Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskonnollinen lahko ja rakkaudentäyteinen ilmapiiri

Vierailija
24.06.2018 |

Mikä olisi sellainen uskonnollinen lahko, jossa saa avoimesti ylistää Jumalaa ja johon periaatteessa kaikki ovat tervetulleita?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä Jumalaa haluaisit ylistää?

Vierailija
2/27 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa lahkossa on aluksi rakkaudentäyteinen ilmapiiri ja sitten meno muuttuu rumaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta oma lahko.

Vierailija
4/27 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa kaikki ovat yhtä suurta perhettä.

Vierailija
5/27 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita vaikka Patmos lähetyssäätiöön.Siellä he varmasti keskustelevat kanssasi asiasta ja neuvovat sinua löytämään itsellesi sopivan seurakunnan.

Vierailija
6/27 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monessa lahkossa on aluksi rakkaudentäyteinen ilmapiiri ja sitten meno muuttuu rumaksi.

Juu, tule sellaisena kuin olet, me rakastamme sinut seurakuntaamme sopivaksi ja varmasti annamme sinun ymmärtää, mitä sinulta vaadimme.

Manipuloinnin muodot ovat monet. "Kristillisyyttä" härskeimmillään. 😒😫

Vierailija
7/27 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä"manipuloidaan"uutisissa,mainoksissa tai jopa tv-sarjoissa.Kysymys on siitä miten me näemme ympärillä olevan maailmamme ja mitä me haluamme siitä valita.Suosittelen joskus olemaan ilman mediaa ja esitettäviä ohjelmia.Elämän tosi merkityksen voi löytää silloin hiljaisuudesta,luonnosta,sekä Raamatusta.Pääset ymmärtämään millä oikeasti on merkitystä elämässäsi.Kun opit näkemään totuuden,olet todella silloin vapaa.Jeesus tekee sinut vapaaksi synnin kahleista ja kaiken turhan orjuudesta.Jeesus kysyi opetuslapsilta kun ihmiset lähtivät pois hänen luotaan.Haluatteko tekin lähteä pois.Opetuslapset vastasivat.Mihin me menisimme,koska sinulla iankaikkisen elämän sanat.

Vierailija
8/27 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait varmasti nyt evästä matkallesi.Onnea matkaan.

Vierailija
9/27 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Helluntalaisista aika ruusuinen kuva. Ja mitä tulee Vanhoillislestoihin Kaarle Hurtig on kuvaillut omalta osaltaan ilmapiiria aika upeaksi siellä ja kehunut julkisuudessa paljon sitä myönteistä mitä on kokenut.

Vierailija
10/27 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä voisin selvittää, millaiseen lahkoon kelpaisin? Olen niin yksinäinen ja rakkaudenkaipuinen. Minulla ei ole mitään muuta rakkautta kuin Jumalan rakkaus, sillä ihmiset suhtautuvat minuun jotenkin nurjamielisesti, vaikka koetan tehdä elämässäni parhaani. Puolison löytäminen on käytännössä mahdotonta kaltaisilleni ja kukaan ei tee missään aloitteita seurusteluun tai kaveruuteenkaan.

Olen vain jotenkin naisena epäkelpo ilmeisesti. Olen koulutettu, työssäkäyvä, kohtelias, vilpitön, siisti, hoikka, absolutisti jne., mutta ihmiset vieroksuvat minua ja suhtautuvat nihkeästi ja etäisesti. Kunpa saisin jossain olla osa rakastavaa yhteisöä, ettei mun enää tarvitsisi olla yksin. Missä voisi olla aidosti suvaitsevaisia ja ystävällisiä ihmisiä, jotka hyväksyisivät ne muiden hyljeksimät yksilöt myös? Olisin niin onnellinen, jos saisin samanhenkisiä, mukavia ihmisiä elämääni.

Vierailija
11/27 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auta armias, jos olet perustavalaatuisesti jotenkin erilainen. Siihen se rakkaus loppuu.

Vierailija
12/27 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auta armias, jos olet perustavalaatuisesti jotenkin erilainen. Siihen se rakkaus loppuu.

Mitä tarkoitat erilaisella? Pelkäån olevani juuri sellainen, sillä ei minusta kukaan muutenkaan oikein pidä. :( Mulla on todella vähän kavereita ollut aina. Siis olen ihan menestynyt opinnoissani (akateeminen koulutus) ja työssäni sekä periaatteessa ok-näköinen (ollut joskus mallinakin), siisti, hoikka, naisellisen näköinen ja peittävästi pukeutuva jne., mutta en ole klassisella tavalla kaunista vaimomateriaalia, joten en ole oikein saanut kunnon puolisoa koskaan. Lisäksi olen erittäin ujo, mutta kiltti ja lojaali sekä itse olen hyvin suvaitsevainen ja rento. Pelkään tosiaan, etten kelpaa ainakaan kovin moneenkaan porukkaan, sillä olen yksinäinen. Tosin yksinäisenä juuri kaipaisin ihmisiä ympärilleni. T. Ap

Vierailija
13/27 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kannata mihinkään lahkoon liittymistä. Niissä on usein kieroutunut meno, jossa pomot ovat tehneet omat tulkintansa asioista ja kaikkien kuuluu juuri niiden mukaan elää.

Minusta ainakin kristinusko on nimenomaan hyvin tulkinnanvarainen, kun puhutaan Raamatusta ja sen opeista. Itse olisin tekemisissä seurakunnan kanssa yleisesti ja harjoittaisin uskontoa itseni kanssa. Kukaan ei määräile tai kyseenalaista tapaani uskoa ja elää. Milloin pitäisi tehdä lapsia ainakin 5, ei saa katsoa televisiota, ei saa kilpaurheilla, ei saa letittää hiuksia, toinen sanoo ettei saa käyttää soittimia virsien kanssa ja toinen sanoo että saa jne.

Vierailija
14/27 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä voisin selvittää, millaiseen lahkoon kelpaisin? Olen niin yksinäinen ja rakkaudenkaipuinen. Minulla ei ole mitään muuta rakkautta kuin Jumalan rakkaus, sillä ihmiset suhtautuvat minuun jotenkin nurjamielisesti, vaikka koetan tehdä elämässäni parhaani. Puolison löytäminen on käytännössä mahdotonta kaltaisilleni ja kukaan ei tee missään aloitteita seurusteluun tai kaveruuteenkaan.

Olen vain jotenkin naisena epäkelpo ilmeisesti. Olen koulutettu, työssäkäyvä, kohtelias, vilpitön, siisti, hoikka, absolutisti jne., mutta ihmiset vieroksuvat minua ja suhtautuvat nihkeästi ja etäisesti. Kunpa saisin jossain olla osa rakastavaa yhteisöä, ettei mun enää tarvitsisi olla yksin. Missä voisi olla aidosti suvaitsevaisia ja ystävällisiä ihmisiä, jotka hyväksyisivät ne muiden hyljeksimät yksilöt myös? Olisin niin onnellinen, jos saisin samanhenkisiä, mukavia ihmisiä elämääni.

Älä jaksa spämmätä tästä aiheesta patjallanukkujanainen. Susta ei  tykätä  sun sussa ei ole mitään aitoa ja omaa. Montako kertaa se pitää sulle sanoa? Kehitä se oma personallisuus jostain äläkä koita ennakoida millainen sun pitäis olla jotta susta tykätään. Sellainen on feikkiä.

Vierailija
15/27 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kedon kukat ja taivaan linnut kirjoitti:

Soita vaikka Patmos lähetyssäätiöön.Siellä he varmasti keskustelevat kanssasi asiasta ja neuvovat sinua löytämään itsellesi sopivan seurakunnan.

Eiii, älä soita sinne, he ovat keskittyneet lähinnä rahankeräämiseen.

Vierailija
16/27 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tilanne palaa taas samaan perusdilemmaani eli en voi löytää rakkautta etsimällä, vaan se vain on jo olemassa valmiiksi ja ihmisten kohdalla tulee luokseni, jos on tullakseen.

Mun pitäisi vain hyväksyä itseni ja sitten ehkä ihmiset alkaisivat viihtyä seurassani ja toki voin muuttaa itseäni enemmän keskiverroksi. Rakkauteni Jumalaan on henkilökohtainen suhteeni ja ei siinä varmaankaan mikään seurakunta auta mitään. Kun siis ne ihmiset ovat "vain" ihmisiä pinnallisine ajatuksineen, hierarkioineen, pahoine, pyrkyrimäisine taka-ajatuksineen.

En varmaankaan löydä hyviä, rakastavia ihmisiä mistään, sillä kaikki ovat varmaankin yhtä kilpailuhenkisiä ja ulkokultaisia. Olen yksin ja luen Raamattua kotona. :) Ystävinäni ovat ajatukset ja unelmani. Ei voi mitään. :/ Olen yksin, mutta Jumala rakastaa minua. Ihmiset eivät minusta välitä.

T. Ap

Vierailija
17/27 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kannata mihinkään lahkoon liittymistä. Niissä on usein kieroutunut meno, jossa pomot ovat tehneet omat tulkintansa asioista ja kaikkien kuuluu juuri niiden mukaan elää.

Minusta ainakin kristinusko on nimenomaan hyvin tulkinnanvarainen, kun puhutaan Raamatusta ja sen opeista. Itse olisin tekemisissä seurakunnan kanssa yleisesti ja harjoittaisin uskontoa itseni kanssa. Kukaan ei määräile tai kyseenalaista tapaani uskoa ja elää. Milloin pitäisi tehdä lapsia ainakin 5, ei saa katsoa televisiota, ei saa kilpaurheilla, ei saa letittää hiuksia, toinen sanoo ettei saa käyttää soittimia virsien kanssa ja toinen sanoo että saa jne.

Heh, onpa sinullakin varsin kammottava kuva uskovista - Itse olen ollut uskossa yli 32 vuotta, enkä ole ikinä ollut sitoutunut mihinkään tuollaisiin pakotteisiin, eivätkä ne todellakaan kuulu kristinuskoon tai Raamatun opetuksiin millään tavoin.

Vaan ovat ihmisten keksimiä omia lakeja ja säädöksiä, joilla sitovat ihmisparkoja tahtoaan tekemään.

Jeesus nimenomaan kutsuu ihmisiä vapauteen, irti kaikenlaisesta lakihenkisyydestä ja pahuudesta Jumalanlasten iloon ja irti synninorjuudesta. 

Vierailija
18/27 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jaksa spämmätä tästä aiheesta patjallanukkujanainen. Susta ei  tykätä  sun sussa ei ole mitään aitoa ja omaa. Montako kertaa se pitää sulle sanoa? Kehitä se oma personallisuus jostain äläkä koita ennakoida millainen sun pitäis olla jotta susta tykätään. Sellainen on feikkiä.

Mitä se "oma persoonallisuus" sinulle tarkoittaa? Kaikilla ihmisillähän on oma persoonallisuus. Kommentistasi tulee sellainen vaikutelma, että pitäisi olla räväkkä, sosiaalinen, puhelias ja impulsiivinen ja ettei ujoilla hissukoilla siis muka olisi persoonallisuutta. Onhan minullakin taustani siihen, miksi olen tällainen. Esim. sukulaiseni ovat pienestä pitäen mollanneet ja haukkuneet minua ja satun vain olemaan herkempi, joten itsetuntoni on jäänyt todella heikoksi. Lisäksi olen hieman ujo. Tottakai sellaiselle ihmiselle tulee tarve yrittää olla enemmän sellainen kuin ne "suositummat" ovat, vaikka minulle sellainen onkin vaikeaa. Avaisitko siis hieman kommenttiasi? Ihan hyvällä tarkoitan, mutta kiinnostaisi vain. T. Ap

Vierailija
19/27 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kedon kukat ja taivaan linnut kirjoitti:

Eiii, älä soita sinne, he ovat keskittyneet lähinnä rahankeräämiseen.

Ok! Olisiko joku nettisivu ym., jossa olisi tietoa aihetta sivuten?

Vierailija
20/27 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoavaiset on vajakkeja...hehehee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme