Ei mitään hajua mitä kokkailisi ruoiksi seur päivät.
Vituttaa ihan huolella tämä jatkuva lounaiden (lapsille) ja päivällisten miettiminen ja sitten laittaminen. Lomallakin sitä tiedossa päivittäin, kun ei mihinkään matkalle tms pääse.
Aaaaaarrrrrrrrgggghhhhhhh!!!!!
Kommentit (6)
Tee jatkossa viikon ruokalista kerralla. Ei tarvitse joka päivä käyttää energiaa siihen. Helpottaa kummasti arkea.
Teet ruokia niin paljon että sitä riittää pariksi päiväksi tai vähintään päivälliseksi ja seuraavan päivän lounaaksi niin ei tarvitse koko ajan olla ruoanlaittopuuhissa. Suosi sellaisia ruokia joita on helppo tehdä iso satsi kerralla ja/tai suht. vähällä vaivalla, esimerkiksi kiusaukset, täytetyt leivät, lämpimät leivät, munakkaat, kiusaukset, uudet perunat ja kala jne.
Toi viikon ruokalista on oikeesti hyvä ja helpotus. Mä en muuten siihen veny, mut just lomalla. Suunnittelen sen niin, että voin hyödyntää edellisen päivän jämiä seuraavana päivänä. Esim. tänään lounaalla iso satsi kasvissosekeittoa ja sen jämät käytän sämpylätaikinan pohjaan, josta hodareita jne. Arkiruoanlaitto vie niin hermot, mut lomaruokalistan kanssa se on oikeastaan aika kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Tee jatkossa viikon ruokalista kerralla. Ei tarvitse joka päivä käyttää energiaa siihen. Helpottaa kummasti arkea.
Näinhän se pitäisi olla että sujuu.
No tee spaghettia ja jauhelihakastiketta tänään päivällä kuten mä? Lisäksi kurkkua, porkkanaa ja tomaattia raakana.
Illalla pitsaa.
Huomenna päivällä grillataan makkaroita ja kasviksia. Illalla pelkkiä lämpimiä voileipiä ja tomaattia, kurkkua, fenkolia raakana.
Sunnuntaina sitten päivällä lohikermakastiketta ja spaghettia. Illalla kananrintafilettä, perunoita, porkkanaa, kesäkurpitsaa uunipellillä.
Maanantaita mietin vielä mutta jos noista aloittaisit? Mulla on 4 lasta ja mies.