Nyt ymmärrän miksi Suomessa ylipaino on pian normipaino
Katselin joku aika sitten livenä prisman fb-kassahihnalla kulkevia ostoksia: cocista, irtokarkkeja, siiderii, keksejä, jäätelöö, suklaata, chipsejä, eineksiä, nachoja, vanukkaita... eikä loppua tullut. Jokainen saa tietysti painaa mitä haluaa mutta liiallinen sokerin ja kovan rasvan käyttö on vahingollista monella tavalla.
Kommentit (18)
Tuskin tulee yllätyksenä, että juhannuksena usein hemmotellaan itseään ihan kovemman käden kautta?
Mä näin yhden mamuäidin ja se osti varmaan 24 l cocista ja 20 vaaleeta paahtoleipää, lapsia oli mukana 4, paljon muuta ei kärryissä ollut, sokerin vastustajana voin pahoin...
Prisma live on lopetettava, jos se johtaa tällaisiin aivopierualoituksiin.
No haista kukka, juhannuksena saa herkutella. Karu elämä jos pitää jussinakin jyrsiä vaan porkkanaa
Suomalaiset syö about 14 kiloa karkkia/vuosi. Tekee esimerkiksi 70 kpl 200 g suklaalevyä. Puhumattakaan muista herkuista. Ja hintakin on kohdallaan.
Mitä hemmottelua on syödä roskaa ilman oikeita ravintoarvoja, mulle sokeriherkut ja einekset on pahoja, maistuu karmealta joku irttaripussi, yök
Jos olisit yhtään seurannut tutkimusuutisia tai tiedotusvälineitä ylipäätään, olisit ymmärtänyt tämän jo vuosikymmeniä sitten. Mutta hyvä että edes nyt. :)
Olkaapa muutama kuukausi ilman niitä "herkkuja", niin huomaatte että ette oikeasti halua edes syödä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hemmottelua on syödä roskaa ilman oikeita ravintoarvoja, mulle sokeriherkut ja einekset on pahoja, maistuu karmealta joku irttaripussi, yök
Niin sulle, oletko sä joku ylijumala jonka mielipide on ainoa oikea?
1970/-80-luvuilla 3 tunnin välein söivät vaan diabeetikot ja kansa oli hoikkaa. Nyt pitäis laiduntaa koko ajan. No thanks.
Mulla on edessä salaattia ja broileria, sipsejä tai limsaa ei tähän taloon ostettu.
Tilastot löytyvät helposti mutta tällainen näky päivittäin kassan ohi kulkevista sokeri- ja rasvamassoista on todellinen, jokapäiväinen, arkinen tapahtuma.
Läskien selitykset vol xxxx: nyt on juhlapäivä, jos sillä oli synttärit, jos se osti ne jollekin muulle :D vittu, joka päivä te vedätte tuota paskaa, ette te muuten olisi läskejä.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin tulee yllätyksenä, että juhannuksena usein hemmotellaan itseään ihan kovemman käden kautta?
Hemmotellaan? Noistahan tulee ihan törkeän huono olo jo syödessä/juodessa ja vielä muutamaksi päiväksi jälkeenpäinkin.
Vierailija kirjoitti:
No haista kukka, juhannuksena saa herkutella. Karu elämä jos pitää jussinakin jyrsiä vaan porkkanaa
Jännä. Toisille porkkana on se paha mitä pitää jyrsiä, toiset taas saa syödä porkkanaa jopa jussina.
Mitä saat siitä että sinulla on pakkomielle lihavia ihmisiä kohtaan?
entinen XL on nykyinen M
eli tottahan tuo puhuu
Niin, koska juhannus on tietenkin normipäivä ja normiostokset...