi että elän loppuikäni yhteiskunnan loisena, raivotautisten työntekijöiden kustannuksella, raivotautisten verorahoilla?
Kommentit (13)
Raivotautinen = sanoo ap:lle jotain ylipäätään mistään asiasta.
Onhan niitä töitä joissa ei ole raivotautisia. Siis kaikki ne työt joissa ei olla ollenkaan ihmisten kanssa tekemisissä. Eli ainakin jotkin tietokonetyöt ja mitä niitä nyt onkaan...
Vierailija kirjoitti:
Raivotautinen = sanoo ap:lle jotain ylipäätään mistään asiasta.
Sinä senkin raivotautinen!
Mäkin oon kyllä siihen lopputulokseen tulllut että on parempi elää muiden kustannuksella kuin mennä töihin muiden kiusattavaksi.
Luontokartoittaja. Yksin metsässä päivät pitkät. On siellä kyllä raivotautisia hyttysiä.
Ensin pitää määrittää raivotautinen. Sana ei taida tänä päivänä olla juuri käytössä enkä tiedä mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa. Vihaista ihmistä? Ihmistä joka joskus suuttuu? Koko ajan kiukkuista mielensäpahoittajaa?
Mä en ainakaan tunne ketään, jonka määrittelisin raivotautiseksi.
Ryhdy tutkijaksi ja hanki pesti joltain sääasemalta tai muulta tutkimus/havaintoasemalta. Usein tällaiset tutkimusasemat sijaitsee jossain korvessa, saarella tai muuten vaan hevon kuusessa keskellä ei-mitään.
Miinuksena tässä on tietysti se, että hommaan tarvitaan yliopistotutkinto.
Ellei sulla ole sopivaa tutkintoa, ryhdy talkkariksi tällaiselle tutkimusasemalle. Yliopistot palkkaa niihin yleensä omaa henkilökuntaa huolehtimaan paikan ylläpidosta.
Valitettavasti myös siellä hevon kuusessa voi törmätä toisiin ihmisiin, mutta tuskinpa akateemisessa porukassa on niin paljon "raivotautisia". Kaipa jokainen tutkija, joka moisella asemalla vierailee, on enemmän tai vähemmän introvertti.
Mitään tietokonehommia en suosittele. Ne on nykyään tiimityötä ja niissä on pakko tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa.
Tai sitten menet terapiaan käsittelemään sun traumoja, niin ettet joudu välttelemään "raivotautisia" loppuelämäsi ajan. Missä on toisia ihmisiä, siellä on aina myös kusipäitä, kiusaajia ym. epämiellyttäviä tyyppejä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä töitä joissa ei ole raivotautisia. Siis kaikki ne työt joissa ei olla ollenkaan ihmisten kanssa tekemisissä. Eli ainakin jotkin tietokonetyöt ja mitä niitä nyt onkaan...
Tämä. Jos töissäsi törmäät ihmisiin niin varmasti törmäät myös sairaisiin ihmisiin. Joten mene töihin joissa ei ole ollenkaan ihmisiä. Valitettavasti sellaisista töistä nykypäivänä haaveilevat tosi monet, joten ei niitä töitä läheskään kaikille riitä, ei edes todella päteville ja motivoituneille.
Jos raivotautisia tahdot välttää niin ei kyllä kannata kirjoittaa tääne av-palstalle. Joskin, kyllä mä nyt keksin sulle neuvon: mene töihin minne vain Suomen ulkopuolelle. Ja nyt poistu tältä palstalta äkkiä ennenkuin hullut hyökkäävät.
Annan pienen vinkin, pysy poissa ihan erityisesti tehtaista ja muista vastaavista paikoista, näissä on töissä varsin paljon luonnevikaisia ihmisiä eikä työnjohtoa yleensä kiinnosta kuin se, että karjalauma tulee töihin ja tottelee.
Eikös autokuskit ole lähinnä omassa hyvässä seurassaan? Palkkakin on käsittääkseni erittäin ok.
Tapaatko vapaa-ajallasi ihmisiä? Vai oletko linnoittautunut kotiisi?
Tämän palstan moderaattori.