Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko 3200€/kk palkalla toimeen?

Emily
24.06.2018 |

Mitä mieltä olette, pystyykö yksinasuva tulemaan toimeen 3200e/kk palkalla. Saako tollassilla tuloilla ostettua oman asunnon ok-seudulla? Mitä tuollaisella palkalla saa ja mihin ei ole varaa?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto vai netto?

Bruttonahan tuo on muutaman satasen alle miesten keskiarvon, jota olen pitänyt omanan miniminäni...

Vierailija
2/30 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä osaat laskea?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh hee, oliko tuo vitsi?! Minä asun yksin ja saan nettona 1100 e/kk,  kyllä hengissä pysyy mutta kädestä suuhun on eläminen. Mihinkään ylimääräiseen ei ole ikinä varaa ja olen ihan pulassa jos esim. joku kodinkone hajoo jne. Lomalla käyn kirjastossa, pyöräilen, kirpparit kierrän , kaikkea edullista siis. Ei ole varaa ikinä matkustella. Elämä on. 

Vierailija
4/30 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto vaan.

Olisin netto.

Ap

Vierailija
5/30 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, pitäs pärjätä. Jos ei pärjää, on rahankäsittelytaito "hieman" hukassa. T: pärjään 480€/kk vaikka tekeekin tiukkaa.

Vierailija
6/30 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh hee, oliko tuo vitsi?! Minä asun yksin ja saan nettona 1100 e/kk,  kyllä hengissä pysyy mutta kädestä suuhun on eläminen. Mihinkään ylimääräiseen ei ole ikinä varaa ja olen ihan pulassa jos esim. joku kodinkone hajoo jne. Lomalla käyn kirjastossa, pyöräilen, kirpparit kierrän , kaikkea edullista siis. Ei ole varaa ikinä matkustella. Elämä on. 

Niin?

En laske tommosta elämää toimeentulemiseksi.

Laitetaan nyt jotain kriteereitä:

On varaa ostaa omistusasunto ok-seudulta.

On varaa pitää autoa.

Voi käydä kerran vuodessa viikon ulkomaan reissulla.

Voi käydä ruokakaupassa/ravintoloissa/tapahtumissa ilman, että tarvii miettiä mitä mikäkin maksaa.

Elää siis normaalia elämää. Ei mitään luksusta.

Ap

Vierailija
7/30 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinno kai se riippuu miten rahaa tottunut käyttämään. Itse saan tuon verran bruttona ja joka kk huomaamatta kaikki menee. Vaimoke saa tonnin vähemmän ja sillä on aina rahaa.

Kukin tyylillään, kunhan itse on tyytyväinen ja yhteiset asiat hoitaa mallikkaasti.

Vierailija
8/30 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elät tuolla vuoden niin sittenhän huomaat riittääkö elämäntyyliisi. 

Vierailija
9/30 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen tulot nuo on? Sinunko? Yksinkö asuisit?

Lähtökohtaisesti voi laskea, että asumiseen menee aika sama summa asui sitten omassa tai vuokralla. Pääkaupunkiseudulla yksiöt 700e, kaksiot 900 e, kolmiot 1100 e jne.

Itseensä menee noin 500 e ja autoon toinen mokoma 500e.

Näillä kuluilla pääsee siis noin 2000 kuluihin, joihin tuo riittää hyvin. Lisäksi siinä jää varmaan 200-300 e kuussa välystä vielä, jolla pääsee sen kerran vuodessa ulkomaille, mut sit ei kyllä ostella merkkilaukkuja tai kenkiä.

Noin siis yksineläessä. Jos on toinenkin maksamassa asumiskuluja, niin sitten riittää helposti ja jos on taas lapsia, niin niiden kulut on noin 400 e kuussa.

Vierailija
10/30 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohtaisesti voi laskea, että asumiseen menee aika sama summa asui sitten omassa tai vuokralla. Pääkaupunkiseudulla yksiöt 700e, kaksiot 900 e, kolmiot 1100 e jne.

Näillä kuluilla pääsee siis noin 2000 kuluihin, joihin tuo riittää hyvin. Lisäksi siinä jää varmaan 200-300 e kuussa välystä vielä, jolla pääsee sen kerran vuodessa ulkomaille, mut sit ei kyllä ostella merkkilaukkuja tai kenkiä.

Noin siis yksineläessä. Jos on toinenkin maksamassa asumiskuluja, niin sitten riittää helposti ja jos on taas lapsia, niin niiden kulut on noin 400 e kuussa.

Mahdatko olla pölvästi vai vaan lukutaidoton?

Vierailija
11/30 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin?

En laske tommosta elämää toimeentulemiseksi.

Laitetaan nyt jotain kriteereitä:

On varaa ostaa omistusasunto ok-seudulta.

On varaa pitää autoa.

Voi käydä kerran vuodessa viikon ulkomaan reissulla.
Voi käydä ruokakaupassa/ravintoloissa/tapahtumissa ilman, että tarvii miettiä mitä mikäkin maksaa.

Elää siis normaalia elämää. Ei mitään luksusta.

Ap

No nyt on kyllä jollakin normaalin elämän tuntemus pahasti hukassa. Minäkään en pysty tekemään tuota korostettua, vaikka palkkani on 5390 euroa kuussa brutto.  Ei tässä nyt pennejä lasketa, mutta ei sitä voi huoletta ravintoloissa ja kaupoissa juosta ja ostella mitä mieleen juolahtaa.

Vierailija
12/30 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kokoaikatyötä tekevien palkansaajien yleisin kokonaisansio oli viime vuonna 2 500 euroa kuukaudessa, selviää Tilastokeskuksen palkkarakennetilastosta. Keskipalkka eli kokonaisansioiden keskiarvo oli puolestaan viime vuonna 3 368 euroa kuukaudessa. Täyspäivätyötä tekevistä palkansaajista 63 prosenttia ansaitsi tätä vähemmän. Tätä selittää se, että keskiarvoa nostavat suuret kokonaisansiot.

Täyspäiväisten työntekijöiden mediaanipalkka oli viime vuonna 3 001 euroa kuukaudessa. Puolet kokoaikatyötä tekevistä siis ansaitsi tätä vähemmän ja puolet tätä enemmän. S

Vierailija
13/30 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin on ok-seutu?

Vierailija
14/30 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuu. Siitä jää vähemmän käteen kuin työttömillä korkean verotuksen takia. Tosi juttu.

Vierailija
15/30 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan käteen 3900e /kk.

Kaikki menee mitä tulee...kulut kasvaa palkan mukana

Vierailija
16/30 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, pitäs pärjätä. Jos ei pärjää, on rahankäsittelytaito "hieman" hukassa. T: pärjään 480€/kk vaikka tekeekin tiukkaa.

Paljonko sun vuokra sitten on, jos tuosta maksat vuokran, ruoat ja laskut?

Vierailija
17/30 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun kahdestaan lapseni kanssa, käteen jää kuussa 1800e. Vuokraan siitä menee 600e Joka kuukausi saan säästöön 200e, joka jossain kohtaa muuttuu asuntolainan käteiskassaksi :)

On varaa matkustaa silloin tällöin suomen sisällä hotelleissa yms. (Olen lentopelkoinen joten en edea halaja ulkomaille)

Ja ihan hyvin tulen toimeen, emme tarvitse joka vuosi uutta kännykkää, emme uusia autoja yms.

Että kyllö nyt yksineläjällä 3000e palkka riittää.

Jos itse saisi. 3000e, niin olisi okt tuossa tuokiossa :D

Tietenkin, jos haluat okt jostain helsingin lähiöstä jostain "ylemmistö" kohteista, niin aika kausn saat tuolla palkalla säästää että olisi varaa miljoonakämppään.

Mutta siis omalla kokemuksella, kyllä tuolla pärjää :)

Vierailija
18/30 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan käteen 3900e /kk.

Kaikki menee mitä tulee...kulut kasvaa palkan mukana

Se on täysin kiinni omista valinnoista. Hyvinkin voisit elää nuukasti jolloin jäisi paljon varastoon.

Vierailija
19/30 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sun vuokra sitten on, jos tuosta maksat vuokran, ruoat ja laskut?

480, mut kela maksaa suoraan vuokranantajalle. Mut tuosta tt-tuesta maksan ruuat, laskut (joita tulee myös terveydenhuollon puolelta ihan kiitettävästi, lähes 200€ edestä) kissanruuat ja hiekat (edullisesti tilaan zooplussasta koko kuulle) sitten tietysti konetiskiaineet, siivousliinat, pölypussit.. ryyppäämiseen ei jää rahaa, eikä tupakkaan (mikä on hyvä asia) myöskään ei jää rahaa shoppailuun, mutta nuo asiat eivät ole välttämättömyyksiä joten en niitä kaipaa. Ehkä joskus pääsen töihin.

Vierailija
20/30 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Ensimmäinen asiallinen vastaus itse kysymykseen. Tosiaan ketjun tarkoitus ei ollut kinata siitä miten kurjaa elämää voi elää. Tosiaan käyn itse töissä ja maksan kokonaan elämäni, enkä nostele tukia.

Joo, yksin. Joku noin 2300e jää tosiaan nettona käteen. Ei oo vielä lapsia.

Joo eli tämän mukaan 3200e/kk tulee juuri toimeen. Pitää varmaan jossain välissä pyrkiä nostamaan se siihen 4000e/kk, niin oisi sitten rahaa se lapsikin elättää.

Ja tosiaan rajoitin sen huolettoman ostelun ruokaan. Merkkivaatteisiin/koruihin/elektroniikkaan nyt saisi kulumaan mitä vaan.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi