Vesittävä/pois selittävä anoppi
Mitä tekisitte tällaisessa tilanteessa?
Minä sanon isommalle lapselle, että ei ole kivaa, että nalkuttaa pienemmälle julkisesti pikkuasioista. Tekee tätä ihan koko ajan. Anoppi heti ryntää vesittämään sanomiseni, että eihän tuo nyt haittaa, tuohan on ystävällistä.
Minä sanon lapselle että tämäjatämä ei käy. Anoppi ryntää halaamaan lasta sanoen, että tule tänne meille, täällä saat tehdä.
Ärsyttää niin että meinaa pää haljeta. Koko ajan tällaista samanlaista
Kommentit (6)
Sano anopille, että tämä ei käy. Kun nyt lähdet, vielä ehdit.
Jos sanon anopille siinä tilanteessa, nousee yleinen älämölö. Sitäkin on yritetty. Minusta tuo on vaan ihan älyttömäm törkeää.
Ap
Meillä sama. Oma tulkintani on, että anoppi ostaa tällä tavoin lasten hyväksyntää. Hän on niiiiiin mukava, varsinkkn muihin verrattuna! Toisekseen, hän ei kestä lasten negatiivisia tunteita, vaan ne täytyy vaientaa. Kaikki ikävä selitellään ja silitellään pois, ettei vaan anopille tule paha mieli, kun lapselle tuli mielipaha.
Sanoisin siitä huolimatta, joka ikinen kerta.
Voisin myös kokeilla ns omaa lääkettä, että vesittää anopin.
Sitten toki on se aikuismaisin tapa. Anoppi pöydän ääreen ja juttelemaan. Voit vaikka aloittaa kysymällä, tekikö hänen äiti tai anoppi hänelle samaa aikoinaan ja miltä se tuntui
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama. Oma tulkintani on, että anoppi ostaa tällä tavoin lasten hyväksyntää. Hän on niiiiiin mukava, varsinkkn muihin verrattuna! Toisekseen, hän ei kestä lasten negatiivisia tunteita, vaan ne täytyy vaientaa. Kaikki ikävä selitellään ja silitellään pois, ettei vaan anopille tule paha mieli, kun lapselle tuli mielipaha.
Jep. Jotain tällaista. Ihmeellinen kilpailutilanne. Plus oma ahdistus pienimmästäkin lapsen kielteisestä tunteesta.
Ap
Vaimenna se anoppi. Sanot esim. että "tämän asian päätän minä".