Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En haluaisi mennä yhteisöterapiaan uuteen hoitopaikkaan sääntöjen vuoksi.

Vierailija
22.06.2018 |

Siellä esim. kielletään asiakkaiden yhteyden pito keskenään hoitopaikan ulkopuolella.

Ja hoito on kuitenkin liian yhteisöllistä. Olen ollut aikaisemminkin vastaavassa, eikä siellä tuollaisia vaadittu.

Sai olla ihan kenen kanssa tekemisissä ja olla rauhassa kuitenkin hoidon aikana. Ketään ei jätetty ulkopuolelle, mutta ei myöskään vaadittu osallistumaan. Niin ne arimmatkin uskalsivat lopulta osallistua yhteisiin asioihin.

Minua kauhistuttaa tuollaiset säännöt, vaikka olen itse aika avoin ja tulen hyvin juttuun erilaisten ihmisten kanssa. Aina ei kuitenkaan jaksa.

Ja miten aikuisilta ihmisiltä saisi kieltää yhteyden pidon keskenään? Ymmärrän kyllä tarkoituksen, mutta mielestäni tuollainen sääntö ei ole tarpeen.

Oli siellä jotain muitakin typeriä sääntöjä. Pikkujuttuja varmaan kaikki, mutta minua silti ahdistaa jo valmiiksi.

Ehkä siksi ettei ole kokemusta siitä että "liikaa" määräillään? En tiedä. Olenko vain asennevammainen?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, ei meillä ole täällä kokemusta jostain hoitopaikoista ja yhteisöterapiasta.

Vierailija
2/6 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo yhteydenpitokielto ainakaan lainvoimainen ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä yhteisöterapia? Psykodraama?

Vierailija
4/6 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää joku päihdevieroitus tai mielenterveyskuntoutus?

Vierailija
5/6 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveyskuntoutus kyseessä siis.

Olen aikaisemmin hyötynyt yhteisöterapiasta, kun olin masentunut. Pääsin takaisin työelämään jne.

Masennus uusiutui kuitenkin muutaman vuoden päästä ja ajattelin yhteisöterapian olevan avuksi. Nuo säännöt kuitenkin "kauhistuttavat". Ja masennus/ahdistus on siis kestänyt nyt useamman kuukauden.

Ap

Vierailija
6/6 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne mennään kuntoutumaan, ei etsimään uusia bestiksiä, joiden kanssa säädetään niin paljon että kuntoutus kärsii ja ryhmädynamiikka menee hajalle. Luota nyt vaan ammattilaisiin ja mene sinne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän