Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroahdistushäiriö: Kohtalontovereita? Milläköhän lailla oireiluani voisi kuvata? Riippuvaisuus, masennus, ahdistus vai sekamuoto?

Vierailija
23.06.2018 |

Olen saanut aikaisemmin ahdistuneisuushäiriö "leiman" ja luulen, että se ehkä eniten on ongelmani? Minulla on myös veikattu riippuvaista persoonallisuutta, sen vuoksi tuo riippuvaisuus sana otsikossa. Eli ongelmani on seuraavanlainen: minulla on välillä vaikeuksia esimerkiksi ero- tai muissa vastaavissa tilanteissa, oli se sitten murheen tai ystävään, vaikea ylläpitää arkielämääni. Ruokahalu menee, ihan kehossa tuntuu fyysisenä ahdistus, tarvitsen lääkkeitä, saatan hätääntyä täysin, vaikea hoitaa kotia. Nyt olen ottanut pikku askelia niin, että henkilökohtaisesta hygieniasta pidän huolen, ja kun tämän tekee, onkin helpompi pikkuhiljaa tehdä esim 1 asia päivässä (kokata itselle tai pestä pyykit jne). Tällä hetkellä esim. Kodinhoito ja hygienia luistaa hyvin, mutta joudun siis taistelemaan en välttämättä niinkään arkielämän asioita vastaan, vaan tuota fyysiseksikin menevää ahdistusta vastaan.

Kohtalontovereita, ja mikä on diagnoosisi, entä hoitosi, ja selviytymiskeinosi arjesta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli se sitten mieheen tai ystävään piti kirjoittaa :/

Ap

Vierailija
2/7 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet pahasti läheisriippuvainen, toivottavasti hoidatat itsesi kuntoon, että pääset nauttimaan elämästä kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisimmäksi tämä olo tuli, kun tuli ero miesystävästä. Ahdistusolo ja tosi voimakas sellainen. Onko normaalia edes oikeassa erossa, ei vain pelätessä mahdollista eroa?

Vierailija
4/7 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon aika riippuvainen, mut silti oon kyennyt asumaan yksinäni vieraalla paikkakunnalla kaukana läheisistä. Tosin soitan joka päivä kotiin ja itken usein ahdistuksissani yksinäisyyttäni.

Vierailija
5/7 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin oon aika riippuvainen, mut silti oon kyennyt asumaan yksinäni vieraalla paikkakunnalla kaukana läheisistä. Tosin soitan joka päivä kotiin ja itken usein ahdistuksissani yksinäisyyttäni.

Tämmöistä mulla ei onneksi ikinä ole ollut, pakko sanoa. Rajautuu vain esim. Parisuhteen mahdollisiin ongelmiin. Oletko kokeillut rakentaa uusia ystävyyksiä uudessa paikassa? Helpottaa kun on edes ajanviettoseuraa.

Ap

Vierailija
6/7 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/7 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme