Juhannus yhteisellä mökillä miehen sukulaisten kanssa:(
Meni kyllä sukset ristiin todella pahasti.
Saatiin sinne kutsu jo toukuussa ja hetken mielenhäiriöstä johtuen vastasimme kyllä.
Olin valmiiksi tehnyt grillattavia ja ostanut salaattiainekset ja juotavaa. Oli sieniä, maissia, täyteetyjä tomaatteja, paprikoita) olin leikannut pihvit ja maustanut. Lapset pesivät perunat koko poppoolle ja mies grillasi. Joka päivälle oli jotain. Muu väki hoiti aamiaiset ja iltapalat.
Tämän lisäksi mun olisi pitänyt vahtia miehen siskon lapsia että he saavat nukkua päikkärit jne. Kun en tähän suostunut (mies teki isänsä kanssa jo puuhommia) niin anoppi pakotti meidän teinejä vahtimaan lapsia ja marmatti joka välissä heille kännykällä olosta.
Teinien olisi pitänyt myös vahtia heitä kun menevät uimaan mutta tähän pistin stopin.
Lauantaina sain kuulla suorat sanat että ”jos ei mitään tee, saa mennä kotiin”
Vastasin että olen tehnyt joka päivä päivällisen ja kattanut sekä korjannut jäljet pois (tiskit yms.)
Mutta ilmeisesti sitten loppuaikakin olis pitänyt olla jotain työleiriä vielä sen lisäksi että mies laittoi puita ja lämmitti saunan joka ilta.
Lapset olivat kuulemma myös laiskoja kun vaan keskenään pelasivat tikkaa/krokettia tai olivat kännyköillään. Tosiasiassa he pesivät joka päivä uudet perunat koko porukalle ja vahtivat lapsia 1-2h ja lopun aikaa olivat keskenään.
Meidän perhe ilmeisesti kutsuttiin sinne tekemään hommat heidän puolestaan.
No olip kaunis lauantaiyö ajella kotiin ja todeta ettei ikinä enää sukulaisjuhannusta ainakaan heidän kanssaan.
Mites muilla?
Kommentit (28)
Ai kamalaa. Muista tää sit ens vuonna, jos kutsua pukkaa!
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa. Ikinä ei kannattaisi olla mitään yhteisiä mökkejä kenenkään kanssa.
Joo ei olla pljon tuolla käyty kun on vielä miehen vanhempien käytössä vaikka mies ja hänen siskonsa sen omistavatkin.
Saa nähdä mitä tapahtuu kun heistä aika jättää.
Harmittaa vaan kun anoppi haukkui lapsetkin laiskoiksi. Mies kyllä sanoi suoraan etteivät he ole mitään lapsenvahteja serkuilleen mutta kyllä siitä pha maku jäi suuhun.
Ap
Kuulostaa siltä ettei teit hyvän päätöksen.
Meillä oli ihanan rento kaupunkijuhannus.Ilman sukulaisia, hyttysiä tai työleiriä.Ensi vuonna viettänemme jussin Suomen rajojen ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei olla pljon tuolla käyty kun on vielä miehen vanhempien käytössä vaikka mies ja hänen siskonsa sen omistavatkin.
Saa nähdä mitä tapahtuu kun heistä aika jättää.
Harmittaa vaan kun anoppi haukkui lapsetkin laiskoiksi. Mies kyllä sanoi suoraan etteivät he ole mitään lapsenvahteja serkuilleen mutta kyllä siitä pha maku jäi suuhun.
Ap
Minun miehelläni on kanssa pikkusisko, ja alkaa olla kohta välit poikki, koska miehen vanhemmat kohtelevat perheitä todella räikeän epätasa-arvoisesti. Ei sille mitään voi, säälittää nuo miehet, mutta lapsia pitää suojella.
Voi kamalaa. Ihanko teinit joutui perunoita pesemään?
Voimia ja jaksamista perheellenne!
Menihän tuo ihan hyvin.
Ette sentään tapelleet keskenänne. Minä olen lyönyt veljeäni 2 kertaa ja isääni kerran. Siitä on kyllä aikaa mutta kuitenkin hävettää ja kaduttaa:(
Pitäkää teinien puolta. On kurjaa, kun on kutsuttu vain tekemään hommia. Riittää, että auttoivat ruoanlaitossa. Lasten vahtimisesta olisi voinut jo maksaa, ei sitä ilmaiseksi kukaan tee muuta kuin omat vanhemmat ja isovanhemmat. Teineillä on oikeus viettää juhannusta rentoutuen ihan siinä, missä näiden pienten lasten vanhemmillakin - erona se, että teinit eivät ole tehtailleet niitä vahdittavia vaan nämä pikkulasten vanhemmat, joten hoitakoon omat pilttinsä tai pysyköön kotona.
Meidänkin mökille tuli muutama vuosi sitten miehen siskon perhe ja appivanhemmat, mukanaan kolme pientä lasta, vauva, 2v ja 4v. Minä odotin esikoista. Oltiin puhuttu, että yhdessä käydään kaupassa ja tehdään ruoat, mutta jotenkin halusin kuitenkin emäntänä varautua ja ostettiin grillattavaa ja perunoita, salaattitarpeita ja aamiaisjutut. Ihan hyvä, koska siskon perhe toi vain juotavia, anoppi pullaa ja mansikoita. Minä valmistin ruoat, tiskasin tiskit ja aamuisin hoidin 4v ja 2v, jotta vanhemmat saivat nukkua pitkään. Mahaa juili eikä olo ollut kovin hehkeä (rv 35 menossa). Tokihan muut hoitivat saunan lämmittämiset ja kahvin keittämiset ja miehen sisko tiskasi kerran iltapalatiskit, anoppi kerran aamupalatiskit. Voin kertoa, että ison seurueen ruoanlaittoon ja tiskien tiskaamiseen meni ihan koko päivä. Aamiaisen ja tiskien jälkeen aloitin perunoiden raaputtamisen ja salaatin valmistamiset, ja kun muut hoitivat grillaamisen, niin kuulemma pääsin niin helpolla, kun vaan vähän perunoita keittelin ja lopuksi tiskasin. Kahvin jälkeen taas tiskasin ja aloitin päivällisvalmistelut ja sitten taas tiskasin ja illalla vielä kertaalleen tiskasin, jotta astiat riittäisivät aamuksi. Kauhea työleiri!
Niin, ja niitä pikkulapsia vahdin ihan siksi, että vanhemmat eivät välittäneet nousta näiden mukana ja ipanat repivät keittiön laatikoista tavaroita ja hakkasivat käsillä ikkunoita, joten oli pakko vähän vahtia, että mikään ei mene rikki.
Vierailija kirjoitti:
Pitäkää teinien puolta. On kurjaa, kun on kutsuttu vain tekemään hommia. Riittää, että auttoivat ruoanlaitossa. Lasten vahtimisesta olisi voinut jo maksaa, ei sitä ilmaiseksi kukaan tee muuta kuin omat vanhemmat ja isovanhemmat. Teineillä on oikeus viettää juhannusta rentoutuen ihan siinä, missä näiden pienten lasten vanhemmillakin - erona se, että teinit eivät ole tehtailleet niitä vahdittavia vaan nämä pikkulasten vanhemmat, joten hoitakoon omat pilttinsä tai pysyköön kotona.
Meidänkin mökille tuli muutama vuosi sitten miehen siskon perhe ja appivanhemmat, mukanaan kolme pientä lasta, vauva, 2v ja 4v. Minä odotin esikoista. Oltiin puhuttu, että yhdessä käydään kaupassa ja tehdään ruoat, mutta jotenkin halusin kuitenkin emäntänä varautua ja ostettiin grillattavaa ja perunoita, salaattitarpeita ja aamiaisjutut. Ihan hyvä, koska siskon perhe toi vain juotavia, anoppi pullaa ja mansikoita. Minä valmistin ruoat, tiskasin tiskit ja aamuisin hoidin 4v ja 2v, jotta vanhemmat saivat nukkua pitkään. Mahaa juili eikä olo ollut kovin hehkeä (rv 35 menossa). Tokihan muut hoitivat saunan lämmittämiset ja kahvin keittämiset ja miehen sisko tiskasi kerran iltapalatiskit, anoppi kerran aamupalatiskit. Voin kertoa, että ison seurueen ruoanlaittoon ja tiskien tiskaamiseen meni ihan koko päivä. Aamiaisen ja tiskien jälkeen aloitin perunoiden raaputtamisen ja salaatin valmistamiset, ja kun muut hoitivat grillaamisen, niin kuulemma pääsin niin helpolla, kun vaan vähän perunoita keittelin ja lopuksi tiskasin. Kahvin jälkeen taas tiskasin ja aloitin päivällisvalmistelut ja sitten taas tiskasin ja illalla vielä kertaalleen tiskasin, jotta astiat riittäisivät aamuksi. Kauhea työleiri!
Niin, ja niitä pikkulapsia vahdin ihan siksi, että vanhemmat eivät välittäneet nousta näiden mukana ja ipanat repivät keittiön laatikoista tavaroita ja hakkasivat käsillä ikkunoita, joten oli pakko vähän vahtia, että mikään ei mene rikki.
Kaupasta saa kertakäyttöastioita ihan tällaiseen tarpeeseen.
Mä en oikeasti käsitä, miten aina jollakin on näitä kamalia reissuja sukulaisten kanssa. Hyväksikäyttöä jne. Itse en ole tällaiseen törmännyt koskaan. Kai olen vain onnekas. Tämä on vain jotenkin tuntuu olevan todella yleistä, että sukulaiset marmattaa tai vaihtoehtoisesti sukulaiset eivät tee yhtään mitään itse ja elävät kuin siat pellossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupasta saa kertakäyttöastioita ihan tällaiseen tarpeeseen.
Kertakäyttöisiä paistinpannuja, kattiloita, puukkoja, kuorimaveitsiä, grilliritilät, kannut, kastikekulhot, kauhat... Jaa...
Ja kotonako ap olisi vain maannut ja räkinyt kattoon?
Ap tsempit ja sympatiat sinne! Lohdullista kuulla että jollain muullakin on ollut vähän huono juhannus sukumökillä. Meillä tuli riitaa sukulaisen kanssa. Harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi kamalaa. Ihanko teinit joutui perunoita pesemään?
Voimia ja jaksamista perheellenne!
Miten pääsit koulusta läpi, kun et ymmärrä lukemaasi?
Minulla oli ihana juhannus miehen kanssa kahdestaan kotona. Ja on varmasti seuraavatkin juhannukset :)
Lauantaiyönä ajelitte kotiin..juhlitte siellä juhannusta?
Miehesi lämmitti monena iltana saunan?
Sä teit ruokaa monena päivänä?
Kui hemmetin pitkä Juhannusaika teillä on?
Just tän takia mä en mene miehen suvun mökille. Ah mikä rauha kotona. Oma tupa, oma lupa.
Semmosta se on.
Opit varmaan jotain.
Tjaa. Me miehen kanssa nautimme kylpylässä rentoutuen.
miehen sukulaisethan ne aina on niitä pahiksia. ap ei omien sanojensa mukaan ole edes itse tehnyt muuta kuin sotkenut salaatin, ja nyt hän on niin loukattu?
ja teinienkö ei tarvitse av-mammojen mielestä osallistua edes siihen perunoiden pesemiseen?
sukulaiset tässä on voittajia, jos ap jättää tulevaisuudessa mökkeilyt väliin.